صرافی و ارز دیجیتال کریپتو دات کام + معرفی، قیمت و بررسی ارز CRO

کریپتو دات‌کام با نماد اختصاری CRO یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹.۹۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱۷ بازار قرار داشته و سهم ۰.۵۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

به گزارش ایمنا، صرافی; کریپتو دات‌کام (Crypto.com)، بستری شناخته شده برای پرداخت در بازار رمزارزها است. این صرافی منجر به استفاده و پذیرش عموم مردم از ارزهای دیجیتال شده است. دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد که توسط کریس مارشالک، یک کارآفرین با تجربه اداره می‌شود.

صرافی Crypto.com

شبکه کریپتو دات‌کام در نوامبر ۲۰۱۹ اقدام به راه‌اندازی صرافی خود کرد. این صرافی از ارزهای اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره در کنار توکن‌های ام‌سی‌او (MCO) و سی‌آراو (CRO) پشتیبانی می‌کند و مزایای خاصی را برای استفاده از توکن‌های ام‌سی‌او و سی‌آراو فراهم کرده است. این صرافی تعهد کرده که حجم خوبی را فراهم آورد و همچنین کارمزد معاملات در آن مناسب است. امنیت این صرافی نیز در حد بالایی قرار دارد. کریپتو دات‌کام همچنین یک پلتفرم جمع‌آوری وجه بنام سندیکا (The syndicate) را راه‌اندازی کرده است و وجوه جمع‌آوری شده در این پلتفرم را به پروژه‌های کریپتویی مرتبط اهدا می‌کند.

صرافی و ارز دیجیتال کریپتو دات کام + معرفی، قیمت و بررسی ارز CRO

هدف از ایجاد کریپتو دات‌کام

هدف از این پروژه ایجاد کارت اعتباری رمزنگاری بوده که منجر به انبوه سازی این محصول شد. برنامه تلفن همراه این ارز دیجیتال دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید و همچنین عملکرد مبادله و تجارت است. از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان به گزینه‌ی Staking اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد مزایایی مانند پاداش بهره ، پول نقد و تخفیف را استفاده کنند.

این صرافی در بسیاری از کشورها شعبه دارد، که امکان دسترسی به کاربران را فراهم می‌کند. انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، سوئیس، رومانی، سوئد، بلژیک، اتریش، فنلاند، لهستان، دانمارک، نروژ، پرتغال، جمهوری چک، اسلوونی، کرواسی، بلغارستان، ایرلند، لیتوانی، لتونی ، مجارستان، اسلواکی، یونان، استونی، قبرس، مالت، لوکزامبورگ و ایسلند از این دسته از کشورها هستند. کارت‌های MCO فقط در بازارهای ایالات متحده و آسیا موجود است ، اما به زودی برای ساکنان انگلیس و اتحادیه اروپا قابل دسترسی خواهد بود.

بنیانگذاران ارز دیجیتال کریپتو دات‌کام

ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO) به دست شرکت Crypto.com به عنوان بخشی از چشم‌انداز (قرار دادن رمزارز در هر کیف پول) توسعه داده شد. استارت آپ Crypto.com خود در ژوئن ۲۰۱۶ با عنوان “Monaco Technologies GmbH” به دست کریس مارسالک (Kris Marszalek)، رافائل ملو (Rafael Melo)، گری اور (Gary Or) و بابی باو (Bobby Bao) تأسیس شد.

کریس مارسالک دانش‌آموخته دانشگاه لهستانی Adam Mickiewicz، قبل از شروع پروژه Crypto.com، سه شرکت را تأسیس و ریاست آنها را بر عهده داشته است. این سه مجموعه عبارت‌اند از:

  • طراحی و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی Starline Polska
  • اپلیکیشن مبتنی بر موقعیت جغرافیایی
  • YIYI و شرکت تجارت الکترونیکی BEECRAZY

رافائل ملو دارای مدرک لیسانس در رشته مهندسی از PUC-Rio است. Rafael در بیش از ۱۵ سال فعالیت خود در امور مالی، با شرکت‌های بزرگ آسیا کار کرده و به تأمین اعتبار بیش از ۵۰ میلیون AUD در بودجه برای وبسایت تجارت اجتماعی ان‌سوگو (Ensogo) کمک کرده است.

گری اور لیسانس خود را در رشته مهندسی علوم کامپیوتر از دانشگاه هنگ کنگ دریافت کرد. وی مهندس نرم‌افزار با بیش از نه سال تجربه مهندسی فول استک است. قبل از تأسیس Crypto.com، گری به عنوان طراح پلتفرم در ان‌سوگو (Ensogo) کار می‌کرد و شرکت توسعه برنامه‌های تلفن همراه فوریس (Foris) را بنیانگذاری کرد.

بابی باو در دانشگاه ملبورن، دانشکده بازرگانی NYU Stern و کالج ویلیام و مری (William & Mary) تحصیل کرده است. قبل از کمک به راه‌اندازی صرافی Crypto.com، باو در بخش M&A بانک سرمایه‌گذاری رنسانس چین کار می‌کرد.

