ارز دیجیتال BNB بایننس کوین + معرفی بی ان بی، قیمت و بلاکچین

بایننس کوین توکن‌هایی هستند که در پلتفرم بایننس استفاده، در بازار آزاد معامله می‌شود و ارزش آن نوسان پیدا می‌کند ولی به طور سنتی همان چیزی است که به عنوان ارزهایی مانند دلار آمریکا یا بیت کوین شناخته می شود و آگاهی از تحلیل، آینده، انتقال و ثبت نام آن برای خرید بایننس کوین ضروری است.

‌به گزارش ایمنا، هدف اصلی ایجاد این کوین، جذب سرمایه برای توسعه و گسترش صرافی Binance بود. صرافی کریپتو Binance (که یکی از بزرگترین صرافی‌های کریپتو است) از امنیت و سرعت پردازش قابل توجهی برخوردار است و ایجاد ارز دیجیتالی‌اش نیز باعث شد جایگاهی پیشرو در این فضا کسب کند. در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۱۹، این صرافی بلاکچین و کوین‌های معاملاتی خود را راه‌اندازی کرد و در نتیجه، بایننس کوین (BNB) که یک توکن اتریوم ERC-۲۰ بر روی بلاک چین اتریوم بود در سال ۲۰۱۹ به بلاکچین خود منتقل شد. در واقع به بیان ساده، بایننس کوین (با نشانه‌ی اختصاری BNB) هم یک ارز دیجیتال مختص صرافی بزرگ Binance و هم یک کریپتوکارنسی بر روی زنجیره بلاک چین بایننس است.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین به عنوان آلت کوین شناخته می‌شود و هنگام ایجاد آن براساس استاندارد ERC-۲۰ و با استفاده از شبکه اتریوم و بلاکچین ساخته شده است. این بدان معناست که این سکه نیز از قوانینی که جامعه برای بلاک چین اتریوم وضع کرده است پیروی می‌کند و به بایننس کوین اجازه می‌دهد تا از ثبات و ایمنی بلاک چین و شبکه اتریوم بهره‌مند شود. دیگر نگران دزدیده شدن سکه‌های خود در یک حمله ۵۱٪ یا سناریوی هزینه‌های دو برابر نخواهید بود زیرا با ساخته شدن در شبکه اتریوم این ارز در برابر این تهدیدات محافظت می‌شود.

همه این‌ها در آوریل ۲۰۱۹ تغییر یافت، زمانی که صرافی Binance بی‌ان بی را به شبکه اصلی خود منتقل کرد. در آن زمان آنها ۵ میلیون توکن ERC-۲۰ BNB را نیز سوزاندند و مقدار متناظر توکن BNB بومی BEP-۲ را به کیف پول‌های خود اختصاص دادند.

در آن زمان بایننس کاربران را تشویق می‌کرد که توکن‌های ERC-۲۰ BNB خود را به توکن‌های بومی BEP-۲ تبدیل کنند، با این حال از نوامبر ۲۰۱۹، بایننس هنوز از توکن‌های ERC-۲۰ پشتیبانی می‌کند و کاربران هنوز قادر به انتقال به توکن BEP-۲ هستند، اگرچه امکان حذف توکن‌های ERC-۲۰ بیش از این وجود ندارد.

تفاوت اصلی بایننس کوین و بیت‌کوین

  • زمانی که صحبت از معامله بیت‌کوین است، معامله‌گر همیشه باید در نظر داشته باشد که از کدام صرافی کریپتو استفاده کند. چراکه همه صرافی‌ها و سایت‌ها به یک اندازه قابل اعتماد و امن نیستند. ارز دیجیتال بایننس کوین در صرافی Binance پذیرش می‌شود که این یکی از امن‌ترین صرافی‌ها در جهان است.
  • تمرکز در برابر عدم تمرکز: بیت‌کوین در همه جا معامله می‌شود و نسبت به انواع مختلفی از متغیرها آسیب‌پذیر است. ارز دیجیتال بایننس کوین کمتر مستعد تأثیر از شرایط خارجی است اما به شدت تاثیرپذیر از شرایط داخلی Binance است.
  • بایننس کوین، ارزی جدید است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. اما از طرف دیگر، بیت‌کوین دارای سابقه طولانی و اثبات شده‌ای است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.
  • حداکثر تعداد بیت‌کوین‌ها، ۲۱ میلیون اما عرضه بایننس کوین ۲۰۰ میلیون کوین است. این بدان معناست که طی سالهای آینده، کوین‌های BNB می‌توانند به لحاظ حجم کلی، از بیت‌کوین سبقت بگیرند.

