نقش برق در افزایش تولید ناخالص داخلی

مدیر کل دفتر ارزیابی فنی، اقتصادی، زیست محیطی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو گفت: تامین انرژی برق نقش مهمی در اقتصاد  جهانی داشته و این امر بر آسایش، رفاه و توسعه پایدار جامعه اثرگذاراست. انرژی برق نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا صمدی در نشست تخصصی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان اصفهان، اظهار کرد: تامین انرژی برق نقش مهمی در اقتصاد جهانی داشته و این امر بر آسایش، رفاه و توسعه پایدار جامعه اثرگذاراست. انرژی برق نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

وی گفت: صنعت برق از مهم ترین صنایع زیرساختی است و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی "مصرف سرانه برق کشور" است؛ همچنین در توسعه کشور سهم مصرف انرژی برق در بخش‌های های خانگی، صنعت، تجارت، کشاورزی و پزشکی مطرح است.

صمدی با اشاره به اینکه فعالیت نیروگاه‌های حرارتی به دلیل مصرف سوخت های فسیلی علاوه بر تولید برق انتشار آلاینده‌های هوا را نیز در پی دارد، ادامه داد: اگرچه احداث صنایع مختلف در اصفهان سبب تبدیل این شهر به قطب صنعتی کشور شده است، اما انتشار آلاینده های ناشی از فعالیت این صنایع و شرایط جوی نامناسب سبب‌شده تا هوای این شهر غبار آلود باشد همچنین غلظت آلاینده‌ها به ویژه در ماه های سرد سال که همراه با پدیده وارونگی هوا است، افزایش‌یابد که در ادامه شرایط زیست اقلیمی را به خطر می‌اندازد.

مدیر کل دفتر ارزیابی فنی، اقتصادی، زیست محیطی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو، گفت: آلودگی هوا به شکل حاد و مزمن برسلامت انسان تاثیر می گذارد. تاثیرات آلودگی هوا شامل: تحریکات تنفسی، بیماری های قلبی-تنفسی مزمن، سرطان ریه و عفونت‌های تنفسی حاد در کودکان، وخیم تر شدن بیماری های ریوی و قلبی همچنین حملات آسم می‌شود.

کد خبر 552319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.