مقبره‌الشعرا اولویت شهرداری در حوزه گردشگری است

شهردار تبریز در بازدید از پروژه مقبره‌الشعرا با اشاره به جایگاه ویژه این مجموعه در حوزه گردشگری و تأکید برای تسریع در عملیات عمرانی آن، این مجموعه را اولویت شهرداری در حوزه گردشگری معرفی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار پیش از ظهر دیروز در بازدید از پروژه مقبره‌الشعرا اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه گردشگری تبریز و جذب گردشگر نقش مهمی دارد که بایستی با هزینه کرد مبلغ مورد نیاز برای مرمت و بهسازی آن در اسرع وقت اقدام شود.

وی افزود: مجموعه شهرداری تبریز نیز همچون دیگر شهروندان دغدغه میراث تاریخی و فرهنگی شهر را دارد و بر همین اساس در چندین پروژه نیابتی، من‌جمله مقبره‌الشعرا، مجموعه دوکمال و خانه ستارخان حضوری فعال دارد.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری تبریز در پروژه مقبره‌الشعرا اعلام کرد: احداث صفه‌های شمالی و جنوبی مجموعه، تعویض و مرمت کف‌پوش‌های پارک مقبره‌الشعرا، ساماندهی ورودی این مجموعه، حذف انواع موانع فیزیکی و بصری، حصار زدایی و حذف نرده‌های محوطه پارک، ساماندهی سیستم‌های نورپردازی، تعمیر نیمکت‌ها و فضای سبز از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری تبریز در این پارک در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم با همراهی اعضای شورای شهر و با صرف هزینه‌های مورد نیاز در اولین قدم، المان ورودی و اصلاح نقشه‌ها و تکمیل فضاسازی و … این مجموعه را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کنیم تا این گنجینه معنوی شهر آماده استفاده گردد و از وضعیت فعلی بیرون بیاید.

وی افزود: شهرداری با تشکیل جلسات مرتب و مستمر با حضور استانداری و سایر ارگان‌های مرتبط، اصلاحات مورد نیاز در اجرای طرح را اعمال و اقدامات لازم را برای استفاده گردشگران و متحول نمودن چهره این پروژه بکار خواهد بست.

هوشیار تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما، تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی مقبره الشعرا است؛ اگرچه شهرداری تبریز با تمام توان برای پیش‌برد امور این پروژه تلاش می‌کند اما واقعیت این است که با تزریق اعتبارات ملی، عملیات عمرانی این مجموعه می‌تواند شتاب بیش‌تری بگیرد.

وی یادآور شد: امیدوارم با همکاری نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی، و تعامل با بخش‌های دولتی بتوانیم از اعتبارات ملی برای تکمیل این پروژه تاریخی بهره‌مند شویم.

کد خبر 568372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.