دانش آموزان پرچمدار نهضت واکسیناسیون در پاندمی کرونا باشند

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر مسئله کرونا را می‌توانیم با جدی گرفتن موضوع و نگاه تخصصی شکست دهیم و بحران را پشت سر بگذاریم، دانش آموزان می‌توانند پرچمدار نهضت واکسیناسیون در پاندمی کرونا باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی شامگاه امشب (چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه) در نشست صمیمانه با دانش‌آموزان و نخبگان استان به مناسب روز دانش‌آموز که به میزبانی تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: دوره نوجوانی خودمان را که با دانش‌آموزان امروز مقایسه می‌کنم و آرمان و روحیه آنها را می‌بینم و با بستری که جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت آنها فراهم کرده است، به نسل جوان امروزی افتخار می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم در آینده شرایط به نوعی جلو برود که روحیه نشاط و امید در نسل جوان بیشتر از قبل باشد. نوجوانی، دوره هیجانات، شکست‌ها و پیروزی‌ها است و نوجوان مرتب به مسیر خود ادامه می‌دهد تا با باز کردن روزنه‌ای به سمت جلو بروند. نوجوانی، دوران طلایی زندگی انسان است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر در این دوران نوجوان سرمایه درونی دانایی را افزایش دهد به طور یقین میوه آن را در آینده برداشت می‌کند، اگر این اتفاق در جامعه دانش‌آموزان به عنوان یک راهبردی بیفتد به طور قطع آینده روشنی خواهیم داشت.

مرتضوی با یادآوری خاطرات دوران نوجوانی خود، ادامه داد: دورانی نوجوانی ما در کاروان‌ها و برنامه‌های دفاع مقدس گذشت، در دوران جنگ سر کلاس درس معلمان را داشتیم که روزی به ما درس می‌دادند و روزی با اعزام به جبهه به شهادت می‌رسیدند و دیگر در بین دانش آموزان سر کلاس نبودند.

لزوم شنیدن نقدهای نوجوانان امروزی

وی در پاسخ به سوال‌ها و مسائل دانش‌آموزان، تصریح کرد: وقتی آرزوهای آن روز را با امروز مقایسه می‌کنم می‌بینم خداوند فرصت خوبی را به ما داده است، باید نقدهای نوجوانان و جوانان را بشنویم و این اتفاق نیازمند ایجاد ظرفیت است.

استاندار اصفهان گفت: در گذشته با اردوهای بسیج دانش‌آموزی از اصفهان بیرون می‌رفتیم و مرتب وارد جاده‌های خاکی می‌شدیم، اما امپراطوری رسانه دشمن کاری کرده است که این همه اتفاق مبارک را که در ایران افتاده است را نمی‌بینند. در حقیقت از ناکجاآباد به این شرایط فعلی رسیده‌ایم و این مسیر را مرهون خون شهدا و رشادت‌های دلیرمردان این سرزمین و دعای خوبان هستیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر در هر موقعیتی مانند دوران جنگ و دفاع مقدس شمشیر بزنیم بسیاری از مسائل و دغدغه‌ها حل می‌شود، اما گاهی اوقات امید را از دست داده و دچار فضاهای تصنعی می‌شویم، در حال حاضر کشوری که ۵۳ میلیون گرسنه دارد و یک وعده غذایی هم ندارد و وقوع سیل باعث خالی شدن جمعیت این کشور می‌شود یا کشوری که بحران بیماری‌های روانی دارد الگوی دانش آموزان ما می‌شود که این اتفاق نوعی تحریف است.

رسانه‌های غربی افراد بسیجی و انقلابی را نوعی دیگر معرفی می‌کنند

وی اظهار کرد: در حقیقت موانع بیرونی نگذاشته‌اند همان طور که هستیم خودمان را به جامعه معرفی کنیم و بیشتر رسانه‌های غربی افراد بسیجی و انقلابی کشورمان را به نوعی دیگر به جهانیان معرفی می‌کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید خودمان را همان طور که هستیم به جامعه معرفی کنیم، لازم است در جمهوری اسلامی ایران با همه توان فعالیت کنیم تا از توطئه‌های دشمنان مصون بمانیم، در اصفهان ظرفیت‌های متفاوتی و نقاط قوت و ضعف‌هایی وجود دارد و اگر دانش‌آموزان نسبت به شناخت محیط پیرامون از یک نگاه راهبردی بهره‌مند باشند موجب خلق ایده‌های جدید در وجود آنها می‌شود.