بر خلاف بیت‌کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌های پیشرو، بایننس کوین ارزی جدید در شبکه بلاک چین محسوب می‌شود. این بدان معناست که سهم بازار آن نسبت به دیگر کوین‌های پیشرو، کمتر و علاوه بر آن، تخصیص پرتفوی معامله‌گران نیز به این دست از کریپتوکارنسی‌ها محدود است. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود ارائه دهندگان کریپتو، بر سر منابع سرمایه‌گذاران هر روزه با هم به رقابت بپردازند. کریپتوکارنسی‌ها ممکن است به دلیل عدم وابستگی‌شان به دولت، برای بسیاری از معامله‌گران فریبنده باشند، اما این عاقلانه نیست که فکر کنیم اقدامات دولت تأثیر عمده‌ای بر ارزش آن‌ها نخواهد گذاشت. برای نمونه اگر اوضاع اقتصاد دولت ایالات متحده در شرایط نامساعدی باشد، این موضوع ممکن است باعث شود معامله‌گران به دلیل ترس از کاهش ارزش ارز خود، سرمایه گذاری شأن را در فضای کریپتوکارنسی‌ها افزایش دهند.

بایننس

بایننس (Binance) یک صرافی آنلاین ویژه رمزارزها و یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است. کلمه «Binance» (بایننس) از ترکیب دو کلمه «Binary» (دودویی) و «Finance» (مالی) ساخته شده است. این کلمه با دو مفهوم به کار می‌رود که عبارتند از:

  • صرافی بایننس (Binance Exchange) که یکی از صرافی‌های رمزارز پیشرو در جهان است.
  • رمزارز ارائه شده توسط بایننس با نام «بایننس کوین» (Binance Coin) که برخی از افراد به طور خلاصه به آن بایننس می‌گویند.

در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۷) میلادی، «چانگ پنگ ژائو» (ChangPeng Zhao) یک شرکت چینی با نام «بیجی تکنولوژی» (Beijie Technology) را بنیان‌گذاری کرد. بیجی یک شرکت هلدینگ است که صرافی بایننس (Binance Exchange) را راه‌اندازی و اداره کرده و می‌کند. در حال حاضر دفتر اصلی این شرکت در شهر هنگ‌کنگ است. ژائو همراه با تیم بایننس، تلاش‌های زیادی را برای شتاب‌دهی به رشد پلتفرم بایننس انجام داده‌اند تا این صرافی به یکی از موفق‌ترین صرافی‌ها در جهان مبدل شود.

ارز دیجیتال BNB بایننس کوین، معرفی ،قیمت و بلاکچین

بایننس لانچ‌پد

بایننس لانچ‌پد (Binance Launchpad) پلتفرم انحصاری بایننس برای کمک به پروژه‌های مربوط به راه‌اندازی و عرضه رمزارزها است. در واقع، بایننس لانچ‌پد و لانچ‌پول (Binance Lauchpool) پلتفرم‌هایی هستند که تیم‌های پروژه‌های رمزارزها را پیرامون چگونگی راه‌اندازی و عرضه توکن‌ها یاری می‌کنند و علاوه بر مشاوره دادن، گام به گام در فرایندهای اجرایی همراه آن‌ها هستند. در بایننس لانچ‌پد، خدمات کامل از مشاوره پیش از عرضه توکن رمزارز گرفته تا فعالیت‌های مربوط به پس از فهرست شدن (Listing) آن رمزارز در صرافی و بازاریابی آن رمزارز ارائه می‌شوند. هدف اصلی پروژه بایننس لانچ‌پد آن است که به تیم‌های پروژه‌های رمزارزها امکان تمرکز روی پروژه خودشان و استمرار داشتن در ساخت محصول داده شود. در واقع، تیم پروژه در حالی روی کار ساخت محصول متمرکز می‌شود که تیم بایننس لانچ‌پد روی بازاریابی و قرار گرفتن در پایگاه کاربر اولیه کار می‌کند.

