تاثیر خانه بازی در رشد شخصیت اجتماعی کودکان

بسیاری از کودکان مهارت‌ها و ارتباطات اجتماعی خود را در خانه بازی‌های گروهی کودکان کسب می‌کنند. بازی‌های گروهی باعث می‌شوند کودکان با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌هایی که انجام آن در خانه امکان‌پذیر نیست، آشنا شوند.

همچنین این امکان، یک روش ایمن برای والدین خواهد بود که به کودکان خود بیاموزند تا با دیگر افراد به راحتی ارتباط اجتماعی برقرار کنند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند. درواقع بازی‌های گروهی موضوعات و مهارت‌های بسیاری را به کودکان یاد می‌دهند و زمانی که کودکان با یکدیگر بازی و گفتگو می‌کنند، یاد خواهند گرفت که بخشی از کار را به عنوان عضوی از یک گروه بر عهده بگیرند و نظرات یکدیگر را گوش دهند.

تأثیر بازی‌های دسته جمعی در کودکان

بازی‌های دسته جمعی در کودکان، تأثیر بسزایی در یادگیری سریع و هوش آن‌ها دارند و این امکان را ایجاد می‌کنند که از رفتار دیگران الگوبرداری کنند و مهارت‌های جدیدی را نیز بیاموزند. علاوه بر این، به کودک امکان برقراری یک رابطه دوستانه با همبازی‌هایش را می‌دهد. کودکان زمانی که در کنار هم با یکدیگر بازی می‌کنند، از هم می‌آموزند و همین نکته باعث می‌شود درباره خود و محیط اطرافشان شناخت بیشتری پیدا کنند. همچنین اجازه کشف کردن، تجربه و تحلیل کردن، بیان افکار، توسعه مهارت‌ها، برقراری ارتباط، شاد بودن و … را به آن‌ها می‌دهد.از نظر روان پزشکان و مربیان آموزشی بهتر است کودک از سن کم روابط اجتماعی را در جمع هم سن و سال‌های خود بیاموزد؛ به همین خاطر است که اغلب پیشنهاد می‌شود کودکان را به خانه بازی ببرند.

در خانه بازی کودک بالونیا؛ کودکان باید بازی‌های مناسب و آموزنده‌ای را یاد بگیرند و از این طریق می‌توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند. کودکی دوران بسیار مهم و تأثیرگذاری است که اهمیت آن در بزرگ‌سالی توسط بسیاری از روانشناسان بزرگ تأیید شده است. مکان‌هایی مانند خانه بازی کودک علاوه بر امنیتی که دارند، با توجه به نیاز کودکان امکانات خوبی را هم برای آنان فراهم می‌کنند. پلی هوس یا خانه بازی کودکان در سراسر دنیا بسیار معروف است و سرمایه گذاری‌های کلانی نیز روی آن‌ها انجام می‌گیرد. کودکان در محیطی که با توجه به خواسته‌ها و نیازهای آنان طراحی شده است، با افرادی که هم سن و سال خودشان هستند وقت می‌گذرانند و این نکته علاوه بر اینکه می‌تواند اوقاتی خوش برای آنان بسازد، اعتماد به نفس و قوه حضور در اجتماع آن‌ها را نیز تقویت می‌کند. بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که برای رشد شناختی و اجتماعی آنان سازگار هستند نیز در این مجموعه‌ها تدارک دیده می‌شوند.

نقش خانه بازی در پرورش هوش کودکان

بازی‌های گروهی در خانه بازی کودک نقش به سزایی در کمک به رشد خلاقیت کودکان دارند و کودک در نقش‌های متفاوت تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کند و حس مسئولیت پذیری در او افزایش می‌یابد که به رشد مهارت‌های کودک بسیار کمک می‌کند. بازی می‌تواند به تقویت رشد مغزی و پرورش هوش کودک نیز کمک کند تا بتواند بهتر انرژی خود را بیرون بریزد. کودک می‌تواند احساسات خود نظیر ترس، نگرانی، شادی، رنج و … را آن‌طور که دوست دارد بیان کند.

