آیفون ۱۳ رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و عکس پرو مکس در کالیفرنیا استریمینگ

اپل، مدل‌های ۲۰۲۱ آیفون را طی رویدادی با عنوان «California streaming» معرفی و از آیفون ۱۳ مینی و ۱۳ پرو مکس رونمایی کرد.

به گزارش ایمناٰ، در آخرین مراسم رونمایی اپل چهار مدل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، آیپد مینی نسل جدید، آیپد نسل نهم ۱۰.۲ اینچ و اپل واچ سری ۷ معرفی شد.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

کوپرتینونشین‌ها به سال‌ها پیگیری کاربرانشان پاسخ مثبت داده‌اند و بریدگی نمایشگر (ناچ) را ۲۰ درصد کوچک‌تر کرده‌اند، دوربین‌ها دوگانه‌ی آن‌ها به‌جای چینش عمودی، به‌صورت قطری روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. آیفون‌های جدید در پنج رنگ صورتی، قرمز، آبی، میدنایت و استارلایت به‌فروش خواهند رسید.

گوشی‌های هوشمند جدید اپل همانند گذشته از نمایشگرهای OLED موسوم به Super Retina - XDR بهره می‌برند. نمایشگرهای ۶٫۱ و ۵٫۴ اینچی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با ۲۸ درصد بهبود به روشنایی بالغ‌بر ۸۰۰ نیت در محیط‌های بیرونی و ۱۲۰۰ نیت حین نمایش محتوای HDR دست می‌یابند.

آیفون ۱۳ رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و عکس پرو مکس در کالیفرنیا استریمینگ

نمایشگر پروموشن آیفون

نمایشگر سوپر رتینا XDR مورد استفاده در این گوشی‌های هوشمند ابعاد یکسانی با نسل گذشته دارد و شاهد تجهیز آیفون ۱۳ پرو به پنل ۶.۱ اینچی و ۱۳ پرو مکس به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی هستیم. با وجود چنین موضوعی، ابعاد ناچ بالای نمایشگر آن‌ها اندکی کاهش پیدا کرده تا استاتوس بار iOS به فضای بیشتری دسترسی داشته باشد.

کیفیت این پنل بسیار خوب بوده و قابلیت‌هایی مثل True Tone، Wide color gamut، HDR۱۰ و Dolby vision HDR نیز برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده که در کنار هم تجربه بسیار خوبی به کاربر می‌دهد.

تراشه A۱۵ Bionic آیفون

اپل در این گوشی‌ها از جدیدترین تراشه یعنی A۱۵ Bionic استفاده کرده‌اند. این تراشه ۵ نانومتری از ۱۵ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و نسبت به رقبایش (بهترین دستگاه‌های اندرویدی) عملکرد بسیار بالاتری دارد. این چیپ در بحث یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هم سریع‌تر از قبل شده است. این تراشه از ۶ هسته پردازشی بهره می‌برد که ۲ هسته آن قدرت بالایی دارند و ۴ هسته‌اش کم‌مصرف هستند تا تعادل مناسبی میان قدرت و مصرف باتری ایجاد کند. GPU مورد استفاده در این تراشه از ۴ هسته بهره می‌برد که در مدل‌های پرو و پرو مکس به ۵ هسته می‌رسد. به گفته کوپرتینویی‌ها، عملکرد گرافیکی این تراشه نسبت به رقبا تا ۳۰ درصد سریع‌تر است.

آیفون ۱۳ رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و عکس پرو مکس در کالیفرنیا استریمینگ

دوربین آیفون ۱۳

در پنل پشتی با دوربین‌های بزرگ‌تری سروکار داریم و به واسطه چیپ پیشرفته‌ی A۱۵، این دوربین‌ها از امکانات نرم‌افزاری بسیار خوبی بهره می‌برند. هر سه دوربین به‌روزرسانی شده‌اند و دوربینی اولترا واید در محیط‌های کم‌نور عکس‌های جذاب‌تری ثبت می‌کند و قابلیت فوکوس خودکار را ارائه می‌دهد. همچنین میزان زوم دوربین تله فوتو به ۳ برابر رسیده که یعنی با استفاده از هر سه سنسور، کاربران می‌توانند از زوم ۶ برابری هم استفاده کنند. هر سه دوربین از حالت شب پشتیبانی می‌کنند و قابلیت عکاسی ماکرو هم درون دوربین الترا واید قرار گرفته است که امکان عکاسی از فاصله‌ی فقط ۲ سانتی‌متری را ممکن می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم مدل‌های پرو آیفون ۱۳، بهره‌گیری دوربین اصلی هر دو گوشی از قابلیت حرکت سنسور برای کاهش لرزش دست است.

