ارز دیجیتال گالا گیمز + قیمت، معرفی بازی‌ها، آینده، کیف پول و سرمایه گزاری در رمز ارز Gala

گالا گیمز پلتفرمی است که به ساخت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین می‌پردازد. هر کدام از این بازی‌ها، مالکیت حقیقی آیتم‌های درون بازی را از طریق استفاده از توکن‌های غیر مثلی به بازیکنان خود اعطا می‌کنند، این پلتفرم در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و به بازیکنان خود توکن Gala هدیه میدهد.

به گزارش ایمنا، گالا گیمز پلتفرمی است که به ساخت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین می‌پردازد. هر کدام از این بازی‌ها، مالکیت حقیقی آیتم‌های درون بازی را از طریق استفاده از توکن‌های غیر مثلی به بازیکنان خود اعطا می‌کنند. این پلتفرم که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، با پاداش‌دهی توکن GALA به بازیکنان، یکی از اولین پیش روان حوزه بازی کن جایزه بگیر بوده است.

هدف گالا گیمز، تحول صنعت گیمینگ در جهتی متفاوت از طریق ارائه کنترل بازی‌ها به بازیکنان است. مأموریت Gala Games ساخت «بازی‌های بلاک چینی است که واقعاً مایل به بازی آن‌ها هستید». این پروژه درصدد تغییر این حقیقت است که آزادی بازیکنان در خرج کردن صدها دلار برای خرید دارایی‌های درون بازی و صرف ساعت‌های جدید برای بازی کردن را می‌توان تنها با یک کلیک از آن‌ها گرفت.

بازیکنان می‌توانند مالکیت توکن‌های NFT را کسب کرده و بر حاکمیت بازی‌های درون اکوسیستم رمز ارزی گالا گیمز اثر بگذارند. مکانیزم رای‌دهی به نام نودهای بنیان‌گذار (Founder’s Nodes) به بازیکنان اجازه می‌دهد که روی توسعه بازی‌ها و تأمین سرمایه آن‌ها نظر دهند. علاوه بر خرید NFTها برای بازی‌های خاص، گالا گیمز همچنین از یک توکن کاربردی محلی به نام GALA استفاده می‌کند. تا کنون، این پلتفرم تنها یک بازی به نام Town Star و یک مجموعه کالکتیبل توکن غیرمثلی به نام VOX را منتشر کرده است. این پلتفرم برنامه عرضه بازی‌های دیگری همچون یک بازی نقش‌آفرینی (RPG)، یک بازی استراتژی علمی-تخیلی و یک بازی دفاع از قلعه را در سر دارد.

ارز دیجیتال گالا گیمز + قیمت، معرفی بازی‌ها، آینده، کیف پول و سرمایه گزاری در رمز ارز Gala

تیم سازنده ی ارز گالا

اریک شیرمیر (Eric Schiermeyer) بنیانگذار و مؤسس پروژه گالا گیمز و ارز دیجیتال گالا است که این پروژه را در جولای سال ۲۰۱۹ ابداع کرد. وی همچنین هم‌بنیان‌گذار شرکت آمریکایی محبوب بازی‌های موبایل زینگا (Zynga) است. بازی‌های موردعلاقه و کاربرپسندی چون پوکر (Poker)، جنگ مافیا (Mafia Wars) و فارم‌ویل (Farmville) از جمله محصولات کمپانی زینگا (Zynga) در زمان رهبری شیرمیر است.

اعضای تشکیل‌دهنده تیم گالا گیمز در مجموع متشکل از ۶۰ نفر است. شیرمیر با هدف ایجاد یک شبکه بازی مبتنی بر بلاک‌چین، گالا گیمز را راه اندازی کرد تا بتواند مسئولیت بیشتری را به کاربران در مورد بازی‌هایی که انجام می‌دهند بدهد.

مالکیت در بازی‌های گالا گیمز

رمز ارز GALA به عنوان ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم گالا گیمز به شمار می‌رود. در قالب بازی‌های این پلتفرم به ازای هرگونه موفقیت در بازی و به دست آوردن امکانات و تجهیزات جدید، مالکیت شما بر آن تثبیت می‌شود. مکانیزم انجام این کار نیز با استفاده از توکن‌های غیرمثلی است و در ادامه بازی نیز گیمرها امکان خرید و فروش دارایی‌های خود و کسب درآمد از محل آن را دارند.

ارز گالا ( GALA)

ارز دیجیتال GALA به عنوان توکن اختصاصی اکوسیستم گالا گیمز به شمار می‌رود. این ارز از نظر رمزنگاری در جایگاه ایمنی بسیار بالایی قرار دارد. رمز ارز گالا بین کاربران اکوسیستم قابل انتقال است و به نوعی بازی‌های گالا گیمز از آن قدرت می‌گیرند. کاربرانی که تحت عنوان نودهای اکوسیستم فعالیت می‌کنند، از بازی‌ها پشتیبانی می‌نمایند. در مقابل انجام این کار نیز ارز GALA به عنوان پاداش دریافت می‌نمایند.