کودک با بازی گروهی یاد می‌گیرد که با خلاقیت سعی در برنده شدن داشته باشد و حس رقابتی را در ذهن خود پرورش دهد. با پیروزی در بازی، حس قدرتمند بودن را درک می‌کند و با شکست برای برنده شدن می‌کوشد. در همه جا و همه بازی‌ها، نوبت را در بازی گروهی یاد می‌گیرد و احترام به دیگران را به خوبی درک می‌کند. کودک چندین حس را نظیر شادی، غم، احترام و روابط اجتماعی را تجربه می‌کند که این موضوع اهمیت بازی را نشان می‌دهد.

تاثیر خانه بازی در رشد شخصیت اجتماعی کودکان

شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودکان در بازی‌های گروهی

بازی گروهی باعث می‌شود تا کودک در ارتباطات خود اجتماعی‌تر شود و نحوه برخورد صحیح را از همان کودکی در بازی گروهی بیاموزد. برخی از کودکان خواستار بازی گروهی هستند و برخی نیز ذاتاً خجالتی هستند و از جمع دوری می‌کنند. با فراهم آوردن شرایط مناسب برای بازی گروهی و بهره‌گیری درست از اسباب بازی‌ها، کودکان جمع گریز علاقه‌مند به این نوع بازی‌ها خواهند شد. کودک با بازی سایر کودکان، چگونگی ارتباط را فرا می‌گیرد، دیگران را بهتر می‌شناسد و از خود شناخت کافی و بهتری پیدا می‌کنند.

بازی گروهی در خانه بازی، احساسات را بیدار می‌کنند و در تقویت روح کودک تأثیر بسزایی دارند. کودک با بسیاری از بازی‌ها به تمرین نقش خود مشغول می‌شود که همین موضوع موجب ارتباط کودک با محیط بیرون خواهد شد. از این رو همکاری کودک افزایش می‌یابد و با رعایت اصول و قوانین آشنا می‌شود. کودکان با تمرین از طریق بازی می‌توانند رشد اجتماعی و فردی خود را تقویت کنند و از این رو بازی در رشد اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. به طور معمول کودکان در بازی یاد می‌گیرند که چه طور یکدیگر را قبول داشته باشند و در مورد قوانین بازی به توافق برسند و به صورت گروهی بازی کنند. با مفهوم همکاری، پیروزی، شکست و برتری در بازی‌های گروهی نیز به درک خوبی می‌رسند.

جمع‌بندی

بالونیا یک خانه بازی کودک در تهران است که از بهترین امکانات جهت بازی و برگزاری دوره‌هایی جهت رشد کودکان و تقویت مهارت‌های والدین با بهترین مربیان، بهره می‌گیرد. همچنین در کنار زمین بازی، کافه‌ای مجهز برای والدین در نظر گرفته شده است تا اوقات خوبی را کنار کودکانشان بگذرانند. کودکان در خانه بازی کودک بالونیا، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت خود، می‌توانند بازی‌های مناسب و آموزنده را آموزش ببینند و از این طریق توانایی ارتباط با محیط اطراف را در خود تقویت می‌کنند. این محیط علاوه بر امنیتی که دارد، امکانات خوبی را هم فراهم می‌کند و از بهترین امکانات در بازی جهت رشد و تقویت مهارت کودکان بهره می‌برد. این مجموعه با ارائه بازی‌های متنوع شناختی و اجتماعی برای کودکان، سعی دارد در جهت رشد آن‌ها قدمی مؤثر بردارد.

برای برقراری ارتباط با مشاوران خانه بازی کودک بالونیا در الهیه تهران ( https://ballooniakids.com) و رزرو نوبت در پلی هوس کودکان (Children's play house) با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

برنامه کاری: شنبه تا جمعه

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

خیابان الهیه | مریم شرقی پلاک ۶۷ | طبقه اول تجاری

شماره‌های تماس: ۲۲۶۵۶۴۳۹، ۲۲۶۵۶۴۳۹، ۰۹۱۲۷۱۲۱۸۹۰

آدرس ایمیل: ballooniakids@info.com

کد خبر 507410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.