صرافی و ارز دیجیتال کریپتو دات کام + معرفی، قیمت و بررسی ارز CRO

توکن CRO

توکن بومی بلاک چین Crypto.com، توکن CRO نام دارد. سی‌آراو نیروی محرکه این پلتفرم است و به کاربران اجازه پرداخت و یا دریافت پرداختی را به شیوه‌ای سریع و با کارمزد کم می‌دهد. سی‌آراو جدیدترین توکن شبکه Crypto.com است و مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ بر بستر بلکچین اتریوم است. از این توکن عمدتاً برای پرداخت و تصفیه حساب در بلاک چین بومی شبکه استفاده می‌شود. استیکینگ این توکن مزایای زیادی در این شبکه دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش کارمزد ترید اشاره کرد.

شبکه Crypto.com دارای توکن دیگری نیز بنام MCO است که این توکن نیز مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ است. این توکن اساساً برای کاربران نهایی این شبکه کاربرد دارد و این کاربران می‌توانند از طریق استیکینگ آن پاداش زیادی کسب کنند. MCO از سال ۲۰۱۷ و بعد از عرضه اولیه شبکه Crypto.com موجود بوده است.

این دو توکن مذکور را می‌توان در هر کیف پول سازگار با استاندارد ERC-۲۰ نگهداری کرد. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به کیف پول سخت افزاری Trezor و سطوح کاربری MetaMask و MyEtherWallet اشاره کرد.

توکن CRO در گردش

عرضه کل توکن CRO به ۱۰۰ بیلیون محدود شده است. تمامی این توکن‌ها بعد از فعال شدن بلاکچین ایجاد شده‌اند و همین مسئله باعث شده که این رمزارز به یک ارز دیجیتال غیرقابل استخراج تبدیل شود. نکته جالب در خصوص ارز دیجیتال کرپیتو دات‌کام این است که صرافی Crypto.com به پیش‌فروش، فروش عمومی یا عرضه اولیه کوین (ICO) اعتماد نکرد و در عوض، توزیع ثانویه را روش اصلی برای توزیع این توکن‌ها در نظر گرفت.

کل منابع توکن CRO برای پنج منظور مختلف تخصیص یافته است:

  • ۳۰ درصد: مشوق توزیع و راه‌اندازی ثانویه (از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ و طی پنج سال به صورت روزانه به صورت دسته‌ای توزیع شد.)
  • ۲۰ درصد: ذخیره سرمایه (تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲ غیر قابل دسترس است.)
  • ۲۰ درصد: مشوق‌های طولانی‌مدت شبکه (تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲ غیر قابل دسترس است.)
  • ۲۰ درصد: کمک‌هزینه‌های اکوسیستم (تا زمان راه‌اندازی شبکه اصلی com غیر قابل دسترس است.)
  • ۱۰ درصد: توسعه جامعه.

صرافی و ارز دیجیتال کریپتو دات کام + معرفی، قیمت و بررسی ارز CRO

فروشگاه تک مرحله‌ای کریپتو دات‌کام

کاربران گاهی این پلتفرم کارگزاری یا ارز دیجیتال را با بانک اشتباه می‌گیرند؛ آنها می‌توانند ارزهای دیجیتال را در وب‌سایت یا اپلیکیشن کریپتو خریداری کنند و یا بفروشند؛ همچنین می‌توانند از طریق کیف پول DeFi با دیگران معامله کنند. برخی از آنها از کارت ویزای پیش پرداخت شده این پلتفرم برای پرداخت صورتحساب خود استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها قادر خواهند بود از وام‌های دیجیتال در کشورهای مختلف استفاده کنند.

کارمزد پایین کریپتو دات‌کام

واریز وجه به حساب کریپتو دات کام از طریق حواله بانکی یا وایر ترانسفر هیچ کارمزدی برای شما ندارد. کاربران ممکن است، این صرافی ارز دیجیتال را با قیمتی منصفانه بفروشند و بخرند. در صورتی که ۳۰ روز از ثبت نام شما در صرافی گذشته باشد، برای خریدهای کارت اعتباری / دبیت خود از طریق اپلیکیشن آن، هزینه کمی از شما دریافت خواهد شد.

تبدیل آسان پول کریپتو دات‌کام

پلتفرم کریپتو دات کام، مانند هر صرافی دیگر ارزهای دیجیتال، به کاربران اجازه می‌دهد تا دلارهای فیات را به راحتی به ارز دیجیتال تبدیل کنند. این پلتفرم مالی بیش از ۲۰ ارز فیات، از جمله GBP،EUR و USD را پشتیبانی می‌کند. همچنین کریپتو دات کام کارمزد کمی را برای تبدیل دریافت می‌کند. با این حال، بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، تعداد ارزهای فیات که می‌توانید پس از ثبت نام استفاده کنید محدود است.

