سفر به عصر جدید هوش‌مصنوعی

شرکت OpenAI با تولید مدل‌های زبانی بزرگ ازجمله GPT-4 دستاوردهای زیادی داشته و خدمت بسیاری به حوزه هوش مصنوعی کرده است، اما اکنون سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید دوران ساخت مدل‌های عظیم گذشته است و برای حرکت به‌سمت آینده باید به‌دنبال ایده‌های جدید بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنار رفتن چهار مدل از گوشی‌های آیفون با رونمایی از آیفون ۱۵، تغییرات گسترده قابلیت سیری اپل، ویژگی برتر شیائومی ۱۳ اولترا، سفر به عصر جدید هوش‌مصنوعی، رویکرد جدید شرکت LG، عرضه گوشی‌های ریلمی سری ۱۱ و ورود چراغ شارژی شیائومی به بازار جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

کنار رفتن چهار مدل از گوشی‌های آیفون با رونمایی از آیفون ۱۵

اپل قرار است پاییز امسال، سری آیفون ۱۵ را معرفی کند و به دنبال آن، تولید بعضی از مدل‌های قدیمی این تلفن هوشمند را متوقف خواهد کرد. تولید آیفون ۱۲ به همراه آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۳ مینی ممکن است پس از عرضه آیفون ۱۵، متوقف شود.

توقف تولید آیفون ۱۲، اقدام قابل پیش بینی است زیرا اپل معمولاً مدل‌های قدیمی‌تر را پس از گذشت سه سال از زمان آغاز عرضه آنها، دیگر تولید نمی‌کند و آیفون ۱۳ احتمالاً جای آن را برای افرادی که به دنبال یک گوشی میان رده هستند، می‌گیرد. سرنوشت آیفون ۱۴ تا حدودی نامعلوم است اما ممکن است کاهش قیمت آن مطرح باشد. اپل ممکن است با دنبال کردن الگوی توقف تولید آیفون ۱۲ مینی پس از دو سال از آغاز فروش، آیفون ۱۳ مینی را هم دیگر عرضه نکند.

تغییرات گسترده قابلیت سیری اپل

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ از قابلیت دستیار صوتی دیجیتال خود رونمایی کرد. این قابلیت که در اپل آیفون 4s به کار رفته بود، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت. دستیار صوتی اپل یا همان سیری تا به امروز علاقمندان زیادی داشته است.

افشاگر analyst941 در توئیت جدیدی گفته است که اپل می‌خواهد در نسخه جدید iOS 17، تغییراتی در سیری ایجاد کرده و آن را از بخش پایین صفحه به جزیره دینامیک در بالای نمایشگر انتقال دهد. اگر کاربری اکنون بخواهد از سیری استفاده کند، این قابلیت به صورت کره در پایین صفحه ظاهر شده و پاسخ پرسش کاربر نیز در بالای صفحه به نمایش گذاشته می‌شود.

با ایجاد تغییرات جدید در سیری، کار با این ویژگی آسان‌تر می‌شود و دیگر بخش بزرگی از نمایشگر برای پاسخ مسدود نخواهد شد. اپل اعلام کرده بود که قصد دارد در مدل‌های جدید آیفون خود از جزیره دینامیک رونمایی کند.

ویژگی برتر شیائومی ۱۳ اولترا

لو ویبینگ، رئیس Xiaomi Group و مدیرعامل برند ردمی به جزئیات جدیدی پیرامون نمایشگر گوشی پرچمدار شیائومی ۱۳ اولترا اشاره نموده است. به گفته وی، حداکثر میزان روشنایی نمایشگر جدید به ۲۶۰۰ شمع بر متر مربع خواهد رسید.

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس ۶ پرو مجهز به سیستم دوربین رده بالا پیش‌تر طی ماه مارس معرفی شد و در صدر رتبه‌بندی وب‌سایت DxOMark جای گرفت. حداکثر روشنایی نمایشگر این گجت برابر با ۲۵۰۰ شمع بر متر مربع است.

