منصور پورمیرزایی نایب قهرمان وزنه‌برداری در پارالمپیک توکیو + بیوگرافی و افتخارات

منصور پور میرزایی نماینده ایران در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم، مدال نقره مسابقات پاراوزنه برداری پارالمپیک توکیو را کسب کرد.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های پاراوزنه برداری پارالمپیک توکیو در شهریور ۱۴۰۰ با برگزاری مسابقات دسته ۱۰۷+ کیلوگرم مردان به پایان رسید، در این رقابت‌ها منصور پور میرزایی که در فهرست ۱۰ وزنه‌بردار برتر رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک ۲۰۲۰ rvhv nhvn با حریفانی از یونان، کره جنوبی، آذربایجان، عراق، اردن، کلمبیا، چین و مصر رقابت کرد.

بیوگرافی منصور پور میرزایی

منصور پور میرزایی ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ در شهر رفسنجان استان کرمان به دنیا آمد. او از سال ۱۳۷۴ و در سن ۱۵ سالگی ورزش حرفه‌ای را در رشته پرورش اندام آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ به ورزش وزنه‌برداری قدرتی روی آورد. این وزنه‌بردار معلول ایرانی توانست در این رشته قهرمانی‌ها و افتخارات زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

منصور پورمیرزایی نایب قهرمان وزنه‌برداری در پارالمپیک توکیو + بیوگرافی و افتخارات

مدال‌ها و افتخارات منصور پور میرزایی

وی در مدت ۱۴ سال که به‌صورت حرفه‌ای فعالیت ورزشی انجام داده است، توانسته افتخارات زیادی کسب کند که به شرح زیر است:

  • مقام قهرمانی ۹ دوره از مسابقات کشوری
  • قهرمانی ۴ دوره از مسابقات جهانی، بین‌المللی و آسیایی
  • مقام سومی مسابقات جهانی یونان در سال ۲۰۰۷
  • مقام دوم مسابقات بین‌قاره‌ای کشور سوئیس در سال ۲۰۱۰
  • کسب مدال نقره دربازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴
  • نایب قهرمانی جهان در مسابقات جهانی امارات در سال ۲۰۱۴
  • نایب قهرمانی جهان در مسابقات جهانی مکزیک در سال ۲۰۱۷
  • کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان
  • کسب مدال نقره در مسابقات ۲۰۱۸ Jakarta
  • کسب مدال نقره مسابقات پاراوزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۰ در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم

منصور پور میرزایی در میان ۱۰ ورزشکار برتر وزنه‌برداری پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

کمیته بین‌المللی پارالمپیک نام منصور پور میرزایی را در فهرست ۱۰ وزنه‌بردار برتر رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ ذکر کرد. وب‌سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز دراین‌باره نوشت: «پور میرزایی به دنبال گرامی داشت میراث هم‌وطن خود، سیامند رحمان و ادامه مسیر وی در این رشته است. پور میرزایی با لیفت وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی در جام جهانی تایلند ۲۰۲۱ موفق به کسب نشان طلا و نمایش توانمندی‌هایش پیش از برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ شد.»

منصور پور میرزایی در پارالمپیک ۲۰۲۰

این وزنه‌بردار ایرانی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ در دسته فوق سنگین به روی تخته رفت. در این دسته ورزشکارانی از کره جنوبی، آذربایجان، یونان، اردن، عراق، مصر، کلمبیا و چین نیز حضور داشتند. با برگزاری رقابت‌های دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری پارالمپیک توکیو و حضور منصور پور میرزایی نماینده ایران در این مسابقه، ایرانی‌ها در غیاب سیامند رحمان نیز شانس در اختیار داشتن عنوان قوی‌ترین مرد پارالمپیک را داشتند. مرحوم سیامند رحمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو توانست در دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری، وزنه ۳۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد و این رکورد جدید را در گینس ثبت کند. وی در ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی از دنیا رفت.

رقابت دسته فوق سنگین پارالمپیک ۲۰۲۰

در ابتدای شروع این مسابقات چند کلیپ از رکورددار جهان و پارالمپیک، سیامند رحمان وزنه‌بردار خوش‌نام ایرانی پخش شد. کادر فنی برای اولین حرکت منصور پور میرزایی در این مسابقه، وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد که وی به‌راحتی موفق به مهار این وزنه شد. او درحرکت دوم توانست وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کند ولی درحرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم نشد و مدال طلای این دسته را از دست داد. جمیل الشبلی ورزشکار اردنی که با پور میرزایی بر سر مدال طلا رقابت داشت، توانست درحرکت نخست وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی و درحرکت دوم وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کند تا این رقابت به حرکت پایانی بکشد. این ورزشکار اردنی نیز نتوانست درحرکت پایانی وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی را مهار کند؛ بنابراین منصور پور میرزایی فقط به دلیل وزن بیشتر نسبت به رقیب اردنی خود مدال طلا را از دست داد و سومین نقره تیم ملی پاراوزنه برداری را کسب کرد. در این رقابت، فارس از عراق نیز با مهار وزنه ۲۲۸ کیلوگرم به مدال برنز دست‌یافت. منصور پور میرزایی در هنگام اهدای مدال عکسی از سیامند رحمان را بر سینه داشت.

منصور پورمیرزایی نایب قهرمان وزنه‌برداری در پارالمپیک توکیو + بیوگرافی و افتخارات

ایران در رقابت‌های وزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۰

با کسب مدال نقره توسط منصور پور میرزایی پرونده تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پارالمپیک با یک طلا، سه نقره و یک برنز بسته شد، درحالی‌که پیش‌بینی مسئولان کسب سه مدال طلا در این مسابقات بود. تیم وزنه‌برداری ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با پنج وزنه‌بردار بهنام‌های منصور پور میرزایی، روح‌الله رستمی، سامان رضی، امیر جعفری و سید حامد صلحی پور حضور داشت. در این رقابت‌ها منصور پور میرزایی مدال نقره، روح‌الله رستمی مدال طلا، سامان رضی مدال برنز، امیر جعفری مدال نقره و سید حامد صلحی پور نیز مدال نقره کسب کرد.

کد خبر 519983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.