اجراي ويژه فعاليت هاي 31 مرکز دارالقرآن در اصفهان

خبرگزاري ايمنا: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، 31 مرکز دارالقرآن در استان اصفهان، فعالیت ویژه خود را آغاز کردند.

به گزارش ایمنا، رییس دارالقرآن کریم امام علی (ع) بیان کرد: در مراکز دارالقرآن کلاس های آموزشی از جمله روخوانی و روان خوانی قرآن، آموزش صوت و لحن تخصصی، آیات کاربردی قرآن به صورت تفسیری، حفظ جزء 30 قرآن برای دوره های سنی مختلف برگزار می شود.
محسن سلیمیان عنوان کرد: کلاس های آموزشی برای کودکان 4 تا 6 سال همراه با روش های متنوع بازی و قصه است تا کودکان آموزش لازم را متناسب با شرایط خودشان ببینند.
وی در خصوص اهداف مراکز دارالقرآن ها بیان کرد: آموزش عمومی قرآن کریم متناسب با وضعیت سنی و علمی اقشار گوناگون جامعه، تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه برای علاقه‏مندان به حفظ قرآن کریم، نشر فرهنگ و علوم قرآنی با الهام از آموزه‏های عالی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله اهداف مراکز درالقرآن است.
محسن سلیمیان ضمن بیان اینکه این دوره های آموزشی با هدف توسعه و ترویج و تقویت فرهنگ قرآن اجرا می شود، عنوان کرد: با توحه به اینکه قرآن در زندگی ما مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد و دستور راه زندگی ما است و طبق روایت بزرگان داریم که اگر این منشور زندگی مدنظر همه مسلمانان باشد روی ذلت و خواری را نخواهیم دید.
وی تاکید کرد: لازم است دانش آموزان از سنین پایین مورد تربیت قرآن قرار دهیم که در سن بزرگسالی قرآن سرلوحه زندگیشان باشد و بتوانند آیات قرآن را سر مشق و فرا روی راه زندگی خودشان قرار دهند.
رییس دارالقرآن کریم امام علی (ع) تصريح کرد: امروزه مشکلات و مسائل و آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد اگر ریشه یابی شود می بینیم بسیاری از این مشکلات ناشی از دوری از قرآن است و این اهمیت آموزش قرآن به فرزندان مان را نشان می دهد.
وی همچنین گفت: در برنامه های کاری، مراکز علاوه بر آموزش قرآن به دانش آموزان و دانشجویان، دوره های آموزشی مفاهیم و تفسیر قرآن و ارتقای آگاهی را برای کارکنان آموزش و پرورش نیز برگزار می شود.
شايان ذکر است که در استان اصفهان 31 مرکز دالقرآن زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد که با فرارسیدن تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت های خود را به صورت ویژه ایی اجرا می کند.
/73
 
کد خبر 195949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.