ارتباط بین بی‌خوابی و حمله قلبی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بی‌خوابی در میان بیماران قلبی رایج است و خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته یا دیگر مشکلات قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بی‌خوابی و بیماری قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از هزار بیماری قلبی با میانگین سنی ۶۲ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها به طور متوسط ۱۶ ماه پس از حمله قلبی، جراحی بای‌پس یا کاشت استنت در مطالعه شرکت کردند.

۴۵ درصد از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه اعلام کردند که بی‌خوابی داشته‌اند و ۲۴ درصد نیز در هفته قبل از بروز حادثه قلبی، داروهای خواب مصرف کرده بودند. محققان پس از یک پیگیری متوسط ۴.۲ ساله، به این نتیجه رسیدند که در ۲۲۵ بیمار ۳۶۴ مورد حمله قلبی جدی رخ داده است. به گفته پژوهشگران، بی‌خوابی دلیل بروز ۱۶ درصد از بیماری‌های قلبی است که از نظر اهمیت پس از سیگار کشیدن (۲۷ درصد) و بی‌تحرکی (۲۱ درصد)، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد که بی‌خوابی در بیماران قلبی شایع است و به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به حمله قلبی، سکته یا دیگر مشکلات قلبی بعدی را افزایش می‌دهد. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود و مشخص شود که آیا درمان‌های بی‌خوابی به بیماران قلبی کمک می‌کند یا خیر؟

کد خبر 567572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.