وزرای پیشنهادی امورخارجه و کشور مورد تأیید مجلس قرار می‌گیرند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه امورخارجه و کشور مورد تأیید مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرند، اما در خصوص وزارت اقتصاد طی برخی تصمیمات قرار شده که تیم اقتصادی دولت سیزدهم مورد بررسی بیشتر مجلس قرار بگیرد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار کرد: نحوه کسب رأی اعتماد وزرای پیشنهادی رئیسی دارای اشکالات متعددی است زیرا بهتر بود ابتدا برنامه‌های رئیس جمهور در مجلس بررسی شود و در ادامه وزرای پیشنهادی تاکتیک‌های خود را جهت اجرای برنامه‌های رئیس جمهور اعلام می‌کردند، اما به نظر می‌رسد ارائه برنامه‌های مجزا توسط اعضای کابینه پیشنهادی، دولت را به مجمع الجزایر تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌ها بین مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم، به نظر می‌رسد اکثر وزرای پیشنهادی رأی اعتماد لازم را کسب کنند و تنها نمایندگان با دو یا سه وزیر پیشنهادی مخالفت کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه امورخارجه و کشور مورد تأیید مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرند، اما در خصوص وزارت اقتصاد طی برخی تصمیمات قرار شده که تیم اقتصادی دولت سیزدهم بیشتر مورد بررسی مجلس قرار بگیرد.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، وزارت بهداشت از جمله وزارتخانه‌های کلیدی دولت به شمار می‌رود که حساسیت‌های خاصی در خصوص انتخاب متصدی آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته بارها تاکید شد که بهتر است رئیس جمهور از به‌کارگیری اعضای دولت احمدی نژاد خودداری کند؛ زیرا این افراد امتحان خود را در دولت نهم و دهم پس داده‌اند و در این امر موفق نبودند. رستم قاسمی از جمله وزرای احمدی نژاد است که کارنامه خوبی ندارد و بهتر بود وزیر پیشین راه و شهرسازی در این سمت ابقاء می‌شد.

کد خبر 516450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.