۴۰ مرکز فرهنگی هنری در شهر اصفهان فعال است

خبرگزاری ایمنا: مدیر امور فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اظهار داشت: ۴۰ مرکز فرهنگی هنری از سوی شهرداری اصفهان در سطح شهر فعال شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی سلطان آقایی با بیان این مطلب گفت: ۴۰ مرکز فرهنگی هنری در اصفهان فعال است و به شهروندان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: شش مرکز از ۴۰ مرکز فرهنگی هنری اصفهان به صورت ویژه به فعالیت خاص اختصاص دارد.
مدیر امور فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تالار هنر مرکز هنرهای نمایشی، هنرسرای خورشید مرکز موسیقی، فرهنگسرای قلمستان مرکز ادبیات، موزه هنرهای معاصر مرکز تخصصی هنرهای تجسمی و موزه حمام علی قلی آقا مرکز هنرمعماری است.
سلطان آقایی با بیان اینکه عصارخانه شاهی در بازار نیز اخیرا راه اندازی شده به مراکز تخصصی فرهنگی و هنری اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز تخصصی نیز به صورت موضوع محور و مخاطب محور در اصفهان فعال هستند.
وی اظهار داشت: فرهنگسرای پرسش و مرکز نجوم ادیب از مراکز موضوع محور سازمان و خانه جوان و خانه کودک از مراکز مخاطب محور هستند.
مدیر امور فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۲۴ مرکز محله محور که در محلات شهر فعال هستند نیز تحت پوشش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری قرار دارند و رسالتی که با توجه به رویکرد محله محوری شهرداری بر عهده آنها گذاشته شده، فعالیت اختصاصی در سطح محلات اصفهان انجام می دهند.
سلطان آقایی یکی از فعالیت های غالب مراکز فرهنگی محله محور را برگزاری کلاس های آموزشی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه این فعالیت ها با استقبال شهروندان مواجه شده است و در تابستان نیز گسترش می یابد.
وی به آمار شرکت کنندگان در کلاس های آموزشی در تابستان گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۷ هزار نفر در قالب ۶۶۰ هزار ساعت از کلاس های آموزشی استفاده کردند.
مدیر امور فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افزود: پیش بینی شده است تابستان امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی مخاطب باشیم.
سلطان آقایی تشکیل کانون ها را یکی از فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان اعلام و تصریح کرد: یکی از کانون های فعال در ۲۷ مرکز فرهنگی شهر، کانون مادران با ۴۵۰۰ عضو است، کانون تجربه متشکل از سالمندان و کانون رو به دریا ویژه دختران با ۱۳۲۰ عضو و کانون همسران از دیگر کانون های فعال در مراکز فرهنگی و هنری شهر هستند.
وی به برنامه های فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان به برنامه های فرهنگی مراکز محله محور که بر اساس نیازسنجی محله ای برگزار می شود اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ها در فرهنگسرای محلات اصفهان بر اساس نیازهای متفاوت محلات پیش بینی می شود.
مدیر امور فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: در اصفهان به غیر از فرهنگسرای خورشید، مرکز ویژه ای به موسیقی اختصاص ندارد و تالار هنر نیز در حوزه هنرهای نمایشی فعال است.
سلطان آقایی یکی از برنامه های ویژه مبارک رمضان را برگزاری محافل قرآنی در مناطق ۱۵ گانه شهر اعلام کرد و گفت: امسال محافل قرآنی به فضاهای باز، مثل پارک ها آورده شده است.
وی افزود: ۲۰ محفل قرآنی در ۲۰ شب ماه مبارک رمضان برگزار می شود و اختتامیه عظیم محافل قرآنی در میدان امام علی(ع) خواهد بود. مدیر امور فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از برگزاری محافل قرآنی در فضاهای باز، درگیر کردن عموم شهروندان است زیرا تاکنون محافل قرآنی در مساجد شهر برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگسراهای اصفهان در طول سال برنامه آموزشی قرآن دارند و تلاش می شود با هم افزایی با مجموعه های قرآنی سطح شهر، محافل قرآنی در همه ایام سال برگزار شود./۷

کد خبر 153558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.