برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نمایشگاه قرآن و عترت به مناسبت ماه مبارک رمضان طی یک هفته در اردیبهشت برگزار می‌شود و علاوه بر آن نیز برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری مرتبط با این ایام تدارک دیده شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، عباس زارع اظهار کرد: با همکاری کانون فرهنگی و هنری مساجد، بسیح هنرمندان و مشارکت دیگر دستگاه‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی در ماه مبارک رمضان در مساجد و مراکز فرهنگی و دینی سراسر استان برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها نمایشگاه قرآن و عترت است.

وی افزود: این نمایشگاه از تاریخ چهارم تا دهم اردیبهشت در سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری زنده‌یاد سلمان هراتی ساری برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت ۱۶ تا ۲۳ از آثار موجود در آن بازدید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: علاوه بر این نمایشگاه، رویدادهای فرهنگی دیگری نیز برای سراسر استان تدارک دیده شد که در این شب‌ها برگزار می‌شوند.

به گفته وی، اختتامیه مسابقات قرآنی در ۱۰ رشته و دو مقطع خواهران و برادران و خردسالان بالای ۱۶ و زیر ۱۶ سال به صورت مجازی دانش‌آموزی و حضوری روز جمعه شانزدهم اردیبهشت در موسسه نورالهدی ساری برگزار خواهد شد.

زارع افزود: اختتامیه بخش فرهنگی، ادبی و هنری جشنواره قرآن و عترت قرار است ساعت ۹ صبح روز هشتم اردیبهشت در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شود و همچنین مراسم پایانی بخش سینمایی این جشنواره نیز ساعت ۱۰ صبح روز یازدهم اردیبهشت در همین سالن برگزار خواهد شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: اختتامیه اصلی جشنواره ساعت ۱۷ روز بیست‌ویکم اردیبهشت در ساری به میزبانی مؤسسه نورالهدی برگزار می‌شو و برای دهه سوم ماه رمضان نیز محافل انس با قرآن در هفت شهر ساری، بابل، آمل، زیراب، قائمشهر، نور و بابلسر برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از کسب بیشترین رتبه‌های برتر ششمین دوره جشنواره‌های فجر قرآنی توسط مازندرانی‌ها خبر داد و گفت: عصر جمعه بیست‌وششم فروردین مراسم پایانی ششمین جشنواره‌های قرآنی فجر با حضور وزیر فرهنگ در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند که بیشترین رتبه‌ها به مازندران رسید.

زارع تصریح کرد: در مراسم اختتامیه و معرفی برترین قاری، حافظ و مرتل مردمی، در بخش قاریان برتر قرائت مجلسی سید محمد طاهایی از آمل رتبه اول و سید پارسا انگشتان از ساری رتبه دوم را کسب کردند.

وی اظهار کرد: همچنین عیسی مدانلو به عنوان دبیر برتر جشنواره قرآنی سال ۱۴۰۰، صفا رنجبر به عنوان دبیر اجرایی برتر جشنواره قرآنی و روح‌الله حیدری دبیر استانی برتر جشنواره قرآنی معرفی شدند و جایزه استان برتر جشنواره نیز به آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره قرآنی کشور اهدا شد.

کد خبر 569142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.