رقابت «زنگ تفریح» در جشنواره ملی دانشجویی اروگوئه

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد، در سی و هفتمین حضور جهانی، به بخش مسابقه جشنواره ملی دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» راه یافت.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام رسمی جشنواره ملی دانشجویی اروگوئه که به «فناسیس» معروف است، امروز دوشنبه پانزدهم شهریور (۶ سپتامبر میلادی) با برگزاری آئین گشایش جشنواره رسماً آغاز به کار می‌کند و فیلم کوتاه زنگ تفریح با نام لاتین «El Recreo» در بخش مسابقه یازدهمین دوره این جشنواره به رقابت می‌پردازد.

این جشنواره از ۲۱-۱۵ شهریور (۱۲-۶ سپتامبر) در پایتخت اروگوئه (مونته ویدئو) برگزار می‌شود.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، ۴۲۹ اثر متقاضی حضور در بخش مسابقه یازدهمین دوره جشنواره ملی دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» بوده‌اند که از میان آنها ۱۹۲ اثر به نمایندگی از ۱۶ کشور جهان از سه قاره برای حضور در بخش مسابقه این دوره از جشنواره برگزیده شده‌اند. نمایش آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه جشنواره از شانزدهم شهریور آغاز می‌شود و تا بیستم شهریور ادامه خواهد یافت.

«فناسیس» (FENACIES ) مخفف «جشنواره ملی فیلم دانشجویی» است و عنوان نهادی است که در سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲ میلادی) آغاز به کار کرد و هدف آن تأسیس جشنواره‌ای سینمایی ویژه جوانان بود تا خلاقیت آن‌ها در رقابتی سالم سنجیده شود.

جشنواره ملی دانشجویی «فناسیس» اروگوئه (Festival de Cine Estudiantil FENACIES) آموزش دیداری میان نسل جوان را مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره اعلام کرده است و ایده‌پردازی و عینیت‌بخشی به آن روی پرده نقره‌ای را از دست‌آوردهای مهم این رویداد می‌شمارد.

این جشنواره، در ابتدا از نظر فرهنگی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت، از نظر آموزشی به تأیید شورای آموزش پایه ابتدایی رسید و همچنین مورد توجه وزارت گردشگری و ورزش اروگوئه قرار گرفت.

در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ میلادی)، یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) مهر تأییدی بر اهداف آموزشی و فرهنگی جشنواره ملی دانشجویی «فناسیس» اروگوئه زد.

فیلم کوتاه زنگ تفریح به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد، برگرفته از ماجرای دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه فوتبال استقلال- العین در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

زنگ تفریح که در جشنواره‌های مورد تأیید آکادمی اسکار (جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر و جشنواره بین‌المللی سینه لبو) و جشنواره مورد تأیید جوایز گویا (جشنواره فیلم آلیکانته در اسپانیا) به رقابت پرداخته، فردا شانزدهم شهریور (۷ سپتامبر) در نخستین روز برگزاری جشنواره به نمایش در می‌آید.

موژان کردی در نقش سحر، ریحانه نبی‌یان در نقش طهورا، نیلوفر شکوهی‌نیا در نقش آیدا و غزل خلیلی در نقش سارا بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

فیلم کوتاه زنگ تفریح محصول «شمید فیلم» است و پخش جهانی آن را شرکت اسپانیایی «Feel Sales» برعهده دارد.

یازدهمین دوره جشنواره ملی دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» (Festival de Cine Estudiantil FENACIES) در این دوره با رعایت کامل اصول بهداشتی از ۲۱-۱۵ شهریور (۱۲-۶ سپتامبر) به‌صورت رویداد حضوری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 519995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.