چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

آشپزخانه جایی است که اعضای خانواده در طول روز چه برای صرف غذا چه کارهای دیگر، در آن تردد می‌کنند.

به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند: آشپزخانه قلب هر خانه است. یک آشپزخانه زیبا و دلباز در گرم‌تر کردن فضای خانه و خانواده تأثیر بالایی دارد. یک آشپزخانه زیبا و مدرن، نیاز به اندکی خلاقیت و اعمال تغییرات مناسب دارد. با توجه به اهمیت و تأثیر فضای عمومی آشپزخانه در جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه، استفاده از المان‌های دکوراتیو باید با دقت خاصی انجام گیرد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با استفاده از چند تکنیک، یاد بگیریم که چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

برای داشتن یک آشپزخانه شیک، به تناسب و هارمونی رنگ‌ها توجه کنید!

برای جذابیت فضای آشپزخانه، بهتر است رنگ دیوارها، کابینت و لوازم آشپزخانه با یکدیگر هارمونی و تناسب داشته باشند. رنگ، از مهم‌ترین عناصر در زیباسازی و جذابیت‌بخشی به فضای دکوراسیون داخلی است. ایجاد توازن و تناسب در رنگ کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه، محیطی چشم‌نواز و دلنشین و درعین‌حال شیک را پدید می‌آورد. پوشش و تزئین دیوار آشپزخانه با کاغذ دیواری مناسب، از راهکارهای ایده‌آل و هوشمندانه در این زمینه محسوب می‌شود. همچنین بهتر است برای تزئین فضا، از لوازم دکوراتیو مانند سرویس پاسماوری، سرویس حوله آشپزخانه و گلدان‌های ساده استفاده کرد.

تزئین آشپزخانه با نورپردازی مناسب؛ کمی جلوه به آشپزخانه بدهید!

استفاده از نورپردازی مناسب علاوه‌بر روشن‌سازی محیط، فضایی گرم و صمیمانه را در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کند. برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن، توجه به عنصر نورپردازی محیط و استفاده از لوسترهای زیبا و مدرن، به داشتن یک آشپزخانه زیبا کمک بزرگی می‌کند.

برای زیبایی آشپزخانه، از وسایل ساده در دکوراسیون استفاده کنید!

وسایل ساده و کاربردی بهترین انتخاب برای تزئین آشپزخانه محسوب می‌شوند. برای دکوراسیون آشپزخانه سعی کنید براساس میزان کاربرد لوازم و وسایل، آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، قیمت سرویس آشپزخانه پارچه‌ای چندان زیاد نیست، اما با کمی خلاقیت می‌توان از آنها برای تزئین قسمت‌های مختلف آشپزخانه استفاده کرد.

  • پرده زیبا و شیک نصب کنید.

استفاده از پرده‌های ریلی، از بهترین انتخاب‌ها برای شیک و مدرن جلوه دادن فضای عمومی آشپزخانه به شمار می‌رود. دقت کنید که پرده باید از لحاظ طرح و رنگ با سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه، توازن و تناسب لازم را داشته باشد.

  • به کانتر و اپن آشپزخانه جلوه دهید.

توجه داشته باشید که تزئین آشپزخانه علاوه‌بر زیبایی باید کارآمد نیز باشد. برای تزئین کانتر آشپزخانه می‌توانید از لوازم برقی کاربردی در فضای آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از گلدان‌های کوچک و یک ظرف فلزی و قرار دادن میوه‌های تازه در آن، برای جذابیت و طراوت بخشیدن به اپن پیشنهاد می‌شود.

· جای ادویه‌ها را فراموش نکنید.

نزدیک به اجاق گاز خود، فضایی را برای قرار دادن جای ادویه‌جات انتخاب کنید. به این ترتیب، هم دسترسی به آنها آسان‌تر خواهد بود، هم کمی تغییر در فضای اطراف اجاق گاز خود ایجاد کرده‌اید. سعی کنید از ظروف یکسان و هماهنگ با تم آشپزخانه استفاده کنید.

  • برای تزئین بوفه آشپزخانه ایده بگیرید.

بوفه یا قفسه‌های آشپزخانه جایی است که در اغلب آشپزخانه‌ها، برای قرار دادن ظروف ارزشمند استفاده می‌شود. برای جلوه بیشتر این فضاها، از دکوری‌های ساده و متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه‌تان استفاده کنید. با این روش، می‌توانید جلوه بیشتری به ظاهر داخلی‌تان ببخشید.

  • درب یخچال را متفاوت جلوه دهید.

