تاثیر توت فرنگی بر بهبود عوامل خطر کاردیومتابولیک

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف توت فرنگی تاثیر قابل توجهی بر بهبود عوامل خطر کاردیومتابولیک دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به طور کلی توت‌ها به دلیل فیبر زیاد و کالری کمی که دارند به بهبود سلامت افراد کمک شایانی می‌کنند بنابراین لازم است افراد توت‌ها را به برنامه غذایی روزمره خود اضافه کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر توت فرنگی بر سلامت افراد مطالعه جدیدی انجام دادند.

محققان ۳۳ نفر بزرگسال با میانگین سنی ۵۳ سال را به دو گروه تقسیم کردند و آن‌ها را به مدت چهار هفته مورد ارزیابی قرار دادند. یکی از گروه‌های شرکت کننده در مطالعه روزانه یک وعده توت فرنگی و گروه دیگر روزانه ۲.۵ وعده توت فرنگی مصرف کردند، از این افراد درخواست شد در طول مطالعه سبک زندگی عادی خود را ادامه دهند اما هیچ نوع توت دیگری مصرف نکنند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که عوامل خطر کاردیومتابولیک در میان افرادی که روزانه دو نیم وعده توت فرنگی مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که روزانه یک وعده توت فرنگی مصرف کرده بودند بهبود پیدا کرده بود به طوری که مقاومت به انسولین و پروفایل لیپیدی این افراد به وضعیت بهتری رسیده بود.

به گفته محققان، نتایج مطالعاتی از این قبیل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا افراد زیادی در سراسر دنیا به مشکلات قلبی و گردش خون مبتلا هستند. پیروی کردن از رژیم غذایی سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد و مانع افزایش وزن می‌شود. مصرف میوه و سبزیجات به بهبود سلامت افراد کمک شایانی می‌کند، استفاده از توت فرنگی به عنوان میان وعده همراه با ماست یا دسر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 505871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.