افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان

نخستین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز پنجشنبه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نخستین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان با حضور «یوسف نوری» وزیر آموزش‌وپرورش، «محمدرضا ابراهیمی» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و منطقه افتتاح شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم اظهار کرد: معلمان همچون مادر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که شاید برای انسان‌های معمولی تحمل آن‌ها سخت باشد، خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)، افزود: ایشان همه دارایی خود را در راه اسلام تقدیم کرد؛ در روزهای آینده هم مصادف با ولادت امام حسن (ع)، روز تکریم خیران نام‌گذاری شده است. این امام از امیرالمومنین (ع) آموخته بود که درآمد خود را در راه کمک به مردم خرج کرده و با کمترین امکانات زندگی کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خیران مهم‌ترین و بهترین الگوهای تربیتی هستند. بنیاد «دستان مهربان» نیز در حوزه اشتغال، رفاه و آموزش و پرورش به خوبی فعالیت کرده است و برای افرادی که این امکانات را در اختیار ندارند و نیازهای ویژه دارند، قدم برمی‌دارد.

وی افزود: اگر مشارکت مردمی خیران و مردم نباشد، امور لنگ خواهد ماند. امروز خیران گامی بالاتر از ساخت برداشته‌اند و به کیفیت خدمات آموزشی توجه می‌کنند؛ از طرف جامعه فرهنگیان و هیئت دولت از خیران قدردانی می‌کنم.

بر اساس این گزارش، اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان که به همت بنیاد نیکوکاری دستان مهربان در بهمن‌ماه سال ۹۵ کلنگ‌زنی شد، با زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع دارای ۱۵ باب کلاس درس، چهار باب اتاق اداری، یک باب سالن اجتماعات، یک باب سالن ورزشی، یک باب آزمایشگاه، یک باب کتابخانه و یک باب کارگاه است.

در این مراسم با حضور یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش، مجید رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس و محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان تقدیر شد.

«زهرا یوسفی» مدیرعامل خیریه دستان مهربان، «شهرام فرجی» رئیس هیئت مدیره بنیاد دستان مهربان، «محمد صافی» نایب رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان و خیر سازنده مدرسه ناشنوایان علینقیان، از جمله افرادی بودند که در این مراسم از آن‌ها تقدیر شد.

افتتاح اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان

افتتاح اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان

افتتاح اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان

کد خبر 568391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.