آیا با رزرو تور ارمنستان می‌توانیم در این کشور واکسن بزنیم؟

ارمنستان همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی بوده است. کشوری با طبیعت بسیار زیبا، جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده و اشتراکات فرهنگی بسیار با ایران که از امکانات تفریحی و رفاهی خوبی هم برخوردار است.

اما این روزها همراه شدن با تورهای ارمنستان و سفر به این کشور زیبا و دیدنی برای برخی مسافران ایرانی دلیل دیگری هم دارد و آن هم تزریق واکسن کرونا در این کشور است. در این مطلب قرار است به سراغ این موضوع برویم و به این سوال پاسخ بدهیم که آیا با رزرو تور ارمنستان می‌توانیم در این کشور واکسن بزنیم؟ با ما همراه شوید.

تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

اواسط اردیبهشت ماه بود که خبر تزریق رایگان واکسن کرونا در ارمنستان برای گردشگران منتشر شد، اتفاقی که مورد استقبال مسافران ایرانی این کشور هم قرار گرفت. البته طبق خبرهای جدید، برای واکسیناسیون رایگان در این کشور، مسافران باید حداقل ده روز در ارمنستان اقامت داشته باشند. بنابراین بسیاری ترجیح می‌دهند از یک آژانس مسافرتی معتبر تور ارمنستان بخرند، اقامتی لذت‌بخش را در هتل‌های این کشور تجربه کنند و ضمن تجربه سفری مفرح و هیجان‌انگیز و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، پروسه تزریق واکسن کرونا را هم انجام دهند.

شهروندان روسیه، لهستان، چین، ایران و … از جمله مسافرانی بوده‌اند که در سفر به ارمنستان بیشترین میزان استقبال از تزریق واکسن کرونا را نشان داده‌اند. یکی از دلایلی که ارمنستان واکسن رایگان به مسافران تزریق می‌کند، تمایل نداشتن مردم این کشور به تزریق واکسن است.

در مورد نوع واکسن استفاده شده در ارمنستان هم باید گفت واکسن‌های مختلفی در این کشور تزریق شده است از جمله واکسن چینی CoronaVac، واکسن روسی اسپوتنیک، آسترازنکا و … و به گفته وزیر بهداشت ارمنستان بیش از ۱۲ هزار نفر تا به حال در این کشور اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند.

نکاتی در مورد تزریق واکسن در ارمنستان

  • تزریق واکسن در ارمنستان در کلینیک‌های سیار انجام می‌شود.
  • عواقب و عوارض تزریق واکسن در ارمنستان بر عهده مسافران و گردشگران است و در ضمن هیچ تعهدی در این زمینه که حتماً با سفر به ارمنستان موفق به تزریق واکسن می‌شوید، وجود ندارد.
  • همان گونه که می‌دانید واکسن کرونا در دو دوز تزریق می‌شود و پس از تزریق اول باید یک بار دیگر هم برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا به ارمنستان سفر کرد.

برای سفر به ارمنستان به ویزا نیاز است؟

در میان انواع تور خارجی که آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌کنند، ارمنستان همواره یکی از گزینه‌های محبوب بوده است. این کشور طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و به علت نزدیکی مسافت، پرواز به ایروان چندان گران تمام نمی‌شود. از این گذشته، برای سفر به این کشور نیازی به تهیه ویزا نیست. استقبال گردشگران باعث شده است پکیج‌های متنوعی برای سفر به ارمنستان ارائه شود و شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود یک مورد را انتخاب کنید.

برای سفر به ارمنستان نیازی نیست که نگران دریافت ویزا باشید. از سال ۹۵ تردد مسافران بین دو کشور ایران و ارمنستان تنها با در دست داشتن پاسپورت کافی است و برای سفر به این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارید.

