احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

پیش بینی می‌شود بیت کوین تا سطح ۴۰ هزار دلار رشد و سپس مجدد وارد روند اصلاحی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۲۴۶ دلار.

تغییرات: رشد ۱.۱۶ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۶۵۰ دلار.

تغییرات: رشد ۰.۹۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۴ دلار و ۳۷ سنت.

تغییرات: رشد ۲.۹۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۴۳ دلار.

تغییرات: رشد ۳.۳۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۵۸ دلار

تغییرات: رشد ۲.۴۶ درصدی

سولانا (SOL): ۸۸ دلار و ۴ سنت.

تغییرات: رشد ۰.۸۴ درصدی

ترا (Tera): ۸۶ دلار و ۹ سنت.

تغییرات: رشد ۵.۳۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۶ دلار و ۱ سنت.

تغییرات: رشد ۱.۹۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۲۴ دلار.

تغییرات: رشد ۱.۷۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۴ سنت.

تغییرات: رشد ۲.۹۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

 احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

حمایت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار.

پیش بینی: الگویی که در حال شکل‌گیری است بسیار شبیه به سقف دوقلو است بنابراین پیشنهاد می‌شود تا زمانی که این ساختار نقض نشده است در جهت روند صعودی تصمیم‌گیری نکنید، پیش بینی می‌شود بیت کوین تا سطح ۴۰ هزار دلار رشد و سپس مجدد وارد روند اصلاحی شود.

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

 احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۰۵ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۳۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۷ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۱۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۷۱۶ میلیارد دلار

 احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۲ واحد. شاخص ترس و طمع در فضای ترس شدید و عدم تغییر نسبت به روز گذشته.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

 احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

اخبار بازار رمزارزها

یک رستوران آمریکایی به مشتریانی که از Cash App استفاده می‌کنند، بیت کوین هدیه می‌دهد

رستوران فست‌فود آمریکایی شیک شک (Shake Shack)، به مشتریانی که برای پرداخت‌ها از کارت اعتباری Cash Card کارت اعتباری اپلیکیشن Cash App استفاده می‌کنند، بیت کوین هدیه می‌دهد. طبق اطلاعیه این رستوران، مشتریانی که از این کارت‌ها برای پرداخت استفاده کنند، ۱۵ درصد هزینه را به‌صورت بیت کوین دریافت خواهد کرد. این طرح تا اواسط ماه مارس برای مشتریان فعال خواهد بود.

کاهش ۲۹ درصدی فروش NFT ها نسبت به هفته قبل

حجم فروش توکن‌های غیرمثلی (NFTها) همانند هفته گذشته در این هفته نیز کاهش یافته و روند کاهشی خود را ادامه داده است. در میان ۱۴ بلاک چین مختلف که از NFTها پشتیبانی می‌کنند، میزان فروش توکن‌های غیرمثلی نسبت به هفته قبل ۲۹.۴۶ درصد کاهش یافته است. در این میان، به‌رغم کاهش حجم کلی فروش توکن‌های غیرمثلی، میزان فروش NFTهای شبکه آربیتروم (Arbitrum) در این هفته ۹۷.۵۳ درصد افزایش یافته است.

مجلس دوماً روسیه در حال تلاش برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال است

مقامات روسی در بحبوحه تحریم‌های ناشی از جنگ اوکراین به کار خود برای ایجاد یک چارچوب جامع قانونی برای تراکنش‌های ارز دیجیتال ادامه می‌دهند. این تلاش‌ها که پیش از حمله روسیه به اوکراین آغاز شده بود، در حالی ادامه پیدا می‌کند که هشدارها مبنی بر اینکه ممکن است مسکو برای فرار از تحریم‌های مالی به استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال روی آورد، افزایش یافته است. مجلس دوماً روسیه قرار است اکنون لایحه ارائه شده وزارت دارایی درباره ارزهای دیجیتال را بررسی کند که بر خلاف لایحه بانک مرکزی مخالف ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال است.

طعنه خالق کاردانو به شبکه اتریوم: جی‌پی مورگان مالک هیچ زیرساخت کلیدی در کاردانو نیست

گروهی متشکل از ۳۵ کارمند سابق شرکت کانسن‌سیس (ConSenSys) که بیش از ۵۰ درصد سهامداران این شرکت را نمایندگی می‌کنند، درخواست حسابرسی ویژه در مورد انتقال دارایی‌ها در آگوست ۲۰۲۰ بین بازوهای شرکت کانسن‌سیس را ارائه کرده‌اند. این گروه می‌گویند که بسیاری از دارایی‌های در طول این معامله به اشتباه قیمت‌گذاری شده‌اند و دارایی‌های کلیدی مانند متامسک ۴.۴ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌اند. آنها مدعی هستند که بانک جی‌پی مورگان ۱۰ درصد سهام کانسن‌سیس سافتور را در اختیار گرفته است. حالا اختلافات در کانسن‌سیس به دلیل ارزش‌گذاری مواردی چون متامسک و اینفورا است که برای شبکه اتریوم اهمیت کلیدی دارد. چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو در پاسخ به طور غیرمستقیم به تمرکززدایی در اکوسیستم کاردانو اشاره کرد و در توییتی طعنه‌آمیز نوشت: «فقط می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که بانک جی‌پی مورگان صاحب هیچ زیرساخت حیاتی در شبکه کاردانو نیست.»

پرداخت با شیبا اینو توسط شرکت انرژی استرالیایی پشتیبانی می‌شود

ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بیت‌پی (BitPay) اعلام کرده است که شرکت انرژی استرالیایی فرست انرژی (۱st Energy) چندین ارز دیجیتال از جمله شیبا اینو را از طریق این پلتفرم قبول می‌کند. بیت‌پی غیر از شیبا اینو ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، بیت کوین کش، دوج کوین، اتریوم، لایت کوین، رپد بیت کوین و پنج استیبل کوین با پشتوانه دلار را پشتیبانی می‌کند.

