امکان‌گفت‌وگوی‌صوتی‌در نسخه‌جدید شاد/لزوم بهره‌مندی معلمان‌از یادگیری‌ معکوس

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در نسخه‌جدید شاد امکانات جدید و زیادی اضافه کردندو گفت‌وگوی صوتی (ویس‌کنفرانس) ایجاد شده است و معلمان‌در فضای مجازی بهتر است‌ بیشتر از طریق یادگیری معکوس بهره‌مند شوند.

حمیدرضا خردمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برطرف شدن مشکلات شبکه شاد برای سال تحصیلی‌جدید، اظهار کرد: با شروع اپیدمی‌کرونا شبکه شاد از اسفندماه از سال ۹۸ با پیگیری همراه اول کار خود را آغاز کرد و در شروع کار این نرم‌افزار ایرادهایی داشت اما با گذشت یک سال تحصیلی فرصت اصلاح این ایرادها فراهم شده است.

سال گذشته شبکه شاد برای گوشی‌های IOS قابل استفاده نبود

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر نرم‌افزاری را سراغ داریم که با این حجم استفاده کننده در ایران بتواند کار کند، یکی از ایرادهای شبکه شاد در سال گذشته نبود امکانات استفاده برای گوشی‌های IOS بود که به طور یقین با افزایش نرم‌افزار این شبکه این مشکل برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برطرف شده است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سرعت بسیار کم این نرم‌افزار از دیگر مشکلاتی بود که بسیاری از همکاران فرهنگی از آن شاکی بودند و با اضافه شدن چند سرور به این شبکه این مشکل برای امسال حل می‌شود. برای یکنواختی ظاهر شبکه شاد هم با نظریه‌های روانشناسی نسخه جدیدی به این نرم‌افزار اضافه شده است.

تعامل واضح صدا با کیفیت بیشتر در شبکه شاد

خردمند ادامه داد: به نسخه جدید شاد امکانات جدیدی اضافه شد و گفت‌وگوی صوتی (ویس کنفرانس) ایجاد شده است، در حقیقت کیفیت واضح صدا در این شبکه بین معلم و دانش‌آموز وجود نداشت و با ارتقای شبکه شاد این مشکلات برای سال تحصیلی جدید رفع می‌شوند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امکان سرویس برتر نیز در شبکه شاد اضافه شده و محتواهای پربازدیدی که جمع‌آوری شده بودند تحت عنوان سرویش برتر برای همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان در این شبکه قابل استفاده است.

خردمند، افزود: در تیم‌های نظارتی که در سطح استان، منطقه و مدرسه اضافه شده است، حضور و غیاب و ارزشیابی کامل‌تری برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت و دسترسی به لایو کامل یکی دیگر از امکاناتی است که اضافه شده و بهره بردن از آن به همکاران فرهنگی توصیه می‌شود.

معلمان در شاد از یادگیری معکوس بهره‌مند شوند

وی خاطرنشان کرد: معلمان در فضای مجازی بهتر است بیشتر از طریق یادگیری معکوس بهره‌مند شوند، یعنی ابتدا محتوا را برای دانش‌آموزان بارگذاری کنند و از امکانات تعاملی برای رفع اشکال استفاده کنند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید تفاوتی بین فضای آموزش مجازی با فضای واقعی داشته باشیم، به طور یقین در کشورهای دیگر برای یادگیری معکوس دانش‌آموزان امکانات زیادی در این بخش نسبت به ایران وجود دارد.

خردمند در مورد نگرانی والدین برای آموزش آنلاین فرزندان، خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری‌هایی که بین همراه اول و وزارت آموزش و پرورش است، به طور یقین تلاش بر این بوده تا همه مشکلات شبکه شاد در سال گذشته را برای امسال رفع کنند.

کد خبر 524411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.