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس شباهت بسیاری با نسل گذشته‌شان دارند؛ نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی، بدنه‌ی شیشه‌ای و فریم فولادی براق با سطح تخت؛ بریدگی نمایشگر ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است و هر دو گوشی در رنگ جدید آبی آسمانی در دسترس هستند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نسل جدید آیفون به نرخ نوسازی نمایشگر بازمی‌گردد، هر دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از نوع جدیدی از نمایشگر Super Retina XDR با نرخ نوسازی به روز رسانی پروموشن بهره می‌برند؛ بدین‌مفهوم که بسته به نوع محتوایی که در دو گوشی به‌نمایش درمی‌آید، نرخ نوسازی از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر خواهد کرد از سوی دیگر گوشی به‌صورت خودکار، نرخ نوسازی را با سرعت حرکت انگشتان کاربر روی نمایشگر هم‌گام خواهد کرد. نمایشگر آیفون‌های حرفه‌ای اپل به روشنایی ۱۰۰۰ نیت در محیط‌های بیرونی و ۱۲۰۰ نیت هنگام نمایش محتوای HDR دست خواهند یافت.

آیفون ۱۳ رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و عکس پرو مکس در کالیفرنیا استریمینگ

قلب تپنده‌ی آیفون‌های جدید تراشه‌ی ۵ نانومتری A۱۵ Bionic خواهد بود که از ۶ هسته شامل ۲ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و به‌گفته‌ی اپل تا ۵۰ درصد سرعت پردازشی بیشتری در مقایسه با رقبای در اختیار کاربر می‌گذارد. تراشه‌ی این گرافیک برخلاف نمونه‌ی ۴ هسته‌ای به‌کاررفته در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، ۵ هسته دارد. اپل می‌گوید موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای A۱۵ می‌تواند ۱۵٫۸ تریلیون عملیات برثانیه انجام می‌دهد و کل تراشه ۱۵ میلیارد ترانزیستور در خود دارند.

آیفون‌های ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس همانند گذشته از سه دوربین واید، اولتراواید و تله‌فوتو بهره می‌برند اما در آن‌ها تغییرات چشم‌گیری رخ داده است دوربین اصلی اکنون از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ ۱٫۹ میکرومتری و لنز ۷ تکه‌ای با دیافراگم f/۱.۵ بهره می‌برد. دوربین اصلی تا ۲٫۲ برابر بهبود عملکرد در عکاسی شب نسبت به نسل گذشته تجربه می‌کند. دوربین اصلی از سیستم لرزش‌گیر Sensor-shift روی حسگر برای خنثی‌سازی بهتر لرزش‌ها استفاده می‌کند.

دوربین اولتراواید از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه لنز ۶ تکه‌ای با دیافراگم f/۱.۸ بهره می‌برد و برای نخستین‌بار در دنیای آیفون، از قابلیت فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. دوربین اولتراواید تا ۹۲ درصد عملکرد بهتر در عکاسی شب به‌نمایش خواهد گذاشت.

آیفون ۱۳ رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و عکس پرو مکس در کالیفرنیا استریمینگ

قیمت آیفون ۱۳

کاربران از تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) می‌توانند پیش‌خرید این گوشی‌ها را آغاز کنند و از تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) هم راهی بازار خواهند شد.

  • آیفون ۱۳ مینی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت – ۶۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ مینی با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت – ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ مینی با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت – ۹۹۹ دلار

آیفون ۱۳ معمولی

  • آیفون ۱۳ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت – ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت – ۸۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت – ۱۰۹۹ دلار

آیفون ۱۳ رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و عکس پرو مکس در کالیفرنیا استریمینگ

  • آیفون ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت – ۹۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت – ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت – ۱۲۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ پرو با حافظه داخلی ۱ ترابایت – ۱۴۹۹ دلار

آیفون پرومکس

  • آیفون ۱۳ پرو مکس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت – ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ پرو مکس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت – ۱۱۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ پرو مکس با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت – ۱۳۹۹ دلار
  • آیفون ۱۳ پرو مکس با حافظه داخلی ۱ ترابایت – ۱۵۹۹ دلار

پس از عرضه آیفون ۱۳ قیمت آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ شاهد کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت هستیم و قیمت پایه آن از ۶۹۹ دلار به ۵۹۹ دلار کاهش پیدا می‌کند.

همچنین آیفون ۱۱ با یک کاهش ۱۰۰ دلاری دیگر به ۴۹۹ دلار می‌رسد. آیفون ۱۱ در ابتدای عرضه ۶۹۹ دلار قیمت داشت. با عرضه آیفون ۱۲ به ۵۹۹ دلار رسید و حالا با عرضه آیفون ۱۳ هنوز تولید می‌شود و با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

کد خبر 522230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.