کاهش فشار خون و کلسترول با مصرف طالبی

متخصصان معتقدند که مصرف طالبی در کاهش فشار خون و کلسترول کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طالبی یک میوه بسیار محبوب است که سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و آب است و ویتامین‌های موجود در آن شامل ویتامین‌های A، B1، B2، B6، B9، C ،K و بتاکاروتن است. پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی موجود در آن نیز به بهبود سلامت افراد کمک بسیاری می‌کند.

متخصصان باور دارند که فیبر، پتاسیم، ویتامین C و کولین موجود در میوه طالبی باعث حفظ سلامت قلب افراد می‌شود. همانطور که مشخص است مصرف مواد غذایی سرشار از پتاسیم در کاهش فشار خون افراد کمک می‌کند. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه کرده است که افراد بزرگسال باید به منظور حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و کنترل فشار خون خود، روزانه ۴ هزار و ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. یک فنجان آب طالبی حاوی ۴۷۳ میلی گرم پتاسیم است بنابراین ۱۰ درصد نیاز بدن افراد به آن را برطرف می‌کند.

افزایش کلسترول خون نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در میوه طالبی در کاهش کلسترول خون کمک شایانی می‌کند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر محلول باعث دفع کلسترول اضافه بدن می‌شود بنابراین متخصصان معتقدند که مصرف طالبی در کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند، در صورتی که این میوه با کمی لیموترش تازه مصرف شود نقش مؤثری در حفظ سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سکته دارد.

کد خبر 507799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.