بهترین تبلت کدام است؟ ویندوزی یا اندرویدی

امروزه آنقدر تکنولوژی‌های متنوعی در بازار وجود دارد که نه تنها خریدار را با انواع دستگاه‌های هوشمند گیج می‌کند بلکه نوع سیستم عامل هم به قول معروف قوز بالای قوز شده است، آیا قبل از خرید لپ تاپ یا تبلت به نوع سیستم عامل آن فکر کردید؟ و نمی‌دانید که کدام انتخاب برای شما، بهترین است؟

در جواب باید بگم که بهترینی وجود ندارد، زیرا بهترین انتخاب براساس نوع کارایی شما سنجیده می‌شود. اگر به دنبال کارهای ساده و روزمره هستید، تبلت اندرویدی برای شما مناسب است، اما در ادامه می‌خواهم در مورد ویژگی‌های هر کدام به تفکیک بپردازیم، شما در فروشگاه اینترنتی لیپک، هرچیزی که اراده کنید می‌توانید پیدا کنید اگر به دنبال، خرید تبلت هستید، انواع تبلت‌های ویندوزی و اندرویدی در لیپک وجود دارد.

ویژگی‌های تبلت‌های اندرویدی

این دستگاه‌ها مانند سیستم‌های هوشمند کار می‌کنند، تنها تفاوت در نوع سیستم عامل است. تبلت‌های اندرویدی با سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند، البته این سیستم عامل تولید شرکت گوگل است و شما زمانی که تصمیم می‌گیرید با این سیستم عامل کار کنید، با تعداد زیادی برند مانند هوآووی، سامسونگ، لنوو، آمازون فایر، مواجه می‌شوید که می‌توانید انتخاب کنید که از میان آن‌ها، سامسونگ محبوبیت بیشتری دارد. تبلت‌های اندرویدی بسیار سبک و قابل حمل هستند و یک گزینه عالی برای کارهای وب گردی محسوب می‌شوند. تبلت‌های اندرویدی طراحی ساده ای دارند و بیشتر به یک تلفن هوشمند بزرگ‌تر شبیه هستند، بنابراین اگر قصد دارید برای کودکتان تبلت خریداری کنید، تبلت‌های اندرویدی را توصیه می‌کنم.

مزیت‌های کار با تبلت‌های اندرویدی

اگر فردی هستید که از برنامه‌های متنوع استفاده می‌کنید، اندروید مناسب شماست و افرادی که عاشق بازی هستند، و دوست دارند ساعت‌های زیادی با تبلت بازی کنند، تبلت‌های اندرویدی را پیشنهاد می‌کنم، شما با تبلت‌های اندوریدی می‌توانید بازی‌های محبوبی مثل Clash of clans و Candy crush را به راحتی بازی کنید، از طرفی تبلت‌های اندرویدی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تم و ویجت خودتان را شخصی سازی کنید و به طور کلی اگر بودجه محدودی برای خریدتان اختصاص داده‌اید، تبلت‌های اندرویدی به صرفه تر هستند. آن‌ها بهترین گزینه برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند. نکته دیگر، یکپارچه سازی با برنامه‌های گوگل است. این سیستم عامل به راحتی با تمام برنامه‌های گوگل مثل گوگل مپ، جی میل، و ابزار چت meet سازگاری دارد.

بهترین تبلت کدام است؟ ویندوزی یا اندرویدی

معرفی تبلت‌های ویندوزی

سیستم عامل این تبلت با ویندوز کار می‌کند و عملکرد تبلت‌های ویندوزی مشابه لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی است به شرط آن که از نظر سخت افزاری رم، قدرت پردازنده و فضای ذخیره سازی کافی داشته باشد، در نتیجه شما به کمک تبلت‌های ویندوزی می‌توانید بسیاری از نرم افزارهای لپ تاپ تان را در تبلت ویندوزی اجرا کنید، و بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند با آن کار کنند. به این تبلت‌ها سرفیس نیز گفته می‌شود زیرا توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده است، البته در ابتدا برنامه‌های کمتری برای اجرا با آن وجود داشت اما به مرور زمان، تغییر و تحولی که مایکروسافت به وجود آورد باعث شد که برنامه‌های بیشتری در آن اجرا شود. به طور کلی تبلت‌های ویندوزی کلیه کارهایی مثل ویرایش عکس و فیلم، نرم افزارهای آفیس مثل اکسل و ورد را انجام می‌دهند.

بهترین تبلت کدام است؟ ویندوزی یا اندرویدی

تبلت‌های ویندوزی برای چه کارهایی مناسب است؟

تبلت‌های ویندوزی را می‌توانید یک رایانه شخصی کوچک در نظر بگیرید و از طرفی آن‌ها قابل تبدیل به رایانه شخصی را دارند و نقطه قدرت این تبلت، انجام چندین کار به طور همزمان است، شما بدون نگرانی از هنگ کردن سیستم تان می‌توانید با برنامه‌های متعددی، همزمان کار کنید، همچنین با ویندوز ۱۰ بهبود یافته، کاملاً سازگاری دارد و شما می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. پردازنده در تبلت‌های ویندوزی بسیار مهم است اگر کارهای سنگینی مثل بازی، کدنویسی و فتوشاپ انجام می‌دهید، باید از پردازشگرها حرفه ای تر مثل corei۵ استفاده کنید. فروش انواع تبلت های ویندوزی را می‌توانید در فروشگاه لیپک مشاهده کنید. یکی از پرطرفدارترین تبلت‌های ویندوزی، سرفیس است که برای کارهای ساده و سنگین، انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

معرفی دو نمونه از تبلت ویندوزی و اندرویدی

در این قسمت قصد دارم دو نمونه از تبلت‌های ویندوزی و اندرویدی را به شما معرفی کنم تا حدودی با هریک آشنا شوید. Microsoft surface go۲ یکی از تبلت‌های فوق‌العاده مایکروسافت است که با تراشه اینتل کار می‌کند و دارای یک نمایشگر ۱۰ اینچی است و باتری این دستگاه بیشتر از ۱۰ ساعت دوام دارد و می‌توانید تا ۱۰ ساعت به کارهای خود رسیدگی کنید. رم دستگاه ۸ گیگابایت است و شما به راحتی می‌توانید به وای فای متصل شوید و شما هر کجا که باشید می‌توانید از اینترنتی استفاده کنید. Samsung galaxy tab S۶ از نمونه‌های اندرویدی فوق‌العاده است که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند، این دستگاه از بهترین پردازنده کوالکوم بهره می‌برد، نمایشگر ۱۰ اینچی آن از نوع سوپر آمولد است.

کد خبر 516403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.