مرتضوی تاکید کرد: استان اصفهان بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و ۴۶ درصد جمعیت در شهر اصفهان با بحران‌های محیط زیستی و مسائل دیگر مواجه شده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم این مشکلات را حل کنیم باید زیر ساخت جدیدی را در سبک زندگی مردم نهادینه کنیم و نوجوانان می‌توانند روی این سبک‌ها و ایده‌ها کار کنند.

کرونا را با نگاه تخصصی شکست دهیم

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر مسئله کرونا را می‌توانیم با جدی گرفتن موضوع و نگاه تخصصی شکست دهیم و بحران را پشت سر بگذاریم، دانش آموزان می‌توانند پرچمدار نهضت واکسیناسیون در پاندمی کرونا باشند. باید محدودیت‌های اجتماعی را تألیف کنیم و شرایط متمایز واکسینه شده‌ها را از کسانی که واکسن نزده‌اند را در جامعه فراهم کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با همکاری سایر سازمان‌ها و تألیف ساز و کارهای این برنامه می‌توانیم در آینده حمایت‌های لازم را از تشکل‌های دانش آموزی داشته باشیم.

رابطه خوب و صمیمانه میان معلمان و دانش آموزان نداریم

وی تاکید کرد: امیدوارم حوزه وزارت آموزش و پرورش پیگیری‌های لازم را برای خروج دانش آموزان از این سبک زندگی و کاهش بار روانی آنها را داشته باشد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در شرایط کنونی دانش آموزان دچار حاشیه‌ها و گرفتاری‌های روزمره می‌شوند و کاهش این اتفاق وابسته به این است ارتباط مستمر و صمیمانه‌ای بین معلمان و دانش آموزان برقرار باشد و حرکت به این سمت و داشتن این نوع نگاه باعث می‌شود تا بتوانیم کمتر شاهد این اتفاقات در اجتماع باشیم.

مرتضوی اظهار کرد: در دوره هشت ساله دفاع مقدس شرایطی که در کشور وجود داشت دانش آموزان را از کوچه‌ها به مسیری می‌برد و در همان مسیر آنها را تربیت می‌کرد، بنابراین ایجاد ظرفیت مناسب و ارائه طرح‌ها و کار کردن در این حوزه باعث احساس تعلق دانش آموزان و حرکت مجاهدانه آنها می‌شود.

فعال کردن حوزه‌های دانش آموزی با مجموعه اندیشکده

وی در پاسخ به یکی دیگر از دغدغه‌های دانش آموزان در خصوص مسائل پرورشی، گفت: در حوزه فعالیت‌های پرورشی هم دغدغه‌هایی وجود دارد و نیازمند فعالیت آموزش و پرورش در این بخش هستیم و با برگزاری جلساتی رویکردهایی را برای این حوزه خواهیم داشت.

استاندار اصفهان افزود: در جامعه باید ناهنجاری‌ها و سبک زندگی که با هویت تاریخی و فرهنگی ما مطابق نیست را مورد توجه قرار دهیم و این موارد نشان می‌دهد که در جامعه عفونتی وجود دارد و اتاق فرمانی است که سبک جدیدی را به دور از هویت تاریخی و فرهنگی به اجتماع پمپاژ می‌کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در گام اول باید به سراغ ریشه‌ها برویم، در حوزه اندیشکده‌ها و کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به این موارد بپردازیم و فضیلت‌هایی را تألیف کنیم تا بتوانیم شاهد رشد این مؤلفه‌ها در جامعه باشیم.

وی اظهار کرد: مواقعی بیشتر در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی وقت می‌گذاریم و انرژی صرف می‌کنیم، باید در حوزه اجتماعی فعالیت‌ها را برای واکسینه شدن دانش آموزان مدنظر داشته باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید از نگاه منفعلانه فاصله بگیریم و تلاش کنیم به تصمیم راهبردهای درست دست پیدا کنیم، داشتن ارتباط با افزایش سرمایه اجتماعی کشور باعث امیدواری در جامعه می‌شود و این نوع نگاه راهبردی خواهد بود. برای داشتن ارتباط مستمر با دانش آموزان هم می‌توانیم با تألیف سامانه‌ای با همکاری آموزش و پرورش این برنامه را عملی کنیم.

کد خبر 533079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.