بایننس دکس

«بایننس دکس» (Binance DEX) در واقع نام اختصاری برای اشاره به «صرافی توزیع شده بایننس» (Binance Decentralized Exchange) است. به بیان ساده‌تر، بایننس دکس یک صرافی توزیع شده است که توسط بایننس ساخته شده و از رمزارز صرافی بایننس یعنی بایننس کوین (BNB) قدرت گرفته است. این صرافی کارمزدهای تراکنش کمتری دارد و امنیت را از طریق معاملات توزیع شده افزایش داده است. اگرچه، یادگیری کار با این صرافی توزیع شده سخت‌تر از صرافی اصلی است و این صرافی مناسب استفاده کاربران دارای تجربه کافی است. به طور کلی، بایننس دکس یک صرافی توزیع شده است که بر فراز بلاکچین زنجیره بایننس (Binance Chain) ساخته شده است.

هدف از اختراع بایننس کوین

بایننس کوین با هدف قدرت بخشیدن به اکوسیستم بایننس و ساختاردهی به عملیات آن به منظور داشتن یک اکوسیستم پایدار ابداع شد. این رمزارز با اهداف گوناگونی شامل پرداخت هزینه‌های فهرست (Listing Fee)، هزیه‌های مبادله، هزینه‌های معامله یا هر عملیات دیگری که کاربر ممکن است در صرافی انجام دهد و کارمزد داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عین حال، بایننس کوین برای سرمایه‌گذاری روی رمز ارزهای ارائه شده در عرضه‌های اولیه موجود در بایننس لانچ‌پد قابل استفاده است. وجود یک ارز بومی در یک صرافی وابستگی به پول سنتی رد آن صرافی را از میان برمی‌دارد. پول سنتی امکان ایجاد تأخیر و هزینه‌های اضافی برای کاربر را همراه با دیگر مرزها و محدودیت‌ها برای انجام معاملات و مبادلات به همراه دارد.

کاربرد بایننس کوین

از بایننس کوین می‌توان به عنوان رمزارز بومی صرافی بایننس جهت پرداخت کارمزدهای داخلی در این صرافی، سرمایه‌گذاری روی رمز ارزهای جدید معرفی شده در بایننس لانچ‌پد، پرداخت کارمزدها در صرافی‌های گوناگونی که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند، پرداخت هزینه در مراکز خدماتی و فروش کالایی که از پرداخت با این رمزارز پشتیبانی می‌کنند و سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

تیم توسعه بایننس کوین

صرافی بایننس در چین و توسط فردی به نام «چانگ پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) که مدیر فناوری اطلاعات OKCoin بود تأسیس شده است. پس از راه‌اندازی صرافی بایننس، «یی هی» (Yi He) نیز به تیم بایننس پیوست. یی هی یکی از بنیان‌گذاران OKCoin است. ژائو و یی هر دو به رشد نمایی صرافی بایننس کمک کردند. در حال حاضر صرافی بایننس در جایگاه دومین بزرگ‌ترین صرافی جهان بر اساس حجم معاملات قرار گرفته است. در حال حاضر تیم ویژه‌ای روی توسعه خود توکن BNB کار نمی‌کنند و بیشتر تمرکز روی توسعه اکوسیستم است.

بلاک چین بایننس (Binance Chain)

بلاک چین بایننس که در سال ۲۰۱۹ آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) است. به گفته مدیر بایننس، سرعت و توانایی مدیریت حجم عظیم تراکنش‌ها در این بلاک چین اولویت داشته و افزودن قابلیت‌های مختلف در اولویت‌های بعدی قرار دارند. با راه‌اندازی رسمی بلاک چین در آوریل ۲۰۱۹، فرایند انتقال توکن‌های بایننس از بلاک چین اتریوم نیز آغاز شد.

این بلاک چین به گونه‌ای طراحی شده که توانایی مدیریت میزان مشابه از معاملات صرافی اصلی را داراست و بیش از هزاران تراکنش در ثانیه را می‌تواند پشتیبانی کند. زمان ایجاد بلاک در این بلاک چین یک ثانیه بوده و برای افزایش سرعت انجام معاملات، تعداد محدودی تاییدکننده (یا تولیدکننده بلاک) در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که معماری و ساختار اصلی بایننس چین از بلاک چین کاسموس (Cosmos) گرفته شده است. در حال حاضر قرارداد هوشمند بر روی بایننس چین وجود ندارد و تنها فریم‌ورکی برای ایجاد و خریدوفروش توکن‌ها در نظر گرفته شده است.

