بهترین کتاب های اطلاعات عمومی

کتاب خواندن یکی از کارهایی است که برای ما سودهای بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با خواندن کتاب‌های مختلف هم زمان را به خوبی بگذرانید، هم چیزهای بسیار زیادی بیاموزید و هم در خواندن و نوشتن کمی ماهر تر شوید.

کتاب خوانی و مطالعه کردن یکی از کارهایی است که امروزه به دلیل پیشرفتی که در دنیای تکنولوژی داشته‌ایم، به اندازه بسیار پایینی انجام می‌گیرد و سرانه مطالعه در بسیاری از کشورها نسبت به دو یا سه دهه اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و کم شده است.

یکی از دسته محبوب ترین کتاب‌هایی که افراد مختلف مطالعه آنها را دوست دارند و با خواندن آن می‌توانند چیزهای مختلفی یاد بگیرند، کتاب‌های اطلاعات عمومی است. کتاب‌هایی که در آنها نه موضوعات پیچیده بیان می‌شود و نه به چیز خاصی تمرکز می‌کنند و اشاره دارند و فقط برخی از اطلاعات عمومی و چیزهای دانستی در آنها نوشته شده است که دانستن آنها می‌تواند برای شما جالب باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با چند تا از بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی آشنا کنیم تا آنها را بشناسید و اگر دوست داشتید آنها را مطالعه کنید.

۱: دایره‌المعارف کلید دانش

کتاب‌های دایره‌المعارف از دسته معروف ترین کتاب‌های اطلاعات عمومی هستند که همه ما آنها آشنایی داریم. دایره‌المعارف های مختلف، در واقع کتاب‌های قطوری هستند که درباره موضوعات مختلف نوشته می‌شوند و همه اطلاعات به درد بخور و کاربردی در آنها جای داده می‌شود. در واقع دایره‌المعارف ها، گوگل زمان‌های قدیم بودند که نیاز داشتیم درباره چیزی تحقیق کنیم و چیزی راجع به آن نمی‌دانستیم.

یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین دایره‌المعارف هایی که تقریباً همه ایرانی‌ها آن را می‌شناسند و یا خودشان آن را داشته‌اند و یا فامیل‌هایشان، دایره‌المعارف کلید دانش است که در دو جلد قطور و سنگین و در یک جعبه با جلدی آبی رنگ که تقریباً همه ما آن را می‌شناسیم در آن درباره موضوعات بسیار زیادی صحبت شده است. هر یک یا دو صفحه به یک موضوع خاص مربوط است و همه این موضوعات به ترتیب حروف الفبا چیده شده‌اند. تصاویر و اینفوگرافی های بسیار زیادی نیز در این کتاب وجود دارد و اطلاعات عمومی بسیار جالبی درباره چیزهای مختلف به ما می‌آموزد.

بهترین کتاب های اطلاعات عمومی

۲: مجموعه کتاب‌های "چراهای شگفت انگیز"

یکی از بهترین و زیباترین کالکشن ها و مجموعه کتاب‌های اطلاعات عمومی که می‌توانید برای فرزندان خودتان را به موضوعات مختلف علاقه مند کنید یا راجع به چیزهای مختلف اطلاعات عمومی کسب کنید، مجموعه چراهای شگفت‌انگیز است. این مجموعه کتاب، حاوی چند ده کتاب‌های مجله مانند مختلف است که درباره موضوعات مختلفی همچون انواع جانواران، گیاهان، پدیده‌های مختلف، موضوعات علمی مختلف یا غیره است. هر کدام از این کتاب‌ها نهایتاً ۲۰ صفحه دارند و در آنها موضوعات بسیار زیبا و جالبی گفته شده است که می‌تواند کودکان و نوجوانان را به این موضوعات علاقه مند کند.

۳: چه کسی، چه وقت، چه چیزی را اختراع کرد؟

اگر شخصی از ما بپرسد که چه کسی لامپ یا تلفن را اختراع کرد بدون فکر کردن، نام ادیسون و اکساندر گراهام بل به ذهنمان می‌رسد و جواب سوال را می‌دهیم. اما در جهان ما چیزهای بسیار زیادی اختراع و ابداع شده‌اند که ما آنها را نمی‌شناسیم. یکی از زیباترین کتاب‌های اطلاعات عمومی که می‌توانید مطالعه کنید و در آن با همه این اختراع‌های مهم در زندگی ما و همچنین مخترعان شأن و زمان اختراع شدنشان بدانید و چیزهای بسیار زیاد و جالبی در این باره بیاموزید.