کاردانو به پرکاربردترین بلاک چین با پایین‌ترین کارمزد تبدیل شد

با افزایش فعالیت در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز کاردانو، حجم کل معاملات ثبت شده در شبکه کاردانو به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس داده‌های مساری کاردانو با اختلافی اندک نسبت به بیت کوین بالاترین حجم معاملات را برای خود به ثبت رسانده است. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوینرها ۳۳.۲۷ میلیارد دلار در تراکنش‌های خود انتقال داده‌اند، در حالی که این رقم برای کاردانو معادل ۳۳.۴۵ میلیارد دلار است.

در این میان، میزان کارمزدها قابل توجه است؛ زیرا بیت کوین در مدت زمان مشابه و با حجم معاملاتی تقریباً یکسان، کارمزدی ۲۳ برابر کاردانو برای مشتریان داشته است. در واقع این تراکنش‌ها برای معامله‌گران کاردانو حدود ۳۸ هزار دلار کارمزد ایجاد کرده، در حالی که معامله‌گران بیت کوین حدود ۸۶۰ هزار دلار کارمزد پرداخت کرده‌اند. برای مقایسه کافی است بدانیم که در ۲۴ ساعت گذشته کارمزدهای اتریوم، رقیب اصلی کاردانو در زمینه قراردادهای هوشمند با حجم معاملاتی به مراتب کمتر، حدود ۱۴.۷ میلیون دلار بوده است.

حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های روسیه ۵۰ درصد کاهش یافته است

در حالی که برخی از تحلیل‌گران معتقدند روسیه می‌تواند با ارزهای دیجیتال تحریم‌های اقتصادی را دور بزند، داده‌های جدید وب‌سایت تحلیلی چین آلیسیس (Chainalysis) نشان از کاهش معاملات در این کشور دارند. بر اساس این داده‌ها، حجم تراکنش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های روسیه، در هفته گذشته با کاهش ۵۰ درصدی، از بیش از ۷۰ میلیون دلار به ۳۴ میلیون دلار رسیده است. یکی از فعلان بازار عنوان کرده که حجم معاملات روسیه کم بوده و خریدهای این کشور، برخلاف تصورها تأثیر کمی بر افزایش قیمت اخیر بیت کوین داشته است. علاوه بر این، او معتقد است جهش هفته قبل بیشتر به‌خاطر پیش‌بینی سرمایه‌گذاران خارج از روسیه بوده که تصور می‌کردند روس‌ها به‌سمت خرید بیت کوین هجوم خواهند آورد، اما در واقع چنین اتفاقی نیافتاده است.

بانک‌های دولتی ویرجینیا اجازه ارائه خدمات امانی ارزهای دیجیتال را کسب می‌کنند

مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا درخواست اصلاح لایحه‌ای را تأیید کرده است که طبق آن به بانک‌های دولتی منطقه کامان ولث ویرجینیا اجازه داده می‌شود تا خدمات امانی ارزهای دیجیتال را ارائه دهند. این لایحه در ماه ژانویه ۲۰۲۲ دی توسط کریستوفر تی‌هد معرفی شد و خواستار آن است تا اجازه ارائه خدمات امانی ارزهای دیجیتال به بانک‌های واجد شرایط داده شود.

سوئیس به‌دنبال مسدودکردن ارزهای دیجیتال روسیه است

کشور سوئیس که معمولاً در اکثر مسائل سیاسی بی‌طرف است، اخیراً در پی تهاجم روسیه، به اتحادیه اروپا و آمریکا در اعمال تحریم‌های مالی علیه روس‌ها پیوسته است. علاوه بر این، مقامات این کشور به‌دنبال مسدودکردن دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال روس‌ها در داخل مرزهای سوئیس هستند. از زمان شروع جنگ، بسیاری از افراد از صرافی‌های بزرگ خواسته‌اند تا ارائه خدمات به مشتریان مستقر در روسیه را متوقف و حتی دارایی‌های آنها را نیز مسدود کنند. با این حال، صرافی‌هایی مانند بایننس، کوین بیس و کراکن با اشاره به اینکه این کار برخلاف ماهیت ارزهای دیجیتال است، از این کار خودداری کرده‌اند. یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی سوئیس نیز در این رابطه اعلام کرده است: «در صورتی که افراد روسی کلیدهای خصوصی را نزد خودشان نگه دارند، شناسایی آنها ممکن نیست، اما اگر از کیف پول خود در سرویس‌هایی نظیر صرافی‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست استفاده کنند، می‌توانیم آنها را هدف قرار دهیم.

ارزش ارزهای دیجیتال اهداشده به اوکراین از ۵۶ میلیون دلار گذشت

ارزش کمک‌های ارز دیجیتال ارسال‌شده به دولت اوکراین و چندین سازمان غیردولتی این کشور، به بیش از ۵۶.۸ میلیون دلار رسیده است. این کمک‌های مالی از زمان اعلام رسمی دولت اوکراین در بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ تراکنش با بیت کوین، اتریوم، تتر، پولکادات و بسیاری ارزهای دیجیتال دیگر انجام شده است. پیش‌تر، گوین وود (Gavin Wood)، بنیان‌گذار پولکادات، به‌تنهایی ۵.۷ میلیون دلار به این کشور کمک کرده بود و علاوه بر این، نقش NFTها نیز در حمایت مالی از اوکراین تاکنون بسیار زیاد بوده است.

نقشه بازار رمز ارزها

 احتمال بازگشت مجدد بیت کوین وجود دارد؟

کد خبر 559827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.