افزایش تصاعدی آمار متوفیان کرونایی در تبریز

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز نسبت به افزایش تصاعدی متوفیان کرونایی در این شهر هشدار داد.

به گزارش ایمنا، فرخ جلالی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر، تعداد متوفیان کرونایی در تبریز چهار برابر شده است، اظهار کرد: آمار متوفیان کرونایی در وادی رحمت تبریز از هفت نفر در دو هفته‌ی گذشته، به ۳۰ نفر در روز رسیده است.

وی اضافه کرد: با احتساب متوفیان عادی و کرونایی، آمار فوتی‌های مدفون در وادی رحمت، به ۶۵ نفر در روز رسیده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به تجربه‌ی کلانشهر مشهد در کمبود خودرو برای انتقال اجساد گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از کمبود آمبولانس انجام‌شده است اما تأمین نیازهای کلانشهر تبریز، زمان‌بر خواهد بود.

جلالی از خرید چهار دستگاه آمبولانس جدید و همچنین تعمیر و بازسازی هفت دستگاه آمبولانس قدیمی برای به به کار گیری مجدد آنها خبر داد و تاکید کرد: با تمام اقدامات انجام شده، خدمات رسانی به شهرهای حومه‌ی تبریز به دلیل حجم بالای متوفیان همچنان دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل وادی رحمت در دو شیفت مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: حجم بالای متوفیان، پرسنل آرامستان‌های شهرداری تبریز را خسته کرده و در این شرایط، مجالی برای استراحت ندارند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز ضمن انتقاد شدید از شهروندان برای عدم رعایت مسائل بهداشتی در محوطه‌ی وادی رحمت گفت: حضور گروه‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ نفره در مراسمات تشییع و تدفین، عدم استفاده از ماسک و همراه داشتن کودکان در این اجتماعات به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 519557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.