افزایش نرخ فشار خون در دوران همه‌گیری کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نرخ فشار خون در ماه‌های اولیه پاندمی به صورت متوسط افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به‌منظور بررسی میزان تغییر فشار خون افراد در دوران همه‌گیری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۲ هزار و ۷۰۶ بیمار را در سراسر ایالات متحده آمریکا مورد ارزیابی قرار دادند و داده‌های مربوط به فشارخون آن‌ها را از آوریل تا آگوست ۲۰۲۰ با داده‌های قبل از پاندمی، از ژانویه ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۱۹ مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان فشار خون بالا کنترل نشده از ۱۵ درصد به ۱۹ درصد رسیده است. با وجود اینکه این تغییرات جزئی به نظر می‌رسد، اما قابل توجه است، زیرا تغییرات جزئی در کنترل فشار خون در میان افراد جامعه می‌تواند عواقب قابل توجهی داشته باشد.

به گفته محققان، ازآنجاکه مردن در طول پاندمی تحرک کمتری دارند و غذای بیشتری مصرف می‌کنند، فشار خون آن‌ها افزایش پیدا کرده است. این یافته‌های مطالعاتی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا حتی چند میلی‌متر تغییر فشار خون ممکن است خطر بروز حمله قلبی، سکته مغزی یا نارسایی قلبی را افزایش دهد. بنابراین لازم است افراد مبتلا به فشار خون به صورت مرتب تحت کنترل قرار بگیرند.

کد خبر 558941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.