طبق این توافقنامه شهروندان هر دو کشور می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به کشور دیگر سفر کنند و تا ۹۰ روز هم حق اقامت در کشور مقصد را دارند. بدیهی است که این توافق تنها در زمینه دریافت ویزای توریستی است. بنابراین برای همراه شدن با تور ارمنستان و تزریق واکسن کرونا در این کشور، نیازی به دریافت ویزا نیست و تنها با داشتن پاسپورت می‌توانید به این کشور سفر کنید. در هنگام خرید تور و انتخاب پکیج، دقت داشته باشید که ویزای شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

هزینه سفر به ارمنستان

احتمالاً یکی از مهم‌ترین سوالات برای متقاضیان دریافت واکسن کرونا در ارمنستان این است که سفر به این کشور چقدر هزینه دارد؟

در ابتدا باید گفت میزان هزینه‌های سفر به ارمنستان به توری که انتخاب می‌کنید و روش سفرتان بستگی دارد. مطمئناً سفر زمینی به ارمنستان هزینه کمتری نسبت به مسافرت هوایی دارد. هزینه اقامت و خورد و خوراک در این کشور را هم باید در نظر بگیرید.

عوارض خروج از کشور یکی دیگر از هزینه‌هایی است که برای سفر به ارمنستان باید پرداخت کنید که اگر اولین سفرتان در سال ۱۴۰۰ باشد، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است. این نکته را هم باید ذکر کرد که واکسن کرونا در دو دوز تزریق می‌شود و باید یک بار دیگر هم برای دریافت دوز دوم واکسن به این کشور سفر کنید.

در ارمنستان کجا اقامت کنیم؟

با توجه به لزوم اقامت چند روزه در کشور ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا در ادامه به معرفی بعضی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های پایتخت این کشور، شهر زیبای ایروان می‌پردازیم. اگر دوست دارید یک اقامت مجلل را در تور ارمنستان تجربه کنید و در کنار تزریق واکسن، از جنبه‌های دیگر سفر خود نیز لذت ببرید، هتل ناسیونال ایروان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هتل ۵ ستاره در مرکز شهر ایروان واقع شده است و با دکوراسیون زیبا و امکانات کامل خود از میهمانان پذیرایی می‌کند.

برای یک اقامت ارزان‌تر می‌توانید هتل ۴ ستاره متروپل ایروان یا هتل ۳ ستاره نور آرمنیا را امتحان کنید.

هاستل‌های تمیز و زیبای ایروان هم از دیگر گزینه‌های اقامت ارزان و مقرون به صرفه در این کشور محسوب می‌شوند. از جمله این هاستل‌ها می‌توان به هاستل پرطرفدار بریج اشاره کرد که اقامت در آن بسیار به صرفه و اقتصادی است و می‌توانید در مدت اقامت در ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا در اتاق‌های دو، چهار و شش تخته آن ساکن شوید. هاستل یور از دیگر گزینه‌هایی است که اگر برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر کنید، اقامتی ارزان را پیش روی شما قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

تزریق واکسن کرونا برای گردشگران در ارمنستان مورد استقبال مسافران ایرانی این کشور هم قرار گرفته است و در حال حاضر بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند با رزرو تور ارمنستان در این کشور واکسن بزنند. سفر به ارمنستان برای مسافران ایرانی تنها با در دست داشتن پاسپورت امکان‌پذیر است و برای سفر به این کشور زیبا و دیدنی، نیازی به دریافت ویزا نیست. البته برای داشتن یک سفر دلپذیر و بی‌دغدغه، لازم است از خدمات یک آژانس مسافرتی معتبر استفاده کنید. سلام پرواز با تجربه چندساله در امر برگزاری تورهای مختلف، گزینه‌ای عالی برای مسافران به شمار می‌رود. شما می‌توانید با مراجعه به لینک https://www.salamparvaz.com/ پکیج‌های مختلف سفر را مشاهده و پرواز و هتل مد نظرتان را انتخاب کنید. در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی، با کارشناسان سلام پرواز تماس بگیرید و برنامه یک سفر بی‌دغدغه را برای خود تدارک ببینید.

کد خبر 508035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.