معرفی ۳ نهال گردو پیوندی پرسود ایران

نهال گردو پیوندی؛ یکی از پرطرفدارترین نهال‌ها در بین علاقه مندان در زمینه‌ی باغداری و کشاورزی و یا افرادی که یک باغچه کوچک دارند، محسوب می‌شود. چرا که محصول این نهال، ارزشمند و برای فروش پر سود خواهد بود.

خرید نهال گردو؛ به طور کلی به دو دسته پایه بذری و پایه پیوندی تقسیم می‌شود. هر کدام از این دو دسته ارقام مختلفی دارند. آن چه به نقل از آریا نهال در این نوشتار مطرح خواهد شد، معرفی نهال گردو پیوندی و ارقام آن خواهد بود؛ پس لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نهال گردو پیوندی چیست:

به نهال گردویی که مراحل کاشت و رشد خود را از طریق پیوند زدن آغاز می‌کند، نهال گردو پیوندی، می‌گویند. می‌توان گفت این seedling walnut، به وجود امده از دل تغییرات ساختاری است. لازم به ذکر است که بدانید نهال گردوی پیوندی از طرق مختلف شروع به رشد خواهد کرد که عبارتند از:

  • پیوند وصله‌ای
  • پیوند شکمی
  • پیوند امگا
  • پیوند اسکنه
  • پیوند اسکنه علفی

درخت گردو؛ از جمله درختانی است که به دلیل داشتن مغز گردویی مفید برای بدن، پوست و مو و نیز دارا بودن چوب فوق العاده آن بسیار پرطرفدار است. نهال گردو دارای نژادهایی مختلفی است که در زمان کاشت نهال گردو؛ بهتر است به فاکتورهایی ازجمله مطابقت وضعیت آب و هوایی منطقه کاشت با نوع نهال، سالم و بدون آفت بودن نهال‌های انتخاب‌شده و … توجه زیادی شود.

نکات مهم حین پیوند زدن نهال گردو:

نکته قابل توجه این است که هر کدام از این روش‌ها دارای مراحل خاصی هستند که حتماً باید برای پیوند زدن آن‌ها، رعایت کنید. در همان ابتدای امر، نهال درخت گردویی، را انتخاب کنید که قابلیت پیوند خوردن را داشته باشد. پس برای تحقق این امر، آشنایی با انواع نهال گردو، برای شما اهمیت پیدا می‌کند. به نقل از آریا نهال: خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، این به آن معناست که نهال گردو، پرورش دلار بر روی شاخه‌های سبز، را می‌تواند برای شما رقم زند.

همچنین جهت تمایل برای مشاهده‌ی مشخصات و انواع قیمت نهال گردو می‌توانید به:

https://ariyanahal.ir/خرید-نهال-گردو

وب سایت نهالستان آریا نهال جهت خرید نهال گردو، مراجعه نمائید.

تفاوت نهال گردو پیوندی و بذری:

یکی از عمده ترین تفاوت‌هایی که بین این دو نهال وجود دارد، این است که نهال گردو پیوندی؛ حاصل تغییرات ژنتیکی بوده و همین امر سبب شده است تا درختان گردو حاصل از نهال‌های گردو پیوندی، باردهی بیشتری داشته باشند. اما نهال گردوی پایه بذری، نمی‌تواند باردهی زیادی داشته باشد و محصول کمتری تولید خواهد کرد.

معرفی ارقام مختلف نهال گردو پیوندی:

سه رقم نهال گردو چندلر، فرنور و ژنوتیپ از محبوب‌ترین نهال‌های گردو هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها و بررسی شرایط هر نهال برای کاشت می‌پردازیم.

نهال گردو چندلر پیوندی:

این نهال یکی از پرفروش‌ترین نهال‌های گردو پیوندی در تمام نهالستان‌ها است. حتی می‌توان آن را در دسته نهال‌های تجاری دنیا نیز قرار داد. این نهال که بیشتر مناطق سردسیر را برای کاشت ترجیح می‌دهد، ارتفاع ایده ال مورد نیاز نهال گردو در این رقم چیزی بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متر می‌باشد. قیمت نهال گردو؛ در این رقم در رده‌ی نهال‌های مناسب و اقتصادی می‌باشد.

نهال گردو های چندلر، معمولاً به شکلی نسبتاً جدی رشد می‌کند و نیمه قائم می‌باشد. اگر قصد دارید درخت چندلر را با تراکم نسبتاً زیاد کاشت کنید باید آن‌ها را با فاصله به ترتیب ۵،۵،۷ متر کاشت نمائید. ویژگی دیگر درخت را زمان ریزش برگ آن می‌نامند.

معرفی ۳ نهال گردو پیوندی پرسود ایران

محصول نهایی با کیفیت این نهال‌های گردو پیوندی؛ بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم خواهد بود. این نهال اصالتاً آمریکایی است و در همان جا اصلاحاتی بر روی آن انجام گرفته است. محصول این نهال، گردویی با پوست کاغذی و مغزی درشت است. چوب درخت نهال چندلر، از چنان کیفیتی برخوردار است که بعد از گذشت سالیان سال، باز هم می‌توان از چوب آن به عنوان یک چوب گردو اعلا استفاده کرد. برخی از خواص گردوی چندلر که در منابع مختلف آماده است عبارتند از:

۱. درمان روماتیسم

۲. ویتامین ای

۳. تقویت قوای جسمانی

۴. تقویت قوای جنسی

۵. بهبود عملکرد حافظه

۶. و...