استفاده از دکوری‌های مگنتی روی یخچال بسیار متداول است. اما می‌توان با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی، به متفاوت به نظر آمدن یخچال و آشپزخانه کمک کرد. بهتر است از ایده‌های خاص مثل استفاده از عکس خانواده و دوستانتان یا قرار دادن تخته یادداشت روی درب یخچال استفاده کنید. این‌کار خرج زیادی برای شما نخواهد داشت، اما ظاهر بهتری به دکوراسیون آشپزخانه می‌بخشد.

چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

چطور آشپزخانه مرتبی داشته باشیم؟ از شلو غ کردن فضای آشپزخانه بپرهیزید!

فضای کوچک آشپزخانه را بیش از حد شلوغ نکنید، این‌کار حس ناخوشایندی به بیننده القا می‌کند. باید بدانید که آشپزخانه شما ویترین فروشگاه نیست! سعی کنید لوازمی مانند چای‌ساز، خردکن، پلوپز را که به‌صورت مداوم از آنها استفاده می‌کنید، نزدیک خود قرار دهید. در مقابل، لوازمی را که استفاده محدودی از آنها دارید، مانند همزن، داخل کابینت قرار دهید. به این ترتیب، فضای آشپزخانه شما مرتب و منظم‌تر به چشم خواهد آمد و آشپزخانه کمی بزرگ‌تر و دلبازتر دیده می‌شود. فضاهای مشخصی را برای تجهیزات و ملزومات آشپزخانه در نظر بگیرید.

برای داشتن آشپزخانه مرتب و منظم، از شلف ها و هنگرهای دیواری کمک بگیرید!

لوازمی مثل تخته، آبکش و ظروف معمولاً در زمان آشپزی موردنیاز هستند. اما ممکن است به دلیل محدودیت فضای آشپزخانه، نتوانید آنها را جایی نزدیک کار خود آنها را نگهداری کنید. هنگرها راه‌حل مناسبی برای این منظور هستند. با استفاده از هنگرها فضای آشپزخانه را طبقه‌بندی کرده و هرآنچه را که می‌خواهید نزدیک خود داشته باشید.

همچنین، در فضاهای کوچک بهتر است تا حد امکان کانترها را خالی نگه دارید و فقط برای قرار دادن یک وسیله ضروری از کانتر استفاده کنید. باقی لوازم بهتر است در شلف‌ها چیده شوند. با این‌کار به سادگی از تمام قسمت‌های فضای آشپزخانه خود استفاده کرده و فضا را ذخیره کنید.

نظم بخشیدن به وسایل آشپزخانه را جدی بگیرید!

سعی کنید نظم و انسجام را در آشپزخانه برقرار کنید. برقراری نظم در آشپزخانه، یک محیط شیک و مدرن را در معرض دید بینندگان و به‌خصوص اغضای خانواده قرار می‌دهد. منظم کردن کلیه وسایل و اکسسوری‌های موجود در فضای آشپزخانه و قرار دادن آنها در کشوهای نظم‌دهنده و ارگانایزر، به محیط نظم خاصی می‌بخشد. علاوه‌بر این، قرار دادن وسایل موردنیاز در محل مخصوص و در دسترس، سرعت عمل و دسترسی را بهبود بخشید و موجب تسریع فرایند آشپزی خواهد شد.

چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

آشپزخانه‌ای شیک و زیبا، خانه خود را به سبک صفاهوم دکور کنید!

در این مقاله درباره اینکه چگونه آشپزخانه زیبایی داشته باشیم صحبت کردیم. امیدوارم نکات گفته‌شده کاربردی و مناسب باشند. به یاد داشته باشید برای خرید لوازم دکوری و زینتی خانه از فروشگاه‌های معتبر و منصف اقدام کنید.

فروشگاه اینترنتی صفاهوم، بیش از ۸۰ سال سابقه در زمینه کالای خواب، حمام و جهیزیه دارد. صفاهوم به‌صورت تخصصی عرضه‌کننده انواع ملزومات منزل در زمینه خواب، حمام و جهیزیه عروس به‌صورت حضوری و آنلاین است. در اصفهان، می‌توانید با مراجعه به یکی از سه شعبه فروشگاه صفایی، به‌صورت حضوری خرید کنید. در خریدهای آنلاین، از هر کجای ایران خرید خود را ثبت کنید و با خرید بیش ۳۰۰ هزار تومان، لوازم شما به رایگان ارسال می‌شود. برای مشاهده محصولات صفاهوم کافی است به سایت safahome.com مراجعه کنید و محصولات موردنظرتان را از لحاظ مشخصات، کیفیت و قیمت بررسی کرده و سفارش دهید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره، با کارشناسان ما از طریق شماره ۰۳۱۳۲۲۲۳۳۳۴ در تماس باشید.

کد خبر 564931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.