انتظار می‌رود در دولت جدید بازار سکه و طلا به ثبات برسد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نگاه فعالان بازار بر این است که آقای رئیسی در بخش تولید و اقتصاد قدم محکمی خواهد برداشت تا بتواند بازار تولید، صادرات و عرضه و تقاضا را بهبود بخشد بنابراین انتظار می‌رود روند بازار طلا و جواهر آرامش نسبی گرفته و به ثبات برسد تا داد و ستدها نیز رونق گیرد.

آیت محمدولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت طلا و سکه در کشور ما تحت تأثیر نرخ انس جهانی و قیمت دلار، نوسان می‌کند، نوسانات بازار ارز در ایران منجر به تغییر و نوسان در بازار طلا و سکه می‌شود.

وی افزود: تعطیلات و از سرگیری فعالیت واحدهای صنفی فروش طلا و جواهر ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز در این مدت بر قیمت‌ها تأثیر گذار بوده است، روز گذشته نوسانات قیمت طلا و جواهر نسبت به سایر روزها بیشتر بوده اما این نوسانات کاهشی و همزمان افزایش بوده و در نهایت بازار با کاهش جزئی قیمت‌ها بسته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: انتظار می‌رود روند بازار طلا و جواهر آرامش نسبی گرفته و به ثبات برسد تا داد و ستدها نیز رونق گیرد.

محمدولی اضافه کرد: پیش بینی قیمت طلا و سکه در شرایط کنونی کار مشکلی است اما با توجه به شروع دولت جدید امید است این دولت بتواند آرامش نسبی در بازار ارز حاکم کند البته اکنون برای قضاوت و پیش‌بینی عملکرد دولت آقای رئیسی هنوز زود است اما نگاه فعالان بازار بر این است که آقای رئیسی در بخش تولید و اقتصاد قدم محکمی خواهد برداشت تا بتواند بازار تولید، صادرات و عرضه و تقاضا را بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: برای محقق شدن چنین انتظاری نیز باید به دولت آقای رئیسی فرصت داد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و سکه در پایان معاملات روز گذشته به شرح زیر است:

هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۰ میلیون و ۹۹۶ هزار ریال، انس جهانی طلا هزار و ۸۰۹ دلار و ۸۳ سنت، هر عدد سکه امامی ۱۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال و هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۸ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال رسید.

همچنین هر عدد نیم سکه ۵۸ میلیون ریال، هر عدد ربع سکه ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و هر عدد سکه یک گرمی ۲۳ میلیون و ۹۰ هزار ریال رسید.

کد خبر 512141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.