به طور روزانه ۱۷،۱۲۳،۲۸۶ گالا در ساعت ۲ بامداد (ساعت جهانی/UTC) توزیع می‌شود. این توکن‌ها بین اپراتورهای Founder Node و سازمان اصلی گالا گیمز توزیع می‌شود. هر سال در ۲۱ جولای سود سهام GALA نصف می‌شود. این بدان معناست که دستمزد روزانه GALA از ۲۱ جولای ۲۰۲۲ به جای ۱۷،۱۲۳،۲۸۶ به ۸،۵۶۱،۶۴۳ توکن کاهش پیدا خواهد کرد.

نام ارز دیجیتال گالا (GALA)
نماد توکن GALA
تعداد عرضه کل ۳۵,۲۴۰,۱۱۲,۴۹۳ توکن
وب سایت رسمی app.gala.games
توئیتر رسمی gogalagames

امنیت شبکه گالا

توکن گالا بر روی شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می‌شود. امنیت شبکه گالا بوسیله نودهای اختصاصی این شبکه با نام (Founder Nodes) تأمین می‌شود. گالا گیمز دارای حداکثر ۵۰،۰۰۰ Founder Nodes برای تأیید تراکنش‌های درون بازی و ایمن‌سازی شبکه است. این نودها می‌توانند به نوع بازی قابل اجرا بر روی پلتفرم گالا گیمز راه بدهند. خرید حساب کاربری و اجرای آن روی رایانه به معنای اجرای یک نود است.

به افرادی که این نودها را اجرا می‌کنند بر اساس سیستم امتیازات، توکن گالا پاداش داده می‌شود. اجرای یک گره برای حداقل شش ساعت در یک چرخه، ۱ امتیاز دارد.

ارز دیجیتال گالا گیمز + قیمت، معرفی بازی‌ها، آینده، کیف پول و سرمایه گزاری در رمز ارز Gala

انتقال به شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)

گالا گیمز در آغاز پیدایش خود بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده بود. اخیراً با استفاده از اپلیکیشن غیر متمرکز P.network، توکن گالا به‌عنوان یک رمز ارز BEP۲۰ شناخته شده که بر روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود. این اتفاق از ویژگی‌های اصلی این توکن محسوب شده چراکه امکان انجام تراکنش‌های با کارمزد بسیار پایین را برای کاربران فراهم آورده است.

تنوع بازی‌ها

پلتفرم گالا بر خلاف بسیاری از پلتفرم‌های مشابه موجود در بازار، لیست متنوعی از بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را برای طرفداران این حوزه توسعه داده است. این بازی‌ها در انواع مختلفی از جمله بازی‌های نقش‌آفرینی، گردش در فضا، دفاع از قلعه و موارد دیگر منتشر شده‌اند.

گالا گیمز چیزی شبیه به پلتفرم‌های توزیع Steam Store یا GOC است که طیف متنوعی از بازی‌ها را منتشر کرده‌اند. با این وجود، برخلاف این فروشگاه‌ها، تمام بازی‌های گالا ۱۰۰ درصد رایگان بوده و از طریق یک برنامه غیر متمرکز (DApp) روی بلاک چین قابل دسترسی هستند. تا امروز، گالا گیمز در حال کار روی چند بازی است:

  • Town Star (نسخه بتا منتشر شده است): یک بازی ساخت و توسعه شهرک که امکان رقابت و کسب NFT را برای تمام بازیکنان سراسر جهان فراهم کرده است.
  • Mirandus: یک بازی حماسی نقش‌آفرینی فانتزی ماجراجویی که در آن بازیکنان در مکان‌های مختلف به مبارزه با هیولاها پرداخته و زمین خود را برای کسب درآمد می‌سازند.
  • Spider Tank: اسپایدر تنک یک بازی به سبک MOBA (نبرد آرنا چند نفره) است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از تانک‌های عنکبوتی و جنگ‌افزارهای خود، در نقشه‌های متنوع به مبارزه با دیگران بپردازند.
  • Fortified: یک بازی دفاع از قلعه دو به دو است که بازیکنان با استفاده از انواع دارایی‌های خود به اجرای استراتژی‌های مختلف می‌پردازند.
  • Echoes of Empire: یک بازی استراتژی علمی/ تخیلی حماسی که بازیکنان برای کسب منابع کمیاب پخش‌شده در جهان این بازی، به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.

یک فروشگاه از توکن‌های NFT وجود دارد که از تمام دارایی‌های درون بازی بازیکنان پشتیبانی می‌کند. این آیتم‌ها به شش کلاس از نظر کمیابی تقسیم شده‌اند: متداول (Common)، غیر متداول (Uncommon)، نایاب (Rare)، حماسی (Epic)، افسانه‌ای (Legendary) و باستانی (Ancient). به لطف ادغام پلتفرم گالا گیمز با CoinPayments، امکان خرید و فروش این توکن‌ها با انواع رمز ارزها مهیا شده است.

