تدوین برنامه مدون چهار ساله با محوریت طرح جامع تبریز

شهردار منتخب تبریز با تأکید بر اینکه فرد فراجناحی هستم، گفت: دوری از مسائل سیاسی و حل مشکلات و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای تبریز در فضای آرام اصلی‌ترین رویکرد من است؛ چرا که بر این باورم خدمات عمومی با مسائل سیاسی منافات دارد.

 به گزارش ایمنا، به نقل از ایسنا، ایرج شهین‌باهر،  اظهار کرد: جا دارد از اعتماد اعضای شورای شهر تبریز تشکر و قدردانی کنم، بنده شهردار تمامی مردم تبریز هستم و باتوجه به حضور افراد دانشگاهی و متخصص در شورای پنجم تبریز، از پیشنهادات و نظرات کارشناسی تمامی اعضاء در بخش‌های مختلف استفاده خواهم کرد. 

  وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر تبریز فرهیخته‌ هستند، اعلام کرد: این موضوع موتور محرکه برای توسعه‌ی تبریز و قوت قلبی برای مجموعه‌ی شهرداری می‌شود. 

  شهین‌باهر با بیان اینکه در مرحله‌ی نخست، وضعیت کنونی تبریز را بررسی و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می‌کنیم، اعلام کرد: در  مرحله‌ی دوم با مدنظر قرار دادن طرح جامع تبریز، برنامه مدون چهار ساله تدوین کرده و به شورای شهر ارایه می‌دهیم. 

  وی ادامه داد: این برنامه شامل تمامی مسائل ریز و درشت برای رسیدن به شاخص‌های توسعه در تمامی حوزه‌ها اعم از محیط زیست، زیباسازی شهری، درآمد پایدار و ... خواهد بود. همچنین به صورت ماهانه عملکردمان را با شاخص‌های برنامه‌ی تدوین شده تطابق می‌دهیم. 

شهردار منتخب تبریز تأکید کرد: در کل، جهت‌گیری تمامی اقدامات در راستای ارایه‌ی خدمات با کیفیت به شهروندان، حرکت در چارچوب قانون، ریشه‌کن کردن فساد، تکریم ارباب رجوع، رسیدن به شاخص‌های توسعه و ... است.

وی وجود بافت‌های ناکارآمد شهری را از اصلی‌ترین معضلات تبریز عنوان کرد و افزود: معتقدم وقت آن رسیده که اقدامات اساسی برای اصلاح بافت فرسوده‌ی شهری و حل معضل حاشیه‌نشینی انجام دهیم که یکی از برنامه‌هایم در این بخش، سوق دادن سرمایه‌گذاری‌ها به بافت فرسوده و تکمیل پروژه‌های مسیرگشایی‌ است. 

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: می‌توانیم با سرمایه‌گذاران مذاکره کرده و از آنان برای ساخت مسکن در بافت فرسوده دعوت کنیم که این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر اصلاح بافت فرسوده شهر، منجر به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

وی با اشاره به رویداد «تبریز 2018»، گفت: متأسفانه فرصت بسیار اندکی تا آغاز این رویداد گردشگری باقی مانده است، با این حال تمامی تلاشمان را انجام خواهیم داد تا پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و مرتبط با این رویداد همچون پروژه‌ی مقبره الشعرا، میدان آذربایجان، مرکز همایش‌های بین‌المللی و ... را تکمیل کنیم؛ همچنین به طور جدی اقداماتی برای تقویت فرهنگ گردشگر پذیری و زیباسازی شهر انجام می‌دهیم. 

 شهردار منتخب تبریز با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی اقدامات شهرداری، گفت: ضمن اصلاح برخی قوانین و ضوابط، تمامی اقداماتمان را به صورت شفاف در اختیار شهروندان و اعضای شورای شهر قرار خواهیم داد. 

  شهین‌باهر، آلودگی هوای تبریز در فصل سرما را یکی دیگر از مشکلات این شهر دانست و گفت: باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس‌ و مترو، مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق دهیم. 

  وی با بیان اینکه متأسفانه اتوبوس‌های کنونی تبریز دودزا هستند، خاطرنشان کرد:  تزریق اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل درون شهری، نصب فیلتر در اتوبوس‌ها و برخی اقدامات دیگر به منظور کاهش آلودگی هوای تبریز پیش‌بینی شده است. 

  شهردار منتخب تبریز تصریح کرد: بر این باورم می‌توان با حمایت‌های دولت برای اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتمام پروژه‌ی مترو گام‌های اساسی برداشت. 

کد خبر 320967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.