کارت‌های اعتباری Cashback کریپتو دات‌کام

پنج کارت ویزا پیش پرداخت در وب سایت Crypto.com موجود است. برای به دست آوردن پاداش، فقط سهام CRO خود را افزایش دهید. کارت پریمیوم Obsidian همراه با ۸٪ پاداش نقدی یا ارز دیجیتال و همچنین یک جایزه ارائه می‌شود. شرط لازم برای دریافت، داشتن ۵، ۰۰۰، ۰۰۰ CRO (حدود ۷۵۰، ۰۰۰ دلار) سهام است.

در صورتی که این مبلغ را ندارید، می‌توانید از کارت آبی نیمه شب استفاده کنید که نیازی به سهام CRO ندارد در خریدهایتان ۱ درصد بازپرداخت نقدی به شما می‌دهد. برای دریافت کارت Ruby Steel، باید ۵۰۰۰ CRO (حدود ۷۵۰ دلار) استیک کنید و ۲٪ بازپرداخت دریافت خواهید کرد.

دریافت سود کریپتو دات‌کام

کاربران ممکن است بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیگر را در Crypto.com خریداری کنند و نرخ سود بالایی از آن‌ها کسب کنند. پایین‌ترین نرخ بهره در Crypto.com بازدهی بالاتری نسبت به حساب پس‌انداز دارد. اگر واجد شرایط سرمایه‌گذاری نقدی یکجا در سهم CRO هستید، می‌توانید نرخ بهره ۱۴٪ را دریافت کنید.

اگر بیش از ۵۰۰۰۰۰ توکن CRO سرمایه‌گذاری کنید، نرخ بهره بالاتری دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، در حالی که دوره‌های مختلف در دسترس است، دوره‌های ۳ ماهه نرخ‌های بالاتری را ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌های مرتبط با دلار آمریکا درآمد بیشتری کسب کنند. از طرف دیگر، پس‌انداز کریپتو می‌تواند خطرناک باشد. برخلاف حساب‌های پس‌انداز سنتی، حفاظت FDIC در اینجا ارائه نمی‌شود.

صرافی و ارز دیجیتال کریپتو دات کام + معرفی، قیمت و بررسی ارز CRO

ویزا کارت‌های Crypto.com چیست؟

همانطور که گفته شد خدمات زیر ساختی شرکت Crypto.com که در ارتباط با ارزهای دیجیتال است، بسیار جالب توجه و کاربردی است. یکی از مهمترین خدمات این شرکت دبیت کارت‌های ارز دیجیتال و ویزا است.

به گفته مؤسس این شرکت، آقای کریس مارژالک، بانک‌ها از طریق کردیت کارت‌ها و قرار دادن مردم در بدهی، خود را از سودهای مردم منتفع می‌سازند. در اختیار داشتن کارت اعتباری این امکان را به استفاده کننده کارت می‌دهد که بی‌محابا بیش از استطاعت مالی خود، برای هزینه کردن اقدام نمایند و همین مساله می‌تواند منجر به یک فروپاشی مالی برای صاحبان کارت شود.

اما ویزا کارت مبتنی بر ارزهای رمز پایه این شرکت که به نام MCO Visa Cards شناخته می‌شود، به راحتی مابین ارزهای دیجیتال و فیات سوئیچ خواهد کرد و بدین ترتیب باعث افزایش دسترسی کاربران به شبکه‌های مختلف و افزایش نقدینگی خواهد شد. به کارگیری دبیت کارت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال، امکان هزینه کردن معادل تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد دارایی دیجیتال را به دارندگان ویزا دبیت کارت خواهد داد.

علاوه بر آن، اگر دارندگان کارت بخواهند از بخش ارزهای دیجیتال کارت برای خرید استفاده کنند، به دلیل غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال، بانک کارمزدی را نمی‌تواند از فروشنده کسر کند و در نتیجه کارمزدی که قرار است بانک از فروشنده کسر نماید، معادل دلاری یا یورویی آن، از حساب فروشنده به صاحب کارت برگشت می‌خورد. هم اکنون دبیت کارت‌های MCO Visa Cards در اتحادیه اروپا، آمریکا و سنگاپور قابل استفاده است. یکی دیگر از مزایای این کارت این است که حتی اگر یک شخص کارت فیزیکی را به همراه نداشته باشد، می‌تواند با اپلیکیشن موبایل خود و اسکن QRcode ، پرداخت وجه را انجام دهد تا از کارتش کسر شود.

بیمه Crypto.com

صرافی کریپتو برای افرادی که می‌خواهند ارز فیات خود را به رمز ارز تبدیل کنند و یا تصمیم به خرید و فروش ارز دیجیتال دارند یک گزینه مناسب است. صرافی کریپتو Crypto در برابر سرقت ۳۶۰ میلیون دلار بیمه شده است و به همین دلیل می‌توانید به این صرافی اعتماد کنید و از آن برای معاملات خود استفاده کنید. پس اگر تصمیم دارید یکی از کاربران این صرافی شوید همین حالا نسبت به ثبت نام در کریپتو اقدام کنید.

قیمت ارز CRO کریپتو دات‌کام

در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ قیمت ارز کریپتو دات‌کام CRO در صرافی‌ها با قیمت $۰.۴۴۵۵ معامله می‌شود.

کد خبر 551960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.