شبکه شاد کاربری مناسبی برای دانش‌آموزان نابینا در نظر نگرفت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: در شبکه شاد تنها برای بعضی از دروس گروه ناشنوایان مترجم پیش‌بینی شده بود و این شبکه به عنوان نرم‌افزار بومی آموزش و پرورش متأسفانه کاربری مناسبی برای دانش‌آموزان نابینا در نظر نگرفت، در حال حاضر هم زیرساخت مناسبی برای برقراری ارتباط وجود ندارد.

محسن الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه پذیر شدن دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر از بستر مدرسه می‌گذرد، بنابراین یکی از اهداف آموزش و پرورش استثنایی کشور این است که با بسترسازی لازم امکان حضور دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در جامعه فراهم شود.

عزت نفس و توانمندی دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در مدرسه عادی

وی افزود: به منظور دستیابی به این هدف تلاش‌ها بر این بوده است تا بتوانیم به دانش‌آموزانی کمک کنیم که شرایط حضور در مدرسه عادی را دارند، در این خصوص دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر نیازمند امکانات و وسایل خاصی بودند و با فراهم کردن نیازهای آنها توانستیم این گروه را به آغوش مدارس عادی برسانیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تاکید کرد: این عملکرد کمک می‌کند تا دانش‌آموزان عادی با انواع معلولیت‌ها آشنا شوند و عادی سازی در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، همچنین دانش‌آموز تلفیقی هم در کنار دانش‌آموز عادی عزت نفس و توانمندی پیدا کرده و می‌داند با وجود محدودیت و معلولیتی که دارد می‌تواند کنار یک دانش‌آموز عادی سر کلاس بنشیند و از بستر آموزش عادی استفاده کند.

چالش‌های آموزش آنلاین دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر

الماسی در مورد چالش‌های آموزش آنلاین دانش آموزان تلفیقی فراگیر، گفت: متأسفانه در اپیدمی کرونا این گروه از دانش‌آموزان هم چالش‌هایی داشته‌اند، صدا و سیما همکاری لازم را برای ارائه برنامه‌های مناسب سازی شده به دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر نداشته است.

وی ادامه داد: در شبکه شاد تنها برای بعضی از دروس گروه ناشنوایان مترجم پیش‌بینی شده بود و این شبکه به عنوان نرم‌افزار بومی آموزش و پرورش متأسفانه کاربری مناسبی برای دانش‌آموزان نابینا در نظر نگرفت، در حال حاضر هم زیرساخت مناسبی برای برقراری ارتباط وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: در این وضعیت همکاران فرهنگی با خلاقیت و استفاده از بسترهای صوتی توانستند نوع آموزشی را برای این دانش‌آموزان پیش‌بینی کنند تا حداقل از چرخه آموزش عقب نمانند.

ثبت ۹۵ هزار دانش‌آموز با ارائه سنجش سلامت

الماسی در خصوص سنجش سلامت دانش آموزان، گفت: از مجموع ۹۶ هزار نفر دانش‌آموز بدو ورودی که در سامانه برای پایه اول ثبت‌نام شده بودند، تقریباً تعداد ۹۵ هزار نفر با ارائه سنجش سلامت ثبت‌نام نهایی شدند، اما هنوز تعدادی از دانش‌آموزان اتباع ثبت‌نام نشدند و کدهای تکراری داخل سامانه «سیدا» مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: سنجش دانش‌آموزان بدو ورود در استان تقریباً تمام شده است؛ به غیر از تعدادی از دانش‌آموزان اتباع که به تازگی وارد کشور شدند و اکنون سنجش سلامت را برای آنها انجام می‌دهیم، مطابق برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌شود به دلیل اهمیت سنجش دانش‌آموزان پیش دبستانی در یک بازه زمانی یک ماهه سنجش این گروه را هم در دستور کار قرار دهیم.

پوشش هفت گروه دانش‌آموزان در مدارس استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در خصوص بازگشایی حضوری مدارس دانش‌آموزان استثنایی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر با پوشش هفت گروه از دانش‌آموزان ارائه خدمات به آنها صورت می‌گیرد، دانش‌آموزان جسمی و حرکتی بیماری‌های زمینه‌ای خاص و مشکلات تنفسی دارند و بازگشایی حضوری مدارس برای این گروه بر مبنای رنگ بندی مناطق در کرونا صورت گرفته است.

الماسی خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس به تصمیم مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش واگذار شده است و مدیر هر منطقه و ناحیه با توجه به مصوبه شورای مدرسه و برنامه اداره کل آموزش و پرورش به صورت جداگانه در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر 537551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.