تاثیر زرشک در پاکسازی کبد و سم‌زدایی از خون

مشاور طب‌سنتی گفت: زرشک دارای خواص بی‌نظیری است و همچنین برای پاکسازی کبد و سم‌زدایی خون موثر است.

مهران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زرشک برای درمان التهاب و بهبود انواع عفونت‌ها در بدن استفاده می‌شود، اظهار کرد: زرشک در بهبود عفونت مثانه، عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دستگاه گوارش مؤثر است. تأثیر میوه زرشک در مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری از ریشه آن بیشتر است.

وی ادامه داد: زرشک به بهبود گلودرد، گرفتگی بینی، درمان سینوزیت و بهبود برونشیت و برخی دیگر از ناراحتی‌های رایج دستگاه تنفسی کمک می‌کند، همچنین از دیگر خواص زرشک می‌توان به درمان عفونت‌ها نیز اشاره کرد.

مشاور طب‌سنتی خاطرنشان کرد: ویتامین C موجود در زرشک برای درمان گلو درد و سرماخوردگی مفید است، زرشک به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد عفونی کننده برای درمان بیماری‌های تنفسی شایع از جمله سینوزیت، برونشیت و گرفتگی بینی نیز مفید خواهد بود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زرشک دارای طبعی سرد و خشک است، افزود: زرشک به عنوان ضدتب و تنظیم‌کننده ضربان قلب شناخته شده است و مصرف زرشک به دلیل کاهش قند خون بر بیماران دیابتی، اثری مشابه مصرف داروی متفورمین دارد، همچنین این میوه برای افراد دارای مزاج‌های گرم و صفراوی مفید است.

کریمی با تاکید بر اینکه زرشک در کاهش چربی خون مؤثر است، تصریح کرد: میوه زرشک و عصاره آن با بهبود عملکرد کبد و کمک به افزایش جریان خون و بالا رفتن سوخت و ساز و متابولیسم بدن، باعث کاهش چربی مضر در خون می‌شود و در کاهش وزن نیز مؤثر خواهد بود، منبع غنی ویتامین B و روی است.

وی با بیان اینکه زرشک می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند، اظهار کرد: مصرف زرشک به پاکسازی کبد و سم‌زدایی خون کمک می‌کند، البته زرشک در درمان مسمومیت‌های غذایی و اسهال نیز مؤثر است، مصرف زرشک به عنوان دارو باید زیر نظر متخصص طب سنتی باشد تا از تداخل آن با برخی داروها و یا ایجاد عوارض پیشگیری شود.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه زرشک قابض است، خاطرنشان کرد: زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد، از این رو افرادی که مزاج سرد و خشک دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند، زیاده‌روی در مصرف زرشک یبوست ایجاد می‌کند. مصرف زرشک در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

وی گفت: آب زرشک می‌تواند در کاهش حالت تهوع و استفراغ مفید باشد و دانه آن در بهبود علائم برخی از انواع زخم روده مؤثر است، آب زرشک مانع تهوع و استفراغی است که ناشی از صفرا و افزایش‌دهنده اشتها است.

کد خبر 535913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.