ارتباط بین کمبود ویتامین C و خطر بروز اختلالات شناختی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کمبود ویتامین C خطر ابتلا به اختلالات شناختی در میان افراد مسن بستری شده در بیمارستان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات پیشین نشان می‌دهد که ویتامین C نقش مهمی در بهبود عملکرد مغز دارد؛ به طوری که کاهش سطح این نوع ویتامین خطر بروز افسردگی و احساس گیجی را افزایش می‌دهد. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین کمبود ویتامین C و خطر بروز اختلالات شناختی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۶۰ فرد بالای ۷۵ سال که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان عملکرد شناختی و سطح ویتامین C بدن این گروه از افراد را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۹۱ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه به اختلالات شناختی مبتلا شده بودند، در حالی که ۴۲ نفر از کمبود سطح ویتامین C رنج می‌بردند. نمرات مربوط به عملکرد شناختی در میان افرادی که سطح ویتامین C پایینی داشتند، به میزان قابل توجهی کمتر از دیگران بود. تشخیص کمبود ویتامین C در میان افراد مسن بستری شده در بیمارستان دشوار است، زیرا ممکن است علائم مشاهده شده مربوط به بیماری دیگری باشد.

به گفته محققان، کمبود ویتامین C یکی از مشکلات رایج در میان افراد مسن بستری شده در بیمارستان است. با وجود اینکه نتایج مطالعه انجام شده ثابت نمی‌کند که کمبود ویتامین C تأثیر مستقیمی بر بروز اختلالات شناختی دارد، اما به نظر می‌رسد که کمبود این نوع ویتامین با اختلالات شناختی در میان بیماران مسن بستری شده در بیمارستان مرتبط است. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 563177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.