افزایش ۲ برابری تدفین کرونایی‌ها در وادی رحمت تبریز

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز از جهش آمار اموات کرونایی در وادی رحمت خبر داد و گفت: طی یک ‌ماه اخیر، میزان متوفیان کرونا در تبریز دو برابر شده است.

به گزارش ایمنا، فرخ جلالی اظهار کرد: از ابتدای بحران کرونا در اواخر سال ۹۸ تاکنون، ۱۴ هزار و ۶۴۴ نفر در تبریز تدفین شده‌اند که ۵۸۳۲ نفر از آن‌ها، اموات کرونایی بودند.

وی با هشدار نسبت به افزایش ناگهانی متوفیان کرونایی در تبریز، تصریح کرد: اکنون تعداد متوفیان کرونایی با دو برابر افزایش به روزانه ۱۷ نفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با انتقاد از شهروندان به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وادی رحمت تبریز، گفت: در حالی که بارها اعلام کرده‌ایم، حتی برای تشییع و تدفین اموات عادی، ۱۰ نفر از بستگان نزدیک حضور یابند، شاهد حضور گروه‌های ۱۰۰ نفره در مراسمات هستیم.

جلالی با بیان این‌که بر اساس ابلاغ ستاد پیشگیری کرونا، موظف به بستن ورودی‌های وادی رحمت هستیم، ادامه داد: به خاطر رفاه حال شهروندان از این کار صرف نظر کرده بودیم ولی اگر مردم رعایت نکنند، قطعاً نسبت به مسدود کردن ورودی‌های مجموعه اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به فشار کاری مضاعف کادر سازمان آرامستان‌ها به ویژه غسالان و کارگران تدفین، یادآوری کرد: سیر جهش متوفیان کرونایی به گونه‌ای است که گاهی نوبت تدفین اموات به فردا موکول می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 516510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.