ارز دیجیتال گالا گیمز + قیمت، معرفی بازی‌ها، آینده، کیف پول و سرمایه گزاری در رمز ارز Gala

فروش درون برنامه‌ای (In-App Purchasing)

یکی از وجوه متمایز گالا گیمز امکان خرید و فروش آیتم‌های درون بازی در بازارچه داخلی این رمز ارز است. با استفاده از این قابلیت، کاربران به راحتی و به سرعت به غنایم داخل بازی دسترسی داشته و یا می‌توانند آیتم‌ها و کاراکترهای جدیدی را جهت بهبود تجربه و عملکرد گیمینگ خود خریداری کنند.

نودهای مبتنی بر جامعه

شبکه گالا گیمز جهت کمک به بهبود و توسعه عملکرد پلتفرم خود به نودهای مبتنی بر جامعه متکی است. در مقابل نیز، تیم توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال برای مشخص‌کردن بازی‌ها یا ویژگی‌های مطلوب، به طور پیوسته با جامعه خود در تعامل است. به این ترتیب، تیم پروژه گالا می‌تواند با در نظر گرفتن بازی‌های مطلوب و مورد پسند کاربران خود، دارایی‌های منحصربه‌فرد و مختص جامعه خود را تولید کند.

جامعه بزرگ

به‌رغم جامعه کوچک و محدود بسیاری از بازی‌های این حوزه که معمولاً عدد آن بین ده‌ها تا صدها هزار بازیکن است، جامعه گالا گیمز از ۱.۳ میلیون کاربر فعال تشکیل شده است. در نتیجه، بازی‌های عرضه شده روی این پلتفرم شانس تبدیل شدن به بازی‌های P۲E (یا همان بازی‌های بازی کن جایزه بگیر) محبوب در فضای بلاک‌چینی را دارا هستند.

ارز دیجیتال گالا گیمز + قیمت، معرفی بازی‌ها، آینده، کیف پول و سرمایه گزاری در رمز ارز Gala

پیش بینی آیتده گالا در سال ۲۰۲۲

پیش بینی می‌شود که قیمت گالا در سال ۲۰۲۲ به حداقل ۰.۸۰ دلار برسد. قیمت این ارز می‌تواند به حداکثر سطح ۰.۸۹ دلار با میانگین قیمت ۰.۸۱ دلار در طول سال ۲۰۲۲ برسد.

آینده ارز گالا در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴

طبق پیش بینی قیمت و تحلیل تکنیکال، انتظار می‌رود که قیمت GALA در سال ۲۰۲۳ به حداقل سطح خود یعنی ۱.۰۷ دلار برسد. حداکثر قیمت گالا نیز می‌تواند به ۲.۱۴ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۱.۰ دلار برسد. انتظار می‌رود قیمت ۱ گالا در سال ۲۰۲۴ به حداقل ۲.۲۵ دلار برسد. قیمت این ارز می‌تواند به حداکثر سطح ۲.۵۳ دلار با میانگین قیمت ۲.۲۹ دلار در طول سال ۲۰۲۴ برسد.

توکن های در گردش گالا

عرضه کل حداکثری توکن‌های گالا ۳۵ میلیارد واحد تعیین شده و در حال حاضر حدود ۷ میلیارد واحد آن در گردش است. هر روز ۱۷,۱۲۳,۲۸۶ واحد گالا در ساعت ۲ بامداد به وقت UTC توزیع می‌شود که نصف این مقدار به اپراتورهای نودهای بنیان‌گذار و نصف دیگر، به ذخیره گالا گیمز تعلق می‌گیرد. هر سال در روز ۱۲ ژوئیه (۳۰ تیر)، توزیع توکن‌های GALA نصف خواهد شد. مثلاً، در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۲، توزیع روزانه رمز ارزهای گالا به ۸,۵۶۱,۶۴۳ واحد خواهد رسید.

ارز دیجیتال گالا گیمز + قیمت، معرفی بازی‌ها، آینده، کیف پول و سرمایه گزاری در رمز ارز Gala

کیف پول‌های گالا

توکن گالا روی شبکه‌های اتریوم (ERC20) و بایننس اسمارت چین (BEP20) قرار دارد، از تمام کیف پول‌های گرم پشتیبان این شبکه‌ها مانند تراست والت، اتمیک والت و ولت‌های سخت افزاری مانند لجر نانو و ترزور می‌توان استفاده کرد.

ریسک‌های گالا گیمز

  • تورم طرف عرضه: تنها ۱۴ درصد از عرضه GALA در گردش است و هر روز ۱۷ میلیون توکن جدید وارد بازار می‌شود.
  • نقشه راه و وایت پیپر: ارز دیجیتال گالا وایت پیپر خوبی ندارد و ما برای کسب اطلاعات از مقالات سایت Medium و وب‌سایت پشتیبانی آن استفاده کرده‌ایم. علاوه بر این، نقشه راه توسعه این اکوسیستم خیلی خاکستری و مبهم است.
  • بازی‌های کم: تا امروز، تنها یک بازی عرضه شده و ۴ بازی دیگر در مرحله توسعه قرار دارند. یکی از مورد انتظار تر ین بازی‌های این پلتفرم Echoes of Empire است که شباهت زیادی به Star Atlas دارد.
کد خبر 544717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.