تأثیر معدل ۳ سال آخر در «کنکور» افزایش می‌یابد

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تلاش دانش‌آموزان صرفاً برای جلسه کنکور، گفت: در راستای تشویق دانش‌آموزان و افزایش تمرکز آن‌ها در طول دوره‌های تحصیلی، تأثیر معدل سه سال آخر در کنکور افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در آئین افتتاحیه «سال بین‌المللی علوم پایه» که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر توسعه علوم پایه و تبدیل آن به عرف، اظهار کرد: علوم پایه زمینه کاهش چالش‌های اجتماعی، فنی، علمی و نقشه راهی برای بهبود رفاه جمعی برای نسل‌های امروز و آینده را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توسعه علوم پایه توسط آموزش و پرورش، افزود: تبدیل علوم پایه به عرف از اهداف آموزش و پرورش است که باید زمینه آن ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بر موضوع جنبش نرم‌افزاری و تولید علم تصریح کرد: در راستای دستیابی به این هدف باید دوره‌های مطالعاتی و پژوهشی پس از مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود.

وی با تأکید بر اهمیت «خلاقیت‌محور بودن دانش‌آموزان» ادامه داد: روش‌های حافظه‌محور نه تنها تأثیری بر رشد و خلاقیت دانش‌آموزان ندارد بلکه پس از مدتی مطالب به فراموشی سپرده می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: اما روش‌های «خلاقیت‌محور» علاوه بر ایجاد پویایی در بین دانش‌آموزان زمینه بروز استعدادها و خلاقیت آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دانش‌آموزان صرفاً برای جلسه کنکور تصریح کرد: در راستای تشویق دانش‌آموزان و افزایش تمرکز آن‌ها در طول دوره‌های تحصیلی، تأثیر معدل سه سال آخر در کنکور افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تغییر برخی از برنامه‌های درسی گفت: باید چیستی و چرایی درس خواندن به دانش آموزان آموزش داده شود تا با علم به اهمیت آموزش، وارد مدرسه شوند که در این صورت دانش‌آموز موفقی تربیت کرده‌ایم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر «فلسفه علم را از همان دوره ابتدایی به دانش آموزان یاد دهید» اضافه کرد: آموزگاران نقش پر رنگی را در زمینه بیان فلسفه و اهمیت آموزش برای دانش‌آموزان، دارند.

وی با بیان این که محتوای آموزشی نیز صرفاً کتاب نیست، اظهار کرد: محیط مدارس باید به گونه‌ای باشد که زمینه و عرصه‌های تربیت و آموزش را بر اساس اصول علمی فراهم کند.

سازمان جهانی یونسکو نوامبر سال ۲۰۱۹ در قطعنامه چهلمین کنفرانس عمومی خود، سال ۲۰۲۲ را «سال بین‌المللی علوم پایه» نامگذاری کرد، هدف از این اقدام توجه بیشتر به اهمیت و نقش علوم پایه در درک و حل چالش‌های اجتماعی، فنی، علمی و تهیه نقشه راهی برای بهبود رفاه جهانی برای نسل‌های فعلی و آینده است.

سال ۲۰۲۲ به مناسبت ۱۰۰ سالگی جایزه نوبل که در سال ۱۹۲۲ به «نیلز بوهر» فیزیکدان دانمارکی به خاطر تحقیقات وی در ساختار اتم‌ها و تشعشعات ناشی از آنها تعلق گرفت و همچنین به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی(IUPAP) به میزبانی کشور بلژیک در همین سال، به نام سال بین‌المللی علوم پایه نامگذاری شد.

کد خبر 560615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.