ضرورت پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری تبریز

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌ اسلامی شهر تبریز بر ضرورت پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، گزارش عملکرد ماه اول صندوق خزانه‌داری متمرکز و لوایح شهرداری در هجدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در جلسه را به حسابرس مستقل تحویل خواهیم داد تا تمامی موارد را به صورت جزئی بررسی کرده و به ما تحویل دهد و سپس ما آن را بعد از مطالعه در شورا به تصویب برسانیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته میزان بودجه تحقق یافته شهرداری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص گزارش ارائه شده از عملکرد صندوق خزانه‌داری متمرکز، گفت: باید اقداماتی صورت گیرد تا مشکلات خزانه‌داری متمرکز حل و رفع شود چراکه این اقدام یک کار نو پا بوده و باید برای تداوم آن تلاش‌هایی صورت گیرد.

وی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، گفت: حقوق کارکنان، بخش مهمی از هزینه‌های شهرداری تبریز است که باید به موقع پرداخت شود و باید تدبیری اندیشید تا تمامی حقوق‌ها در یک بازه زمانی معین پرداخت شود.

نوای باغبان افزود: تعرفه عوارض محلی باید به صورت دقیق مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد و اعضای شورا نیز در این خصوص مطالعاتی ترتیب دهند تا در این راستا گزارش مربوطه به شهروندان ارائه شود.

در ادامه شهرام دبیری، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: در گزارش ارائه شده تفریغ بودجه تحقق بودجه نسبتاً خوب بوده و درصد هزینه‌های عمرانی نیز به نسبت بهتر است، همچنین شهرداری پروژه‌ای خارج از تصویب شورا اجرا نکرده است.

وی با بیان اینکه با احتساب مازاد، حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که حدود ۲ میلیارد آن مربوط به اجرای پروژه‌های عمرانی و یک و نیم میلیارد هزینه‌های جاری است، ادامه داد: تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ با تصویب اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز پس از حسابرسی مستقل به صحن شورا ارجاع داده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص در خصوص گزارش ارائه شده از عملکرد صندوق خزانه‌داری متمرکز، تصریح کرد: سیاست‌های تشویق و تنبیه در ارتباط با درآمد را باید جداسازی و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم.

وی پیشنهاد همزمان پرداخت حقوق‌ها را مطرح و تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این است که اولویت پروژه‌های عمرانی را از طریق مرکز و شورا تعیین کنیم، همچنین تشویقی‌های در نظر گرفته شده، اعمال شود تا شهرداری‌های مناطق بدانند که اگر اقدامات خود را بهتر انجام دهند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه لایحه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر کمک به مسجد ملی در مسیر دارایی به میزان یک‌صد میلیون تومان تصویب شد تا به صحن شورا ارجاع داده شود.

کد خبر 543240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.