۲ غسالخانه ویژه کرونایی در تبریز احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به احداث دو غسالخانه کرونایی در تبریز گفت: ۶۳۰ نفر در شهریورماه سال جاری بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

فرخ جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان وادی رحمت یکی از اساسی‌ترین آرامستان‌های شهرداری تبریز است و روزانه ۳۰ نفر در این آرامستان دفن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز ادامه داد: متأسفانه در دو تا سه هفته گذشته، فوتی‌های ناشی از کرونا به هفت تا هشت نفر رسیده است که این آمار براساس گواهی‌های ارائه شده توسط پزشکی قانونی یا برگه‌های فوتی در بیمارستان‌ها است.

وی افزود: آرامستان تبریز اگر به همین منوال پیش برود، برای چند سال آینده باید تدابیری برای احداث آرامستان‌های جدید در ورودی یا خروجی مدنظر قرار بگیرد که بر این اساس باید مکان‌یابی‌ها انجام شود.

جلالی گفت: در سال جاری، چهار خیابان جدید در بلوک‌های ۶۵، ۵۷، ۷۰ و خیابان کناری بلوک ۹۵ در آرامستان وادی رحمت تبریز برای تسهیل تشییع جنازه احداث شده است و تا خرداد ماه سال آتی نیز، آسفالت‌ریزی خواهد شد.

وی از آسفالت‌ریزی پنج هزار تنی در سال جاری خبر داد و افزود: با آسفالت‌ریزی چهار خیابان جدیدالاحداث در آرامستان وادی رحمت تبریز، مشکلات تردد نیز قطعاً رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز توضیح داد: از یکم فروردین ماه سال جاری تا پایان بهمن ماه، سه هزار و ۷۹۹ نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد، دو هزار و ۳۳ نفر مرد و هزار و ۷۶۶ نفر زن هستند.

جلالی، میانگین دفن روزانه اموات کرونایی را ۳۰/۲ اعلام کرده و گفت: تاکنون تغسیل ۷۳۸ اموات کرونایی شهرستان‌های همجوار که فاقد امکانات لازم هستند نیز در آرامستان‌های وادی رحمت تبریز انجام یافته است.

وی افزود: بازسازی روی قبور و کف‌سازی چهار بلوک آرامستان وادی رحمت تبریز آغاز شده است و در سال جاری نیز بر تعداد بلوک‌هایی که در آن‌ها بازسازی قبور و کف‌سازی انجام خواهد شد، افزایش می‌یابد.

جلالی ادامه داد: ۸۴ نفر در بهمن ماه، ۳۰ نفر در دی ماه، ۹۲ نفر در آذرماه، ۲۶۰ نفر در آبان ماه، ۵۷۴ نفر در مهر ماه، ۶۳۰ نفر در شهریور ماه، ۲۲۱ نفر در مردادماه، ۱۳۹ نفر در تیرماه، ۲۹۵ نفر در خردادماه، ۵۰۴ نفر در اردیبهشت ماه و ۲۰۲ نفر در فروردین ماه سال جاری بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به احداث دو غسالخانه کرونایی در آرامستان وادی رحمت تبریز گفت: با توجه به وضعیت کرونایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضروری است و شهروندان باید در مراسم تشییع جنازه، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی در پایان افزود: شهروندان باید از توزیع خوراکی‌ها هم به صورت بسته‌بندی و هم بسته‌بندی نشده و ازدحام جمعیت در مراسم تشییع جنازه خودداری کنند و علاوه بر این باید از پرداخت مبلغ اضافی به متکدیان حرفه‌ای در آرامستان‌ها بپرهیزند.

کد خبر 559250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.