شیائومی ۱۳ اولترا نخستین گوشی بازار با نمایشگر کاملاً جدید C7 به‌شمار خواهد رفت. این نمایشگر با همکاری مشترک کمپانی‌های شیائومی و TCL Huaxing تولید شده است. این نمایشگر جدید با سطح روشنایی بالاتر، زاویه دید مطلوب‌تر و مصرف انرژی کمتر شناخته می‌شود.

سفر به عصر جدید هوش‌مصنوعی

«سم آلتمن» می‌گوید توسعه هوش مصنوعی دیگر از مسیر افزایش اندازه مدل‌های هوش‌مصنوعی نمی‌گذرد و باید به‌دنبال ایده‌های جدید بود. شرکت OpenAI با تولید مدل‌های زبانی بزرگ ازجمله GPT-4 دستاوردهای زیادی داشته و خدمت بسیاری به حوزه هوش مصنوعی کرده است، اما اکنون سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید دوران ساخت مدل‌های عظیم گذشته است و برای حرکت به‌سمت آینده باید به‌دنبال ایده‌های جدید بود.

مدیرعامل OpenAI در رویدادی در دانشگاه MIT گفت پیشرفت بیشتر در زمینه هوش مصنوعی دیگر با توسعه مدل‌های بزرگ‌تر حاصل نخواهد شد.

رویکرد جدید شرکت LG

ال‌جی الکترونیکس (LG) با رویکرد جدید، به پیوستن با مشتریان ورزش‌کار و مکان‌های مختلف با استفاده از استراتژی جدید برند خود، می‌پردازد. این شرکت، شعار «زندگی خوب است» را با ظاهری جوان و جذاب‌تر، در تمام دنیای دیجیتال و فیزیکی، به نمایش می‌گذارد تا با مشتریان نسل‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

دستورالعمل‌های جدید ارتباطات برند ال‌جی، ارزش‌های بنیادین را برای رسیدن به «تجربه کاربری غیر قابل اغماض»، «نوآوری انسان‌محور» و «نیرویی برای پررنگ کردن یک لبخند» پیش بینی می‌کند. ال‌جی با به دنبال داشتن هدف جدیدی برای جستجوی نوآوری در زندگی و آینده‌ای بهتر، ماموریت برند خود را تعریف کرده است.

عرضه گوشی‌های ریلمی سری ۱۱

شرکت ریلمی تائید کرده است که گوشی‌های سری ۱۱ این شرکت ماه می در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تصاویر ارائه شده از این محصولات حاکی از این است که به ماژول دوربین دایره‌ای مجهز خواهند شد. گوشی هوشمند ریلمی ۱۱ پرو اخیراً با یک ماژول دوربین گرد در وب‌سایت TENAA مشاهده شده است.

گوشی‌های هوشمند ریلمی ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی +AMOLED FHD با لبه‌های خمیده هستند. هر دو محصول از تراشه Dimensity1080 بهره می‌برند که با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است. انرژی مورد نیاز این محصولات از طریق یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. گوشی‌های یادشده با استفاده از رابط کاربری Realme UI 4.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‎‌شوند.

ورود چراغ شارژی شیائومی به بازار

شرکت شیائومی اخیراً محصول جدیدی به نام چراغ رومیزی شارژی چند کاره Mijia را عرضه کرده است. این محصول خلاقانه نور مورد نیاز برای کار، مطالعه یا استراحت را فراهم می‌کند. چراغ رومیزی جدید شیائومی به لطف طراحی مغناطیسی که دارد، می‌تواند به یک چراغ رومیزی عمودی، چراغ قوه یا چراغ مطالعه گیره‌ای تبدیل شود. قابلیت تنظیم ۳۶۰ درجه‌ای آن به کاربران اجازه می‌دهد نور را در هر زاویه‌ای تنظیم کنند و نور مناسب برای کار مورد نظر خود را فراهم کنند.

چراغ رومیزی شارژی شیائومی دارای یک باتری لیتیومی ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با نور کم تا ۴۰ ساعت شارژدهی دارد و با بیشترین نور تا چهار ساعت دوام می‌آورد. رابط Type-C آن نیز امکان شارژ راحت با استفاده از پاوربانک را فراهم می‌کند. محصول یادشده چهار حالت روشنایی از جمله 4000K برای خواندن و نوشتن و 2700K برای استراحت را ارائه می‌دهد.

کد خبر 655657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.