انیمیشن پهلوانان + نقد رتبه IMDb و کارگردان کارتون سینمایی پوریای ولی در آی ام دی بی

پهلوانان (The Heroes) یک مجموعه سریال انیمیشنی درباره داستان زندگی پوریای ولی است که در مقابل مکر و حیله اسکندرخان ایستادگی و مبارزه می‌کند. ایرانیان در یک حرکت هماهنگ این انیمیشن را به یکی از بهترین مجموعه‌های سایت IMDb از لحاظ نمره تبدیل کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، سریال تلویزیونی پهلوانان (The Heroes در آی ام دی بی و Pahlevanan به لاتین) در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶) منتشر شد و طی ۴ فصل گذشته مورد استقبال کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان قرار گرفت و هم اکنون شاید بتوان گفت جز سه انیمیشن محبوب ایرانی است.

با گذشت چندین سال، این مجموعه همچنان از شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود. به تازگی انیمیشن پهلوانان به لیست آثار شبکه و تلویزیون آی ام دی بی (IMDB) اضافه شده است و از آنجا که امتیازات مثبت (۱۰ ستاره) در رابطه با این انیمیشن سریالی زیاد بوده است، در کمتر از یک روز توانست خود را بین ۲۵۰ سریال برتر این سایت قرار دهد.

انیمیشن پهلوانان + نقد رتبه IMDb و کارگردان کارتون سینمایی پوریای ولی در آی ام دی بی

داستان انیمیشن پهلوانان

داستان این مجموعه در شهر خوارزم- -از شهرهای خراسان قدیم- در قرن هشتم هجری قمری می‌گذرد. شخصیت اصلی این قصه‌ها، پهلوان محمود قتالی خوارزمی، ملقب به پوریای ولی، شاعر، عارف و ورزشکار نامی ایران‌زمین است. او دارای شغل آهنگری بوده و ضمناً صاحب و اداره‌کننده تنها زورخانه شهر نیز هست که در آنجا آداب و اخلاق جوانمردی و پهلوانی و فنون کشتی را به شاگردان خود می‌آموزد. زورخانه به نام پهلوان حیدر خراسانی، جد پهلوان پوریای ولی است که مکان قابل احترامی در نظر همگان به شمار می‌آید.

پوریای ولی در آنجا به شاگردانش رسم جوانمردی و معرفت را می‌آموزد و می‌گوید: شرط اول پهلوانی، آزادگی است، نه خدمت به ظالم؛ داشتن مقام و منصب در مرام پهلوانی نیست. باارزش‌ترین چیزها، ذات انسان است.

در میان این شاگردان، سه جوان یعنی یاور، صفی و مفرد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

یاور مانند پوریا در کار آهنگری است. صفی که سابقاً از لشگریان حاکم بلخ بوده، به کار نمدمالی مشغول است. مفرد نیز که قبلاً عیاری می‌کرده، اکنون در میدان شهر سلمانی راه انداخته است. پوریا با کمک آنها به مبارزه علیه ظلم و بیدادگری حاکم و داروغه زورگوی شهر می‌پردازد.

تیمور و سایر گزمه‌ها زیر نظر اسکندر خان، داروغه و رئیس گزمه‌های شهر، کار می‌کنند. گزمه‌ها به دستور اسکندر خان از هر فرصتی استفاده کرده، دائم از مردم زورگیری می‌کنند و آنها را به هر دلیلی تحت فشار قرار می‌دهند.

انیمیشن پهلوانان + نقد رتبه IMDb و کارگردان کارتون سینمایی پوریای ولی در آی ام دی بی

پهلوانان بهترین مجموعه سایت IMDB

انیمیشن پهلوانان از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرده و می‌توان آن را از جمله آثار خوب تلویزیون ایران دانست. تاکنون نزدیک به هفت هزار نفر به این مجموعه رأی داده‌اند که باعث شده پهلوانان با نمره ۱۰ از ۱۰، بالاتر از آثاری مثل بازی تاج و تخت و برکینگ بد قرار گیرد. در مجموع، تعداد نمرات اهمیت بسیار بالایی دارد و در نتیجه از نظر فنی و رتبه‌ای نمی‌توان آثار نام‌برده را با پهلوانان مقایسه کرد.