۴: شش نظریه‌ای که جهان را تغییر داد!

«پل استراترن» استاد فسلفه و ریاضیات در دانشگاه کینگزتون است که نویسنده محبوبی نیز می‌باشد و کتاب‌های اطلاعات عمومی بسیار زیبایی تا به حال نوشته و منتشر کرده. کتاب «۶ نظریه‌ای که جهان را تغییر داد!» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که پل استراترن نوشته است و درباره ۶ نظریه بزرگ در جهان است که به معنی واقعی در زندگی همه ما تأثیر گذاشته اند و جهان علم و تکنولوژی را تغییر داده اند.

نظریات «جاذبه از نیوتن»، «نسبیت از انیشتین»، «سیاه چاله‌ها از هاوکینگ، «رادیواکتیویته از مادام کوری»، «کامپیوتر و تورینگ» و «DNA از کریک و واتسون» ۶ نظریه‌ای هستند که جهان را تغییر دادند و باعث اتفاقات و تغییرات بسیار زیادی در جهان شدند. به همین دلیل باید این کتاب را خواند و این موضوعات و نظریه‌ها را بهتر شناخت.

بهترین کتاب های اطلاعات عمومی

۵: اینشتین چه چیزی را نمی‌دانست؟

«رابرت ولک» یکی از نویسندگان علمی است که نویسنده کتاب‌های علمی مختلفی می‌باشد و کتاب‌های جالبی تا به حال نوشته است. کتاب «اینشتین چه چیزی را نمی‌دانست» یکی از جالب‌ترین کتاب‌هایی است که به وی به حالتی طنز گونه آن را نامگذاری کرده است و کتابی است که در آن به موضوعات علمی ساده یا پیچیده ای اشاره دارد که مربوط به فیزیک نیستند و یا به بخش‌های مختلفی از فیزیک که آلبرت اینشتین در آنها سر رشته‌ای نداشت صحبت می‌کند. موضوعات ساده و جالبی مثل علت رنگ زرد شعله شمع، نحوه کار آهنربا یا دلیل تأثیر صابون بر کثیفی‌ها که آلبرت اینشتین؛ بزرگترین و شناخته شده ترین دانشمند جهان نیز درباره آن اطلاعات کافی نداشت.

۶: ۱۰۰ دانشمندی که جهان را تغییر دادند.

در گزینه ۴ درباره کتابی حرف زدیم که در آن به ۶ نظریه که جهان را تغییر دادند اشاره داشت و آنها را کامل برای ما توضیح می‌داد. اما کتاب دیگری نیز در این زمینه نوشته شده است که بسیار شناخته شده است و افراد بسیار زیادی تا به حال آن را مطالعه کرده‌اند. نام این کتاب «۱۰۰ دانشمندی که جهان را تغییر دادند!» است و درباره بزرگترین دانشمندان جهان صحبت می‌کند که چطور زندگی می کرده‌اند، در زندگی خود تا چه حد موفق یا شناخته شده بودند و به واسطه کدام کارشان موفق به تغییرات اساسی در جهان پیرامون خود شدند. این کتاب نیز یکی از زیباترین کتاب‌های اطلاعات عمومی است که می‌توانید مطالعه کنید.

کتاب‌های اطلاعات عمومی بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با مطالعه آنها چیزهای بسیار زیادی را بیاموزید که دانستن آنها ممکن است در زندگی شما کاربردهایی داشته باشند و قطعاً می‌توانند برای شما جذاب باشند. در این مطلب تلاش داشتیم تا شما را با ۶ نمونه از بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی آشنا کنیم که اگر علاقه دارید، مطالعه کنید و از خواندن آنها لذت ببرید.

برای خرید آنلاین کتاب با تخفیف می‌توانید به سایت سفارش کتاب سراج بوک به آدرس serajbookshop.com مراجعه نمائید.

کد خبر 508610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.