وزش باد و رگبار باران در ۷ استان/افزایش تدریجی دما

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد و خیزش گردوخاک در هفت استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «صادق ضیاییان» درخصوص شرایط جوی کشور، اظهار کرد: امروز _یکشنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ در خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، شمال و ارتفاعات کرمان و برخی مناطق سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌شمالی، شرق سمنان و شرق یزد، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید، در برخی نقاط تگرگ و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک بیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه سی‌ام فروردین‌ماه در خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ داده و این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور، پنجشنبه یکم اردیبهشت در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جمعه دوم اردیبهشت در برخی مناطق شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

افزایش تدریجی دما از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور

وی تصریح کرد: چهارشنبه در شمال غرب و پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر و از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد.

ضیاییان اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا ظهر سه‌شنبه خلیج‌فارس، غرب، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی درخصوص وضعیت جوی تهران در دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا سی‌ام فروردین کمی ابری و از بعدازظهر وزش باد و به تدریج ابری با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه سی‌ویکم قسمتی ابری و همراه با وزش باد از بعدازظهر نیمه ابری و اوایل شب ابری با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: امروز و فردا بیست‌ونهم و سی‌ام فروردین، اهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- و صفر درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بهار ۱۴۰۱ با بارش کمتر از حد نرمال اما بهتر از پارسال

به گزارش ایمنا، طبق پیش‌بینی «حسین اردکانی» کارشناس پیشکسوت هواشناسی ایران، اردیبهشت سال جاری رگبارهای متناوب باران و رعد و برق و بادهای نسبتاً شدید و طوفان‌های گردوخاک در بیشتر مناطق کشور به خصوص حوزه مرکزی و جنوب غرب کشور را به همراه دارد. همچنین در خردادماه هجوم موج هوای گرم و غیرانتظار مانسونی از پانزدهم تا بیستم خردادماه روبه‌رو هستیم و به طور کلی بهار ۱۴۰۱ با بارش کمتر از حد نرمال اما بهتر از پارسال در پیش است.

کد خبر 569245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.