۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

بهترین شهرهای ترکیه شامل استانبول، آنتالیا، بورسا، سانلیورفا، ازمیر و قونیه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای ترکیه، حتی شهرهایی که امروزه به عنوان مراکز مدرن تجارت و صنعت شناخته می‌شوند، ریشه‌های باستانی دارند و مناطق قدیمی شهرها، معماری زیبای دوره‌های قدیم را به تصویر می‌کشند. اگر می‌خواهید آثار ساختمانی بزرگ امپراطوری‌های گذشته را کاوش کنید، در رستوران‌های نمونه این کشور غذا بخورید و یا در شلوغی بازارهای آن گم شوید، به بهترین شهرهای ترکیه سفر کنید:

استانبول

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی در جهان است که در آن دیدنی‌ها و مراکز تفریحی زیادی وجود دارد. تعداد اندکی از شهرهای مشابه استانبول در دنیا وجود دارد که چنین آثار تاریخی شگفت‌انگیزی از دوران‌های مختلف را در خود جای داده باشد. گردشگران می‌توانند چندین هفته را در این شهر بگذرانند و همچنان مکان‌های جدید برای دیدن و چیزهای جالب برای خرید کردن پیدا کنند.

مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ، چهار جاذبه دیدنی استانبول محسوب می‌شود، اما کشف آب‌انبارهای بیزانسی، گشت در مساجد چند گنبدی با کاشی‌کاری‌های مجلل، معماری کاخ باروک و کلیساهای نقاشی شده نیز خالی از لطف نیست.

بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

بازار بزرگ استانبول، سبک زندگی سنتی و فرهنگ این شهر را به خوبی نشان می‌دهد. این مکان، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان و مجموعه‌ای از ۶۱ خیابان سرپوشیده است که بیش از چهار هزار مغازه در آن وجود دارد.

مسجد آبی که به علت استفاده از کاشی‌های آبی در فضا داخلی، این نام را گرفته است، دارای یک گنبد بزرگ اصلی، شش مناره باشکوه و هشت گنبد جانبی است.

آنتالیا

این تفرجگاه برتر مدیترانه‌ای ترکیه با جمعیت ۱.۲ میلیون نفر، به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم ترکیه محسوب می‌شود. همچنین شهر آنتالیا به علت ساحل‌های زیبا و بی‌نظیر خود در بین گردشگران معروف است.

یکی از زیباترین ساحل‌های آنتالیا، ساحل پاترا است که نزدیک مرکز شهر قرار دارد. آب این ساحل آبی تیره است و در آن یک منطقه حفاظت شده برای لاک‌پشت‌های نایاب وجود دارد که هر سال برای تخم‌گذاری به ساحل پاترا سفر می‌کنند.

ساحل کمر نیز که در آنتالیا قرار گرفته دارد، دارای دو بخش شمالی و جنوبی است و به عنوان پاک‌ترین ساحل آنتالیا شناخته می‌شود. ساحل فاسلیس در شمال منطقه الیمپسن قرار دارد و رنگ آب آن فیروزه‌ای است.

حمام رومی‌ها یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است که اکنون از آن به عنوان یک موزه استفاده می‌شود. در این حمام آثار تاریخی و قدیمی ترکیه به چشم می‌خورد.

بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

بورسا

بورسا که پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی محسوب می‌شود، امروز شهری وسیع، پرهیاهو و مدرن است که دو میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر به علت داشتن مراکز خرید و بازارهای متنوع خود در جهان مشهور است و هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. بورسا که عنوان شهر سبز ترکیه را به خود اختصاص داده است، چهار هزار سال قدمت دارد و پیشینه آن به دوران قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) بر می‌گردد.

آبشار saitabat که در ۱۲ کیلومتری شهر بورسا قرار دارد نیز یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. فصل زمستان فرصتی بی نظیر برای انجام ورزش اسکی در این شهر است و افراد زیادی به پیست اسکی الوداغ در شمال این شهر می‌روند.

بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

سانلیورفا

شهر سانلیورفا همیشه یکی از جالب‌ترین توقفگاه‌ها در جنوب شرقی ترکیه بوده است. در چند سال اخیر موج جدیدی از بازدیدکنندگان به این شهر سرازیر شده‌اند. نوسنگی‌های این شهر که در حومه آن قرار دارد، در سال ۲۰۱۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

در مرکز سانلیورفا، یک موزه باستان‌شناسی جدید و کاملاً معاصر وجود دارد. بازار شهر قدیمی نیز محل شلوغی است که کارگاه‌های صنایع‌دستی سنتی و غرفه‌های بازار در آن دیده می‌شود. شهر سانلیورفا میراث فرهنگی بسیار غنی دارد و تنوع غذایی بی‌نظیر آن در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است.

بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

ازمیر

شهر ازمیر، پس از استانبول و آنکارا، سومین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می‌شود و دارای جمعیت ۲.۹ میلیون نفر است. این شهر که در امتداد ساحل دریای اژه گسترده شده است، امروزه به عنوان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین مراکز شهری ترکیه شناخته می‌شود.

آب‌های معدنی، آثار تاریخی، درختان نخل و رستوران‌های ازمیر، هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. از آثار دیدنی این شهر می‌توان به برج ساعت میدان کناک، بنای آسانسور، کلیسای سنت پلیکارت، معبد آپلون، شهر تاریخی افس، مسجد حیصار و بنای یادبود آتاتورک اشاره کرد.

هر سال جشنواره‌های مهمی در این شهر برگزار می‌شود. فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر بسیار پرطرفدار است و از سال ۱۹۹۹ در این شهر برگزار می‌شود.

میدان اصلی مرکز شهر، میدان کوناک است که به علت برج ساعت خود که نماد اصلی شهر ازمیر است، شهرت دارد. در اطراف میدان کوناک، جاذبه‌های گردشگری معروفی نظیر بازار کمرالتی و مسجد یالی قرار دارد.

بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

قونیه

قونیه، مرکز استانی به همین نام است که عنوان پایتخت تمدن اسلامی را به خود اختصاص داده است. شهر قونیه به علت وجود موزه مولانا که مقبره شاعر و صوفی قرن سیزدهم، مولانا جلال‌الدین محمد رومی در آن قرار دارد، در جهان بسیار معروف است.

مقبره این شاعر بزرگ ایرانی، گنبد سبز رنگی است و در این آرامگاه علاوه بر مقبره مولانا، قبر بهاالدین، پسر مولانا، سلطان‌العلما، پدر مولانا و برخی از شاگردان او نیز وجود دارد. در این شهر جاذبه‌های دیگری هم وجود دارد که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

موزه باستان‌شناسی، آثار بی‌نظیری از دوره‌های کلاسیک یونان، روم، نوسنگی و بیزانس را در خود جای می‌دهد. در این موزه ظروف سفالی، تابوت‌های رومی و ظروف سنگی به چشم می‌خورد.

مسجد علاءالدین که محل دفن بزرگان دوره سلجوقیان است، یکی از زیباترین مسجدهای قونیه محسوب می‌شود که قدمت آن به دوران سلجوقیان برمی‌گردد.

بهترین شهرهای ترکیه کدام است؟

کد خبر 559076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.