طرز تهیه کباب ترکی خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کباب دونر ترکی ذغالی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کباب ترکی خانگی به همراه نکات مهم برای آماده سازی دونر کباب و کباب ترکی ذغالی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، غذاهای ترکیه‌ای در ایران علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. دونر کباب یا کباب ترکی از معروف ترین غذاهای ترکیه‌ای در ایران است. این فست‌فود بین‌المللی که با شعله آتش و گوشت گوساله تهیه می‌شود به صورت ورقه ای برش داده می‌شود تا لایه به لایه آن پخته شود. دونری بودن این کباب موجب می‌شود که هر قسمت آن در حالت چرخش مغز پخت شوند. معمولاً از نان مدیترانه ای در لقمه‌ای کردن این غذا استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی خانگی (دونر کباب)

گوشت فیله گوساله ۲ تکه
گوشت فیله مرغ ۵ تکه
پیاز ۱ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
سیر ۳ حبه
روغن به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
نان مدیترانه ای ۴ عدد

طرز تهیه کباب ترکی خانگی (دونر کباب)

طرز تهیه کباب ترکی خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کباب دونر ترکی ذغالی

مرحله اول

ابتدا پیازها را شسته و آن را پوست بکنید سپس آنها را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. سپس گوشت گوساله و مرغ را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه‌ای را روی حرارت زیاد گاز قرار دهید. مقداری روغن به این تابه اضافه کنید و برش‌های گوشت گوساله و مرغ را جدا جدا داخل تابه تفت دهید تا سرخ شوند. سپس شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم

قارچ را به صورت حلقه‌ای ورقه ورقه برش دهید. فلفل دلمه‌ای ها را نیز به صورت نگینی خرد کنید. سپس ۳ حبه سیر را خرد کنید. می‌توانید این حبه‌ها را له کنید تا به طور کامل مخلوط شوند.

مرحله چهارم

تابه دیگری بردارید. در این تابه مقداری آب لیمو بریزید و ابتدا قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را کمی تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به تابه قارچ‌ها، پیازهای نگینی شده، سیر، قارچ و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی تفت دهید تا سرخ شوند.

مرحله ششم

مخلوط سرخ شده از مرغ و گوشت‌ها را به ترکیب سبزیجات اضافه کنید و مجدداً تفت دهید تا عطر آنها با مواد گوشتی مخلوط شوند. به این مخلوط کمی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

مرحله هفتم

سیب زمینی‌ها را خلالی کنید. ظرفی را با آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. هنگامی که به جوش آمد به آن سیب زمینی‌های خلالی را اضافه کنید. پس از مدتی که سیب زمینی‌ها نیمه آب پز شدند، آنها را از آب خارج کنید و داخل آبکش بریزید. صبر کنید تا آنها کاملاً خشک شوند.

مرحله هشتم

هنگامی که از خشک شدن سیب زمینی‌ها مطلع شدید، کمی نمک به آنها اضافه کنید. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و در آن مقداری روغن بریزید. هنگامی که روغن‌ها داغ شدند به آن سیب زمینی‌ها را اضافه کنید و منتظر بمانید تا به خوبی سرخ شوند.

مرحله نهم

در این مرحله مواد مخلوط شده کباب ترکی خود را به همراه سیب زمینی میان یک نان مدیترانه ای قرار دهید و دور آن را با فویل آلومینیوم بپیچید تا گرم بماند. شما می‌توانید داخل آن کاهو، جعفری، کلم، سس، گوجه فرنگی و یا خیارشور بگذارید. در این هنگام کباب ترکی خانگی شما آماده سرو است.

طرز تهیه کباب ترکی خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کباب دونر ترکی ذغالی

نکات کلیدی برای تهیه کباب ترکی خانگی (دونر کباب)

  • در مرحله چهارم برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها حتماً مقداری آب لیمو را به آن اضافه کنید. علاوه بر آن میزان زمان تفت دادن قارچ را به حداقل برسانید.
  • پس از آن که سبزیجات را با مواد گوشتی مخلوط کردید، حرارت را خاموش کنید و درب تابه را بگذارید تا مواد داخل آن معطر شوند.
  • نان مدیترانه ای را می‌توانید به همراه آرد گندم، نمک، شکر، روغن، خمیر ترش و آب ولرم به صورت خانگی تهیه کنید.
  • هنگام تفت سبزیجات، حرارت شعله را روی حداقل قرار دهید تا ویتامین موجود در آن از دست نرود.
  • نمک را هنگام تفت دادن گوشت اضافه نکنید. نمک باعث تأخیر پخت گوشت می‌شود بنابراین باید در آخر به مواد مخلوط شده اضافه شود.
  • ضخامت برش‌های گوشت و مرغ حدوداً باید نیم سانتی متر شود.
  • برای جلوگیری از سفتی گوشت در کباب ترکی، آن را در جهت الیاف آن برش دهید.
  • پودر آویشن و جعفری را بر اساس ذائقه خود می‌توانید به این غذا اضافه کنید.
  • مواد لازم در تهیه این غذا برای ۴ نفر است.
  • دونر کباب را می‌توان با گوشت گوسفند، گوساله، مرغ و بوقلمون تهیه کرد.
کد خبر 539469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.