نهال گردو فرنور پیوندی:

نهال گردو پیوندی؛ فرنور مناسب‌ترین نهال برای کاشت در مناطق کوهستانی است. رشد ریشه‌های این نهال در مناطق کوهستانی متوقف نخواهد شد. این گونه نیز مانند رقم چندلر، مقاوم نسبت به سرما بوده و دیرگل نیز هست. ارتفاع مناسب برای کاشت این نهال گردو، ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر است؛ به همین دلیل مناطق کوهستانی مناسب برای کاشت و رشد آن هستند.

باردهی این نهال گردو پیوندی؛ بعد از ۲ سال از زمان کاشت آغاز خواهد شد. می‌توان گفت باردهی بی نظیر آن در ۸ سالگی نهال اتفاق خواهد افتاد. اصالت این نهال فرانسوی بوده و مغزهای گردوی آن سفید و خوش عطر هستند. پوست گردوی نهال فرنور نیز کاغذی است.

در مورد زمان مناسب کشت گردوهای فرنور هم شما باید براساس منطقه و محل زندگی تان و آب و هوای حاکم بر آن تصمیم بگیرید. معمولاً در تقویم میلادی پیشنهاد می‌شود این نهال‌ها را از ماه نوامبر تا اواسط آوریل بکارید یا به عبارتی از اواخر پاییز تا اواخر اسفند ماه کاشت نمائید.

نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا نهال:

یکی از درختان سودآور و گردو ژنوتیپ، می‌باشد که علاوه بر ارزش اقتصادی که دارد، خواص بی نطیری هم برای مغز گردو آن بیان شده است. بسیاری از باغداران زمین‌های بزرگ کشاورزی خود را به کاشت نهال گردو ژنوتیپ کانادایی، اختصاص داده اند. لازم به ذکر است که کاشت و پرورش درختان گردو نیازمند دانستن نکاتی می‌باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

این نهال گردوی پیوندی؛ بر خلاف ارقام قبلی، محصول بومی‌کشور ما، ایران، است. محل مناسب برای کاشت این نهال، مناطق گرمسیری است. اصالت این محصول مربوط به شهر آذربایجان غربی است. در نظر داشته باشید که آب و هوای سرد می‌تواند برای این نهال آسیب زننده باشد. ارتفاع مناسب جهت کاشت نهال گردوی ژنوتیپ، ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ متر است. این رقم در بین کشاورزان و باغداران به عنوان یکی از با صرفه‌ترین ارقام شناخته شده است.

معرفی ۳ نهال گردو پیوندی پرسود ایران

در بسیاری از منابع معتبر مانند: نهالستان آریا نهال، گلد نهال و دکتر نهال آمده است که پادشاه مغزها، مغز گردوی نهال ژنوتیپ است. از سال اول باردهی این درخت شروع خواهد شد. محصول گردوی نهال ژنوتیپ به گونه‌ای است که ۵۰ درصد از گردو را مغز تشکیل می‌دهد؛ یعنی می‌توان گفت اگر گردو وزنی حدود ۱۰ الی ۱۲ گرم داشته باشد، ۷ الی ۹ گرم آن را مغز تشکیل می‌دهد.

خرید نهال گردو پیوندی با کیفیت از آریا نهال:

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، این که شما نهالی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود خریداری کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تحقق این امر باید از مشاوره کارشناسان ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

البته ناگفته نماند که نهالستانی مانند نهالستان آریا نهال؛ که برای خرید نهال گردو؛ انتخاب می‌کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت محصول و ماندگاری آن، مشاوره در فروش نهال، کاشت و برداشت، همگی از خدماتی هستند که باید نهالستان در هنگان فروش به شما ارائه دهد.

نهالستان آریا نهال؛ در این زمینه تبحر کافی را دارد؛ با آن‌ها در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین نهال گردو متناسب با شرایط منطقه‌ای خود را خریداری کرده و به سوددهی برسید. از دیگر خدمات برتر مجموعه آریا نهال، ارائه اطلاعات و همچنین تحویل محصول به صورت آنلاین خواهد بود. فروش تمام انواع نهال با شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت می‌پذیرد. شما می‌توانید تنها با یک تماس نسبت به استعلام قیمت نهال از نهالستان آریا نهال اقدام نمائید.

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال:

آن چه در این جا بدان پرداختیم تعریفی از نهال گردو پیوندی؛ و تفاوت‌های آن با نهال بذری بود.

آریا نهال معتقد است: ما صاحب بهترین نهالستان ایران هستیم، با جدیدترین متد کاشت و برداشت روز دنیا آمده ایم تا به شما نهال‌های با کیفیت بالا را عرضه نمائیم. شما می‌توانید جهت خرید نهال و یا کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نهالستان آریا نهال مراجعه نمائید.

وب سایت: ariyanahal.ir

پست الکترونیک: info@ariyanahal.ir

شماره تماس‌ها: ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۴ / ۰۹۱۹۴۰۸۹۲۳۲ مهندس حسین زاده

آدرس: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ولیعصر، نرسیده به پلیس راه، روبروی نیروگاه برق

کد خبر 502480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.