بررسی موقعیت مکانی و متراژ واحدهای پروژه اطلس چیتگر

پروژه اطلس ۱ در ناحیه شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس، دارای موقعیت عالی از لحاظ دسترسی به اتوبان شهید همت، اتوبان حکیم و آزادگان با کاربری اداری، تجاری و مسکونی است.

مجموعه پروژه‌های اطلس چیتگر به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند که در این مقاله متراژ، موقعیت مکانی و امکانات هر کدام را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم:

۱. پروژه‌های اطلس ۱ (ساختمان خاتم)

۲. پروژه‌های اطلس ۲ (برج خاتم مروارید شهر)

۳. پروژه‌های اطلس ۳ (پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری)

موقعیت مکانی و متراژ پروژه اطلس ۱

قرارگیری پروژه اطلس ۱ در ناحیه شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس، عاملی برای موقعیت عالی آن از لحاظ دسترسی به اتوبان شهید همت، اتوبان حکیم و آزادگان محسوب می‌شود.

چشم‌انداز فوق‌العاده این پروژه به گونه‌ای است که از نواحی جنوب و جنوب غربی با دریاچه و پارک جنگلی چیتگر ارتباط داشته و در نواحی شمال و شمال شرقی، نمایی رو به پارک‌های جنگلی لتمان و آبشار تهران، دارد.

متراژ واحدهای مسکونی پروژه اطلس یکم در ۳ تیپ ۱۲۶، ۱۴۳ و ۱۶۲ طراحی شده که در هر طبقه آن قرار گرفته است. همچنین تعداد طبقات ساختمان خاتم شامل ۱۲ عدد بوده که به صورت ۵ طبقه منفی، ۱ طبقه لابی و ۶ طبقه مسکونی ساخته شده است.

موقعیت مکانی این پروژه به گونه‌ای است که دسترسی آن به بعضی اماکن مهم به صورت زیر می‌باشد:

- فاصله تا بزرگراه همت در بازه زمانی ۱ دقیقه

- فاصله تا بزرگراه حکیم در بازه زمانی ۵ دقیقه

- فاصله تا مترو چیتگر در بازه زمانی ۱۰ دقیقه

- فاصله تا بازار بزرگ ایران مال در بازه زمانی ۱۵ دقیقه

موقعیت مکانی پروژه اطلس ۲ و متراژ واحدهای آن

موقعیت مکانی پروژه اطلس ۲ در ناحیه مروارید شهر منطقه ۲۲ بوده که از لحاظ دسترسی، به مهم‌ترین اماکن این منطقه ارتباطی نزدیک داشته و از نظر آب و هوایی نسبت به سایر نواحی برتری دارد. در ساخت بنا این پروژه، از بهترین متریال ساختمانی استفاده شده که با نظارت و اجرا توسط مجرب‌ترین و با سلیقه ترین مهندسین صورت گرفته است.

بررسی موقعیت مکانی و متراژ واحدهای پروژه اطلس چیتگر

در ارتباط با این پروژه، ساخت آن در ۱۴ طبقه صورت گرفته که شامل ۲ طبقه منفی، ۱ طبقه لابی و ۱۱ طبقه مسکونی می‌باشد. همچنین در هر طبقه برج خاتم مروارید شهر؛ واحدهایی با متراژهای متفاوت بنا گردیده و در تمامی جهات دارای نورگیر می‌باشد. با توجه به تعداد طبقات؛ ۳ دستگاه آسانسور در بخش مرکزی طبقات و پله‌های اضطراری در نواحی شمالی و جنوبی پروژه در نظر گرفته شده است.

پروژه اطلس ۲ از نظر ساختمانی موقعیتی دارد که با قرارگیری در نزدیک اماکن مهم و بزرگراه‌ها در فواصل زیر، دسترسی سریع و راحتی را مهیا ساخته است:

- فاصله تا اتوبان شهید همدانی در بازه زمانی ۲ دقیقه

- فاصله تا ایستگاه مترو وردآورد در بازه زمانی ۵ دقیقه

- فاصله تا مترو چیتگر در بازه زمانی ۱۵ دقیقه

- فاصله تا اتوبان شهید خرازی در بازه زمانی ۵ دقیقه

- فاصله تا بازار بزرگ ایران مال در بازه زمانی کم‌تر از ۱۰ دقیقه

متراژ واحدهای پروژه اطلس ۳ و موقعیت مکانی آن

پروژه اطلس ۳ با پلاک ثبتی ۱۹۱۹، موقعیتی بسیار عالی و چشم‌انداز فوق‌العاده ای دارد که با قرارگیری در میان بلوار موج و میدان ساحل، جز معدود پروژه‌هایی است که در این منطقه و لوکیشن، در حال اجرا می‌باشد.

از ویژگی‌های پروژه اطلس سوم می‌توان به مواردی نظیر نمایی رو به دریاچه چیتگر، نزدیک بودن به مترو چیتگر و خط اتوبوسرانی، دسترسی مستقیم با مرکز خرید باملند و خیابان امیر کبیر اشاره کرد. همچنین قرارگیری این پروژه میان اتوبان حکیم و اتوبان همت، دسترسی خوبی به شاهراه ارتباطی ایجاد کرده است.

بررسی موقعیت مکانی و متراژ واحدهای پروژه اطلس چیتگر

این پروژه در مساحت ۱۹/۵۰۰۴ متر مربع در حال بهره برداری بوده که قرارگیری آن در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس، امتیاز قابل توجهی برای سهامداران پروژه اطلس ۳ محسوب می‌شود. طراحی این پروژه در ۳ بلوک B، A و C بوده که بلوک‌های A و B به صورت تیپ طراحی شده‌اند و تمامی تیپ واحدهای این مجموعه ۱۲۵ متری در نظر گرفته شده است.

موقعیت مکانی پروژه اطلس ۳ به گونه‌ای است که علاوه بر دارا بودن چشم‌انداز فوق‌العاده به دریاچه چیتگر، از ناحیه شمالی به اتوبان شهید خرازی، از بخش شمال شرقی با بلوار کاشان، از بلوار و میدان موج به سمت نواحی جنوبی و جنوب غربی و در بخش شمالی خود با خیابان میلاد ۲ در ارتباط است.

بررسی موقعیت مکانی و متراژ واحدهای پروژه اطلس چیتگر

علاوه بر مسکونی بودن واحدهای این پروژه، طراحی آن‌ها در کاربری تجاری و اداری نیز صورت گرفته که از ویژگی‌های دیگر خوب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دسترسی آسان به مترو چیتگر و فاصله با آن در بازه زمانی ۵ دقیقه

- دسترسی سریع و آسان با خطوط اتوبوسرانی

در این مقاله قصد معرفی موقعیت مکانی و متراژ هر یک از پروژه‌های اطلس چیتگر را داشتیم که به صورت زیر می‌باشد:

پروژه اطلس ۱:

- موقعیت مکانی در بخش شمالی دریاچه چیتگر

- متراژ ۱۲۶، ۱۴۳ و ۱۶۲ متری واحدها

پروژه اطلس ۲:

- موقعیت مکانی در مروارید شهر منطقه ۲۲

- متراژ واحدها در ۳ تیپ ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ متری

پروژه اطلس ۳:

- موقعیت مکانی در میان بلوار موج و میدان ساحل

- طراحی واحدها در متراژ ۱۲۵ متری

کد خبر 561263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.