ارز دیجیتال BNB بایننس کوین، معرفی ،قیمت و بلاکچین

تاریخچه قیمت BNB

قیمت توکن بایننس در ابتدای ورود به این صرافی در حدود ۰.۱ دلار معامله می‌شد. رویکرد این صرافی که کاربران را به سوی خود هدایت می‌کرد باعث شد تا در اواخر ۲۰۱۷ بایننس به یکی از صرافی‌های پرطرفدار تبدیل شود و همزمان با آن قیمت توکن BNB تا ۲۵ دلار هم افزایش یابد.

ارزش توکن BNB به شدت به فعالیت‌های صرافی و تحت تأثیر بایننس است. به همین دلیل هم این رمزارز جزو معدود توکن‌هایی بود که کمترین افت ارزش را در بازار نزولی ۲۰۱۸ تجربه کرد و با آغاز سال ۲۰۱۹، رشد فوق‌العاده‌ای تجربه کرد.

در ابتدای ۲۰۱۹ این توکن کار خود را با قیمت ۶ دلار آغاز کرد و در حال حاضر با طی یک روند صعودی شدید به حدود ۳۵ دلار هم رسیده است. در زمان نگارش این مقاله قیمت هر واحد بایینس کوین ۵۳۷.۳۴ دلار است.

بسیاری افت ارزش BNB را منوط به اتفاق ناخوشایندی مانند هک شدن بایننس می‌دانستند اما حتی با وقوع این اتفاق در ماه گذشته، تغییر قابل توجهی در ارزش بایننس کوین به وجود نیامد و چند هفته پس از آن روند صعودی‌اش را با قدرت بیشتر از سر گرفت.

یکی از برنامه‌هایی که موجب افزایش قیمت BNB در طول زمان می‌شود، کاهش تعداد در گردش توکن‌های آن است که با برنامه سوزاندن توکن‌ها به وجود می‌آید. تاکنون ۶ دوره از سوزاندن توکن‌های BNB انجام شده است که طی آن‌ها بیش از ۱۰.۵ میلیون واحد BNB سوزانده شده است.

کاربردهای بایننس

پلتفرم لانچ‌پد به عنوان بستری برای برگزاری عرضه اولیه صرافی تاکنون سرمایه‌پذیری جمعی را برای چند پروژه مختلف انجام داده است. کاربران با داشتن توکن‌های BNB بلیط‌هایی را دریافت می‌کنند که با آن‌ها شانس خود را برای دریافت توکن پروژه‌ها افزایش می‌دهند.

همچنین بایننس یک برنامه‌ی رفرال بسیار بزرگ دارد؛ به این طریق که هر کاربر با لینک بازاریابی دیگری ثبت‌نام کند ۲۰ درصد از کمیسیون کاربر به فرد رفرال دهنده تعلق می‌گیرد.

استفاده از توکن بایننس برای تخفیف تریدها در صرافی بایننس سال اول ۵۰ درصد، سال دوم ۲۵ درصد، سال سوم ۱۲.۵ درصد، سال چهارم ۶.۲۵ و درنهایت در سال پنجم به بعد این تخفیف دیگر وجود ندارد.

علاوه بر این ۳۱ مورد کاربرد دیگر در سایت بایننس برای توکن BNB لیست شده که بیشتر آن‌ها استفاده از توکن بایننس در پلتفرم‌های شرکای خود است. این همکاری به صورت متقابل بوده و ارزهای رمزنگاری شده پروژه‌های مختلف نیز در بایننس برای خریدوفروش قرار گرفته است.

در راه ساخت شرکت چند میلیارد دلاری

بایننس مسیر طولانی خود را در مدت کوتاهی طی کرده است که این موفقیت را مدیون تجربیات و زحمات چانگ‌پنگ ژائو است.

این صرافی به حدی سرعت رشد بالایی داشت که شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر سکویا کپیتال که در پروژه‌هایی نظیر اپل، گوگل، اوراکل، پی‌پل و … سرمایه‌گذاری کرده بود نیز با آن به دشمنی برخاست. شرکت سکویا برای سرمایه‌گذاری در بایننس وارد مذاکره شد اما به دلیل اینکه ارزش صرافی بالا برآورد شده بود، نتیجه‌ای در برنداشت.

یکی از ویژگی‌های معروف صرافی بایننس، ایجاد CAPCHA از طریق یکی بازی پازل است که شبیه بازی WarioWare است.

