شهریه مهدکودک‌ها ۱۵ تا ۳۲ درصد افزایش داشته است

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس مصوبه کمیته انتقال کشوری میزان افزایش شهریه انواع مهدکودک‌های شهری و روستایی نسبت به سال قبل بین ۱۵ تا ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت مهدکودک‌ها و دستورالعمل شهریه امسال آنها، اظهار کرد: مهدکودک‌ها در دوره انتقال از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش هستند. سازمان ملی تعلیم و تریبت کودک در وزارت آموزش و پرورش تأسیس شده است اما در ادارات کل استان‌ها و مناطق هنوز اقدامی در این مورد صورت نگرفته است، به همین دلیل در استان‌ها کمیته انتقال استانی متشکل از اعضای بهزیستی و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

تعیین شهریه مهدکودک‌ها در ۱۲ بند

وی اضافه کرد: برای تعیین شهریه مهدکودک‌ها، بخشنامه‌ای که پنجم آبان ماه امسال از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر و به استان‌ها ابلاغ شده است وضعیت شهریه خدمات آموزشی، پرورشی، بهداشتی و رفاهی مهدکودک‌ها را در سال تحصیلی ۱۰۴۱-۱۴۰۰ تعیین کرده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیته انتقال کشوری میزان درصد افزایش شهریه انواع مهدکودک‌های شهری و روستایی نسبت به سال قبل بین ۱۵ تا ۳۲ درصد افزایش داشته است.

محمودی تصریح کرد: مهدکودک‌ها بر اساس کیفیت خدمات در ساختار بهزیستی به انواع یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره و چهار ستاره رتبه‌بندی شده‌اند. این دستورالعمل شامل ۱۲ بند در مورد تعیین شهریه، برگزاری فوق برنامه‌ها و نحوه بازگشایی مهدهای کودک است.

میزان شهریه وابسته به رتبه‌بندی مهدکودک است

وی ادامه داد: در مهدهای روستایی سطح یک، دو و سه وجود دارد و مطابق این دستورالعمل اختلاف شهریه در هر رتبه نسبت به رتبه قبل همان ۱۰ درصد است و میزان شهریه برای هر مهدکودک با احتساب میزان رتبه‌بندی مهدکودک‌ها خواهد بود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: تهیه صبحانه و ناهار و میان وعده برای کودکان تا زمان اعلام ستاد ملی کرونا ممنوع است و برحسب شرایط و اعلام این ستاد در زمان مقتضی عملیاتی خواهد شد. همچنین جهت رعایت بهداشت، تهیه ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده شخصی برعهده خانواده است.

اجرای فعالیت‌های فوق برنامه اختیاری است

محمودی تاکید کرد: تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز کودک جهت استفاده در مهدکودک بر عهده خانواده است، هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان بر اساس نرخ مصوب آموزش و پرورش تعیین می‌شود. بخشنامه میزان شهریه مصوب از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان برای مهدهای کودک ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر موارد این ۱۲ بند این است که اجرای فعالیت فوق برنامه توسط مهدکودک اختیاری بوده و زمان اجرای آن با توافق خانواده‌ها است. ثبت‌نام و استفاده از فعالیت فوق برنامه ارائه شده برای خانواده اختیاری و با رضایت کتبی آنان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: هر مهدکودک در هر روز تنها مجاز به ارائه یک فعالیت فوق برنامه است فعالیت‌های فوق برنامه، تعداد جلسات و درصد شهریه توسط کارگروه انتقال استان تعیین می‌شود.

شرایط بازگشایی و تداوم فعالیت‌های مهدکودک‌ها

محمودی در مورد شرایط بازگشایی و تداوم فعالیت‌های مهدکودک‌ها گفت: هر نوع برنامه یا آموزشی مشروط به ابلاغ ستاد ملی کرونا است و در حوزه اختیار آموزش و پرورش استان اصفهان نیست، هر تکلیفی برای بازگشایی مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز وابسته به ابلاغ ستاد ملی کرونا است.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها مکلف هستند که موضوع شهریه مهدکودک‌ها را پیگیری کنند و ارائه خدمات جانبی مهدکودک‌ها مطابق برنامه، کاملاً اختیاری است. اگر مهدکودکی میزان شهریه را بالاتر از نرخ تعیین شده از خانواده بگیرد، والدین می‌توانند مورد تخلف را به کارگروه‌های استانی برای نظارت بیشتر اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 532913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.