۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
نمایش «گرگ» در فرهنگسرای خورشید

نمایش «گرگ» نوشته محمدحسین ناصربخت و با کارگردانی مجید کیمیایی‌پور، دهم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای خورشید اصفهان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان (تالار هنر)، نمایش کودک «گرگ» منتخب شرکت در جشنواره بین‌المللی هایفست ارمنستان، با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان (تالار هنر)، در فرهنگسرای خورشید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرای آثار نمایشی، روی صحنه خواهد رفت.

مجید کیمیایی‌پور، اظهار کرد: کاری که روی صحنه خواهد رفت اقتباسی از قصه عامیانه شنگول و منگول و حبه‌انگور است که به صورت موزیکال برای کودک و خانواده کار شده است و طراحی صحنه توسط چوب‌هایی که در صحنه است بر اساس نقاشی‌های کودکان طراحی می‌شود.

وی در خصوص جزئیات و تغییرات این اثر نمایشی، تصریح کرد: در این نمایش تفاوت‌هایی با اصل قصه وجود دارد که نویسنده تلاش کرده است با استفاده از روانشناسی و جامعه‌شناسی کودک نگاه دقیق‌تری به قصه داشته باشد و با توجه به نبود ساختار منسجم در قصه‌های عامیانه در اقتباس، ساختار نمایشنامه مورد توجه قرار گیرد.

کارگردان این نمایش درباره این اثر، گفت: تفاوت این نمایش با کارهای قبلی من در شیوه اجرا و طراحی کار است و سعی شده است از ابزار ملموس برای کودکان در نمایش استفاده شود.

وی هدف از اجرای این نمایش را تزریق شادابی و نشاط به خانواده‌ها و کودکان دانست و گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و وضعیت روحی خانواده‌ها به خصوص کودکان، تصمیم به انتخاب و کارگردانی این نمایش گرفته شد.

کیمیایی‌پور با اشاره به مدت زمان اجرای این اثر ادامه داد: این نمایش تاکنون در اصفهان اجرا نشده و نخستین اجرایی است که با این سبک و سیاق روی صحنه می‌رود.

وی در مورد عنوان این نمایش نیز اظهار کرد: نام این قصه در ابتدا "گرگ گرسنه" بود که تا حدودی داستان قصه را روشن می‌کرد اما در ادامه نام "گرگ" برای این کار انتخاب شد.

به گفته این کارگردان، دلیل انتخاب این متن علاقه کارگردان به فرهنگ عامه و قصه‌های فولکلور بوده و اقتباس بسیار خوب و متفاوتی توسط نویسنده از آن صورت گرفته است.

این فعال هنرهای نمایشی، درباره شرایط امروز تئاتر اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان سالن تخصصی تئاتر ندارد و سالن‌های موجود از نظر محتوایی و ساختاری برای این کار تعریف نشده‌اند، بنابراین نیاز به سالن تجربه برای اجرای تئاتر دانشجویی ملموس است.

به گزارش ایمنا، الهام فولادوند، علی‌رضا بالود، فاطمه وحیدیان، کیمیا کیمیایی‌پور، زهرا قاضی‌عسگر و آیدا جعفری بازیگران این مجموعه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند با ۱۰ درصد تخفیف به صورت اینترنتی، با مراجعه به سایت «گیشه ۸» بلیت این نمایش را تهیه کنند.

کد خبر 569436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.