عدالت محوري در اولويت برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی قرار دارد

خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تاكيد كرد: محله محوری و عدالت محوری از اولویت های برنامه سازمان در این دوره است.

به گزارش ایمنا، مهندس مهدی بقایی در مراسم تكريم و معارفه مديرعامل سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري گفت: در طول ۳۴ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد هیچ زمانی مانند اکنون فضای کشور برای حرکت های فرهنگی آماده نبوده است. 
وی با اشاره شعار امسال افزود: شعار امسال فضای کشور را برای حرکت عظیم فرهنگی آماده می کند از این رو وظیفه متولیان فرهنگی بیش از پیش می شود.
وی با بیان اینکه در این دوره سازمان حرکت تحولی رو به رشدی را دنبال می کند، تصریح کرد:محله محوری و عدالت محوری از اولویت های برنامه سازمان در این دوره است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به راهبردهای قرآنی در خصوص مباحث فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: آیه های قرآنی به ما می آموزد که ابتدا باید خانواده خود را در مسیر فرهنگ قرار دهیم یعنی ابتدا باید مباحث فرهنگ را در سازمان خود اجرایی کنیم.
بقایی با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای قرآنی سازمان فرهنگی باید دلسوز جامعه باشد، اظهار داشت: استفاده از همه ظرفیت ها، سلیقه ها و گرایش ها مهمترین برنامه عملیاتی و اجرایی سازمان فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت صاحب نظران، هنرمندان ، سایرارگانهای فرهنگی استفاده شود. 

اجرای برنامه های فرهنگی در بیش از ۱۷۰ مرکز
مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد سازمان در ۵ سال گذشته ارائه نمود و گفت: سازمان فرهنگی تفریحی از سال ۷۶ فعالیت خود را درقالب سازمان رفاهی تفریحی آغاز کرده است.
محمد بیک افزود: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در بین سازمان های فرهنگی کلانشهرها اولین سازمانی است که این حجم فعالیت ها را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت های این سازمان در قالب ۳ مدیریت ورزشی و تفریحی، مالی و اداری، فرهنگی و امور کتابخانه ای دنبال می شود، تصریح کرد: بخشی از فعالیت های این سازمان به صورت جاری است که در بیش از ۱۷۰ مرکز فرهنگی شهر ارائه می شود.
مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آموزش خارج از ضابطه از دیگر برنامه هایی است که در سطح شهر از سوی این سازمان اجرا می شود، اظهار داشت: بخش فرهنگی سازمان با ۱۰ فعالیت در سطح شهر به صورت فراگیر در خدمت شهروندان است.
بیک به تشکیل کانون مادران در همه فرهنگسراها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مادران نقش کلیدی در خانواده دارند آموزش آنان از طریق کانون مادران تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح دختران رو به دریا گفت: طرح دختران رو به دریا برای دختران در مقاطع تحصیلی راهنمایی و اول دبیرستان برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افزود: در بخش مراکز تخصصی نیز فرهنگسرای خانواده به منظور آموزش و مشاوره، موزه هنرهای معاصر، تالار هنر ویژه برگزاری تئاتر، هنرسرای خورشید ویژه اجرای موسیقی فعال شده است.
بیک با اشاره به اینکه مدیریت فرهنگی با ۴۰ فرهنگسرا ،‌خانه فرهنگ و سالن مطالعه خدمات خود را به صورت روزانه ارائه می نماید، تصریح کرد: به منظور ارتقا سطح مطالعه شهروندان ۲۳ برنامه در سطح شهر از قبیل پیک دانایی، دوچرخه دانایی، پارک دانایی، ایستگاه کتابخانه اجرا می شود.
وی به برنامه های ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۰ مجموعه ورزشی سرپوشیده و روباز از سوی سازمان فرهنگی تفریحی به شهروندان خدمات ارائه می کند.
مدیرعامل سابق فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه وارد ورزش قهرمانی نشده ایم چون دنبال سلامت کلیه افراد جامعه هستیم، اظهار داشت: ۷۵ ایستگاه صبحگاهی و ۴ ایستگاه عصرگاهی برای ورزش بانوان و آقایان ایجاد شده است.
بیک با اشاره به اینکه تنها متولی تفریح سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری است، ادامه داد: ۱۴ مرکز برای اجرای برنامه های تفریحی در سطح شهر فعال شده است و همچنین جشن های خانوادگی در سه روز پایانی سال در مجموعه های صفه، ناژوان و فدک برگزار می شود.
وی به احداث ۶ مجموعه فرهنگی تفریحی بانوان اشاره و گفت: امیدواریم فعالیت هایی از این قبیل برای بانوان در آینده نیز افزایش یابد.
مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افزود: جزیره بازی ویژه آموزش کودکان راه اندازی شده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.
بیک به احداث دو خانه خلاقیت اشاره و تصریح کرد: ۲ خانه خلاقیت در حمام تاریخی رهنان و کتابخانه نوجوانان در خیابان هشت بهشت ایجاد شده است./۷
کد خبر 144492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.