مجموعه تاکنون به زبان‌های عربی و ترکی نیز دوبله شده است. حالا با توجه به اینکه پهلوانان به نمره بالایی در سایت IMDb دست پیدا کرده، شاید در آینده شاهد دوبله انگلیسی آن نیز باشیم. کاربران تاکنون به تمامی‌های قسمت‌های این انیمیشن نمره ۱۰ داده‌اند و انتظار می‌رود که این روند در روزهای آینده همچنان ادامه داشته باشد. کاربران ایرانی این حرکت برنامه‌ریزی شده را به مناسبت پخش فصل چهارم انیمیشن از فروردین ۱۴۰۱ انجام داده‌اند.

عوامل مجموعه پهلوانان

  • کارگردان: سیاوش زرین آبادی
  • نویسنده: سیاوش زرین آبادی
  • انیماتور: حمید برزویی، اهورا شهبازی، باقر بهرام شتربان، ابراهیم موحدی، وحید رضایی، کاظم میراحمدی، محمدرضا کاشف، وریا نیک منش، علی حسین‌خان، حمیدرضا شریعت، حسن روح الامینی
  • موسیقی: سعید انصاری
  • تکنیک: دو بعدی
  • تعداد قسمت: ۳۹ قسمت
  • مدت: ۳۵ دقیقه‌ای
  • کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
  • تهیه شده در: مرکز پویانمایی صبا

انیمیشن پهلوانان + نقد رتبه IMDb و کارگردان کارتون سینمایی پوریای ولی در آی ام دی بی

فصل جدید پهلوانان

علیرضا گلپایگانی تهیه کنندگی این مجموعه را عهده دار است و سری جدید انیمیشن پهلوانان که همچون سری پیشین خود با تکنیک دوبُعدی ساخته شده، همزمان با نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

سیاووش زرین آبادی نویسنده و کارگردان مجموعه پویانمایی پهلوانان گفت: سری جدید انیمیشن پهلوانان به لحاظ محتوا و داستان، تفاوت چندانی با سری قبل آن ندارد و در سری جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیت‌های آشنا برای مخاطب استفاده کنیم. به طور کل پویانمایی پهلوانان در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها تا حدودی ارتقا پیدا کرده، به گونه‌ای که کاراکترهای آن قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری پیدا کرده‌اند. مرکز پویانمایی صبا با تولیدات خود که محتوای آن‌ها برگرفته از فرهنگ، سنت‌های ملی و دینی است، توانسته نقش مؤثری را در راستای حفظ و تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی در میان نسل امروز و حتی فردای این مرز و بوم داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که خوشبختانه این انیمیشن مورد پسند مخاطبان بسیاری قرار گرفته بنابراین می‌توان مدعی شد پهلوانان اثری پرمخاطب است، چرا که تاکنون توانسته تماشاگران زیادی را با خود همراه کند و ما به عنوان گروه تولید انیمیشن پهلوانان، روزانه پیام‌های بسیاری از داخل و خارج از کشور، مبنی بر تولید و پخش قسمت‌های جدید و بیشتری از این پویانمایی دریافت می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم گام‌های مؤثر و گسترده‌تری را در عرصه تولید این پویانمایی برداریم.

سایت IMDB چیست؟

IMDb مخفف عبارت (Internet Movie Database) است و به معنی بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها است.

IMDb یک وب‌گاه اینترنتی است که شامل اطلاعات بازیگران، فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی، مجموعه‌های تلویزیونی است و یکی از ویژگی‌هایی که ای ام دی بی به کاربرانش ارائه می‌کند، قابلیت امتیازدهی به فیلم است؛ کاریرها می‌توانند به فیلم‌های مورد نظر خود امتیازی بین ۱ تا ۱۰ بدهد و فیلم‌ها بر اساس این رتبه بندی در جایگاه خود قرار می‌گیرند.

کد خبر 552667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 25
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نتئمنکئمندمن ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    واقعا باعث افتخاره
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 0
    بهترین برنامه...همه بزرگسالان هم فیلم پهلوانان رو دوست دارند دست مریزاد...احسنت وخداقوت.
  • علیرضا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    سازنده این انیمیشن خیلی نرم داره اسلام سکولار رو ترویج میکنه و توو خیلی از قسمتهاش ترویج تفکر سازشکارانه و ترویج مذارکره دیده میشه و هچین این انیمیشن کاملا ضد تفکر جهادی هستش مثلا توو قسمت فیل جنگی علنا میگه که به خاطر تهیه سلاح جنگی نباید رفاه و آسایش مردم برهم بخوره در حالی که اینا خلاف صریح آیات قرآنه که میفرماید وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فی سَبیلِ اللهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ براى مقابله با آنها [= دشمنان]، هر چه در توان دارید از نیرو و از اسبهاى ورزیده آماده سازید، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن (شناخته شده) خویش را بترسانید!