آغاز جنبش‌های جدید حمل‌ونقل پویا در آمریکا

مدیران اغلب شهرهای آمریکایی در تلاش هستند شیوه‌های جدیدی برای عبور و مرور در معابر اعمال کنند تا از این طریق، افزایش رفاه و به حداقل رساندن نابرابری را برای مردم به ارمغان آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیان‌های مالی ناشی از انتشار ویروس کرونا از یک سو و نیاز به کاهش نابرابری میان مردم از سوی دیگر، فشارهای زیادی بر منابع محدود شهرهای آمریکایی وارد کرده و مدیران را به یافتن تدابیر جدیدی، خارج از چهارچوب، سوق داده است. ظهور و ترویج شیوه‌های تردد در آغاز پاندمی (به عنوان مثال، افزایش گرایش مردم به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از خودروهای سواری) نشان داد که ایجاد تغییرات در شهرها و سبک زندگی مردم امکان‌پذیر است و در نتیجه می‌توان تدابیری برای حل چالش‌های پیش روی زندگی شهری پیاده کرد. در این راستا، برنامه‌ریزان در اغلب نقاط دنیا تلاش کرده‌اند سیستم‌های حمل‌ونقل شهری را تغییر دهند تا به واسطه آن، افزایش رفاه و زیست‌پذیری را برای ساکنان به ارمغان آورند.

آغاز جنبش‌های جدید حمل‌ونقل پویا در آمریکا

در سال ۲۰۱۶، مدیران کلمبوس واقع در ایالت اوهایو در آمریکا، با ارائه پروژه‌ای شگفت‌انگیز، برنده چالش شهر هوشمند وزارت حمل‌ونقل کشور شدند که متشکل از نوآوری‌های پویایی متعدد برای بهبود وضعیت عبور و مرور و در نتیجه کاهش نابرابری در میان مردم شهر بود. این پروژه شامل نرم‌افزاری بود که به ساکنان کلمبوس امکان پرداخت اینترنتی هزینه وسیله‌های نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌ها را می‌داد، ضمن این‌که یک سیستم پارک هوشمند، خدمات شاتل خودکار، نوآوری‌هایی در زمینه جایگزینی خودروهای الکتریکی و کیوسک‌های مجهز به اینترنت بی‌سیم پرسرعت برای تسهیل طراحی سفر ساکنان شهر را در بر می‌گرفت.

اقدامات مدیران کلمبوس در راستای بهبود تردد و کاهش نابرابری در میان مردم تنها به موارد ذکرشده محدود نشده است، بلکه مدیران شهر اهداف بلندپروازانه دیگری نیز در سر پرورانده‌اند که در ادامه به معرفی چند مورد پرداخته می‌شود.

آغاز جنبش‌های جدید حمل‌ونقل پویا در آمریکا

برنامه LinkUS

ایجاد یک اکوسیستم حمل‌ونقل ایمن و برابر که مزایای آن شامل حال تمام ساکنان می‌شود، از مهم‌ترین اهداف مدیران شهر طی یک دهه اخیر بوده است.

پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۵۰، بیش از یک میلیون جمعیت به ساکنان منطقه مرکزی اوهایو افزوده شود که همین امر، اتخاذ رویکردهای کارآمد برای حل بحران افزایش جمعیت را به یک ضرورت تبدیل کرده است. در این راستا، مدیران کلمبوس با همکاری مدیر حمل‌ونقل مرکز اوهایو و چند سرمایه‌گذار بزرگ، برنامه‌ای تحت عنوان LinkUS طراحی کرده‌اند که به توسعه حمل‌ونقل منطقه در درازمدت کمک زیادی خواهد کرد.

در این طرح، ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل برای ایجاد برابری بیشتر در میان مردم، تسهیل تردد ساکنان منطقه در مسیر میان منزل و محل کار، مسکن مقرون‌به‌صرفه، رشد اقتصادی و در نهایت، بهبود پایداری مورد توجه قرار گرفته است. مدیران منطقه در نظر دارند برای تحقق این اهداف، اقدامات ویژه‌ای در راستای فراهم آوردن امکان ترابری سریع و پیشرفته، بهبود مسیرهای دوچرخه‌سواری، گسترش فضاهای سبز و توسعه پیاده‌راه‌ها اعمال کنند.

آغاز جنبش‌های جدید حمل‌ونقل پویا در آمریکا

رویکرد صفر

ایمنی جاده‌ای از دیگر دغدغه‌های مدیران کلمبوس به‌شمار می‌رود؛ چرا که از سال ۲۰۱۵ به بعد، میزان تلفات خیابانی دو برابر شده است. برنامه‌ریزان شهر در مارس ۲۰۲۰ اعلام کردند که رویکرد صفر تصادفات خیابانی را آغاز کرده‌اند و در نظر دارند، نوآوری‌هایی برای به صفر رساندن لطمه‌های ناشی از حوادث خیابانی به کار گیرند. در این راستا، یک طرح دوساله از یکم آوریل ۲۰۲۱ با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری پیاده شده است که بر اساس آن، تغییرات زیادی در معابر شهری شکل می‌گیرد که به کاهش وقوع سوانح خیابانی کمک زیادی خواهد کرد.

غنی‌سازی اطلاعات

از آن‌جا که آژانس‌های حمل‌ونقل همواره در تلاش برای حل چالش‌های عملی، زیست‌محیطی و فنی هستند، در نتیجه پیشرفت تکنولوژی می‌تواند از طریق ارائه راه‌حل‌های کارآمد به تسهیل روند بهبود در این زمینه‌ها کمک کند.

در این خصوص، مدیران کلمبوس در نظر دارند دسترسی به اطلاعات شهری را بهبود ببخشند تا از این طریق، به ارائه راه‌حل‌های کارآمد بپردازند. در واقع، مدیران نقاط مختلف دنیا می‌توانند با دسترسی بیشتر به داده‌های شهری به یکدیگر در حل مشکلات کمک کنند و تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار هم قرار دهند.

آغاز جنبش‌های جدید حمل‌ونقل پویا در آمریکا

پویایی اساسی جهانی

طی چند سال اخیر و به ویژه پس از انتشار ویروس کرونا، دسترسی تمام ساکنان یک شهر به سیستم حمل‌ونقل، صرف‌نظر از درآمد، به یک موضوع داغ در میان مدیران شهری تبدیل شده است. به عنوان مثال، وزیر حمل‌ونقل لس‌آنجلس آمریکا، طرحی به نام "پویایی اساسی جهانی" را آغاز کرده است که بر مبنای آن، دسترسی مردم به تمام شیوه‌های حمل‌ونقل امکان‌پذیر خواهد شد و در ضمن، روش‌های جدیدی برای عبور و مرور ساکنان و کارمندان ارائه می‌شود. علاوه بر این، مردم و به خصوص افراد کم‌درآمد، از حمایت‌های مالی و یارانه برای پرداخت هزینه‌های رفت و آمد خود در شهرها بهره‌مند خواهند شد، ضمن این‌که الکتریکی‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی در رأس اولویت‌های مدیران شهرهای سراسر آمریکا قرار خواهد گرفت.

آغاز جنبش‌های جدید حمل‌ونقل پویا در آمریکا

کد خبر 569188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.