ارتباط بین ورزش کردن و خطر مرگ پس از سکته مغزی چیست؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورزش کردن خطر مرگ و میر پس از سکته مغزی را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات پیشین نشان می‌دهد که فعالیت بدنی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته قلبی و مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد،؛ افراد مبتلا به سکته مغزی به دلیل ناتوانی مداومی که تجربه می‌کنند فعالیت بدنی بسیار کمی دارند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ورزش کردن بر خطر مرگ پس از سکته مغزی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند که خطر مرگ به هر دلیلی در میان افرادی که سه الی چهار ساعت در هفته پیاده روی یا دوچرخه سواری انجام می‌دهند، ۵۴ درصد کاهش پیدا می‌کند سپس محققان بیماران مبتلا به سکته مغزی را به مدت پنج سال مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورزش کردن تأثیر قابل توجهی بر سلامت بیماران جوان‌تر مبتلا به سکته مغزی دارد به طوری که خطر مرگ پس از سکته مغزی در میان افراد زیر ۷۵ سال ۷۹ درصد کاهش یافته است در حالی که این میزان در میان افراد ۷۵ سال به بالا ۳۲ درصد کاهش یافته است بنابراین توصیه شده است که افراد پس از مبتلا شدن به سکته مغزی، حتماً ورزش کنند. از آنجایی که بهبود یافتگان سکته مغزی معمولاً دچار ناتوانایی‌های جسمی هستند باید با مشورت پزشک ورزش‌های مناسب خود را انجام دهند.

کد خبر 514409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.