۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
دلالی برای رای اعتماد؟!

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از اینکه عده‌ای در خارج از مجلس به دلالی رأی برای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی می‌پردازند، گفت: این اقدامات در شأن مجلس انقلابی نیست و رئیس جمهور نیز قطعا راضی به آن نخواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضایی در نشست علنی مجلس نوبت صبح امروز -سه شنبه، ۲ شهریور ماه- شورای اسلامی در تذکری به استناد ماده (۲۰۲) و (۲۰۴) آئین‌نامه داخلی اظهار کرد: موافقان و مخالفان هر وزیر طبق قانون باید درباره برنامه پیشنهادی وزرای معرفی شده اظهارنظر کنند، متأسفانه در روزهای گذشته افرادی در موافقت و مخالفت صحبت کردند که اظهارات آنها بیان سوال یا تعریف و تمجید از وزرا بوده است، این موضوع شائبه ایجاد می‌کند و فرصتی که برای موافقان و مخالفان سوری ایجاد شده در شأن مجلس انقلابی نیست.

وی افزود: وقت مجلس، وقت بیت‌المال است و نمایندگان باید درباره مسائل اصلی اظهارنظر کنند، ما در شرایطی هستیم که مدیران استراتژیکی کشور را برای ۴ سال آینده انتخاب خواهیم کرد لذا اینکه عده‌ای به عنوان موافق یا مخالف وزیر پیشنهادی شعر بخوانند در شأن مجلس نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از سخنگوی کمیسیون‌ها در ایراد نظرات کمیسیون پیرامون برنامه وزرای پیشنهادی به تحلیل نظرات شخصی خود پرداختند و از سوی دیگر برخی جریانات خارجی در تلاشند تا وزرا رأی اعتماد از مجلس کسب کنند، شاید این نوع اقدامات در دولت روحانی رایج بود اما قطعاً حجت الاسلام رئیسی راضی به این نیست که عده‌ای اینجا به دلالی رأی بپردازند.

وی پیام رهبر معظم انقلاب در آغاز به کار مجلس یازدهم را یادآور شد و گفت: ایشان فرمودند آفت عمده سرگرم شدن نمایندگان به حواشی زیانبار یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی و سهل‌انگاری در واقعیات و دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی، منطقه‌ای و قبیله‌ای است.

علی نیک زاد ثمرین، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: سخنگوی کمیسیون‌ها نظر شخصی خود را اعلام نمی‌کنند بلکه نظر کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی را قرائت می‌کنند. مجلس در این شرایط انقلابی عمل کرده و هر وزیر تنها با یک همراه امکان حضور در مجلس را پیدا کرده لذا اینکه عده‌ای در بیرون کارهایی را انجام می‌دهند به خودشان مربوط است.

کد خبر 516743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.