قدمت ادبی تبریز در رشد فرهنگی جامعه ایرانی تاثیرگذار است

عضو منتخب شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ظرفیت و قدمت ادبی و فرهنگی شهر تبریز به عنوان شهری خلاق و مهد شعر و ادب می‌تواند برای رشد فرهنگی جامعه ایرانی تأثیرگذار باشد.

روح‌الله دهقان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشینه ادبی تبریز و وجود مقبرة الشعرا و اهمیت شعر و ادب در این شهر، اظهار کرد: روز ملی شعر و ادب فارسی به پاسداشت استاد شهریار، شهروند تبریزی نامگذاری شده است و بیش از ٤٠٠ عارف و شاعر نامدار ایرانی در محل مقبرة الشعرای تبریز مدفون هستند که خودی خود نشان می‌دهد که خاک این شهر دارای ظرفیتی خاصی برای تولد خلاقیت و پیشرفت ادب فارسی است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ظرفیت و قدمت ادبی و فرهنگی شهر تبریز به عنوان شهری خلاق و مهد شعر و ادب می‌تواند برای رشد فرهنگی جامعه ایرانی تأثیرگذار باشد.

روح الله دهقان نژاد تصریح کرد: علی رغم آن که زبان اصلی تبریز ترکی است اما دستاوردهای ادبی آن همیشه در تاریخ فرهنگی کشور نام آور بوده و هست.

وی هدف خود را از شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی جوانگرایی دانست و گفت: باید جوانان فرصت داشته باشند تا بتوانند در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری گام بردارند و نقش تأثیرگذاری برای خود و شهرشان داشته باشند.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: چون در گذشته در زمینه فرهنگ و هنر رسانه فعالیت داشته‌ام سعی دارم تا مطالبه‌گری جوانان را در این حوزه‌ها افزایش دهم.

دهقان نژاد افزود: اولویت اول برای پیشرفت تبریز تسریع اقدامات در راستای احیا و پیشرفت‌های فرهنگی و خلاقیت شهری خواهد بود تا جوانان بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان این که ایجاد شورایی قانونی از دیگر اولویت‌ها خواهد بود گفت: تاکنون شورای شهر تبریز شورای شهرداری بوده اما باید این مدیریت را به خاستگاه اصلی خود بازگردانیم و در چارچوب قانون برای شهر و شهروندان خدمتگزاری کنیم.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر تبریز افزود: اساسی‌ترین معضل تبریز، کوتاهی در تعیین اولویت‌ها است که در حوزه‌های عمرانی، ترافیک و حمل و نقل برنامه جامع و تحقق یافته‌ای را نداشته است.

دهقان نژاد تاکید کرد: ۱۴ سال است که در ارتباط با رفع معضل حاشیه نشینی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری اقدامی نشده است؛ این موضوع تعاملی همه جانبه بین شورای شهر، شهرداری و دولت آینده است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که از توسعه حمل‌ونقل عمومی در این دوره نباید غافل شد، خاطر نشان کرد: از بسیاری از طرح‌های ترافیکی عقب مانده‌ایم و باید خط دو مترو تبریز را که همزمان با خط دو مترو مشهد آغاز شده تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

کد خبر 504072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.