علاوه بر صرافی بایننس و بایننس‌لانچ‌پد، بایننس اقدام به تأسیس آزمایشگاه بایننس و بانک اطلاعات بایننس کرده است که آزمایشگاه بایننس یک پلتفرم توسعه‌دهنده در حوزه‌ی بلاک چین است که کارآفرینان را کمک مالی، استراتژی، نیروی انسانی و جنبه‌های فنی، تجهیز می‌کند. بانک اطلاعات بایننس هم عملکردی شبیه به کوین‌مارکت‌کپ دارد و قیمت ارزهای رمزنگاری شده را دنبال می‌کند.

اطلاعاتی در مورد صرافی بایننس

به ازای هر معامله در بایننس، ۰.۱ درصد (معادل یک هزارم) کل مبلغ معامله به‌عنوان کارمزد معامله کسر می‌شود و در صورتی که شما توکن بایننس را داشته باشید، می‌توانید از آن به‌عنوان پرداخت کارمزد استفاده کنید و ۲۵ درصد کارمزد را کاهش دهید. همچنین در ژولای سال ۲۰۱۸ بایننس اعلامیه‌ای را در سایت خود منتشر کرد که در آن برای افرادی که موجودی و حجم معامله‌ی بالایی دارند این تخفیف‌ها را افزایش می‌دهد.

ارز دیجیتال BNB بایننس کوین، معرفی ،قیمت و بلاکچین

مزایای بایننس کوین

  • دارای کارمزد کم‌تر به نسبت دیگر رمزارزها در بازار کریپتوکارنسی
  • امکان گرفتن تخفیف و جوایز در انجام تراکنش‌ها
  • قابلیت استفاده از بایننس‌کوین برای خریدوفروش سایر رمز ارزهای موجود در بازار دیجیتال همچون بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم، مونرو و…
  • قابلیت مبادله بین رمز ارزهای مختلف با بایننس کوین
  • پشتیبانی از تمام سرویس عامل‌ها و اندروید برای دستیابی به آن
  • سرعت‌بالا در انجام معاملات و تراکنش‌ها
  • تجربه کاربری و رابط کاربری راحت
  • دسترسی وسیع به شکلی که می‌توان بیشتر از ۴۰ رمزارز را معامله کرد
  • امنیت بالا

معایب بایننس کوین

  • پشتیبانی ضعیف در پاسخگویی به کاربران و مشکلات آن‌ها
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات، یعنی امکان به پرداخت از روش سنتی برای حساب وجود ندارد
  • تحریم ایران! متأسفانه باید گفت که این صرافی سرویس‌های خود را برای کشور ما ممنوع کرده و فقط از طریق ابزار تغییر آی پی می‌توان به آن متصل شد و خریدوفروش انجام داد.

چه صرافی‌هایی از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند؟

صرافی اصلی که از بایننس کوین پشتیبانی می‌کند همان صرافی بایننس است که در پشت عرضه این رمزارز قرار دارد. این در حالی است که صرافی‌های محبوب و شناخته شده دیگری نیز از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند که از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • FTX
  • KuCoin
  • Gate.it
  • Poloniex
  • AscendEX (Bitmax)
  • Indodax
  • Bithamb Global
  • eToroX
  • Wazir X
  • CoinDCX
  • Binance DEX
  • ۵۰X

نمی‌توان انکار کرد که سرنوشت بایننس کوین به شدت با عملکرد آن به عنوان صرافی پیوند خورده است. در حالی که بایننس به تدریج تخفیف معاملاتی ارائه شده توسط سکه را حذف می‌کند، آن‌ها در حال یافتن راه‌های دیگری برای ارزشمند کردن سکه هستند.

این موارد شامل سوزاندن عرضه سکه و ایجاد صرافی غیرمتمرکز است که از بایننس کوین به عنوان واحد پول اصلی خود استفاده می‌کند. این نه تنها ارزش سکه بایننس را افزایش می‌دهد بلکه در آینده نیز کاربرد خواهد داشت. آن‌ها همچنین موارد استفاده جدیدی را برای BNB اضافه می‌کنند، که آن را به طور فزاینده‌ای مفید می‌کند و تقاضای سکه را افزایش می‌دهد.

البته، احتمال افزایش ارزش بایننس کوین به موفقیت بایننس به عنوان صرافی بستگی دارد. اگر این صرافی بتواند شتابی را که در مدت زمان شش ماه از زمان راه اندازی شده این صرافی را به رتبه یک در حجم معاملات تبدیل کرده، حفظ کند، آینده برای سکه بایننس و کسانی که سکه دارند کاملاً روشن خواهد بود.

تاکنون به نظر می‌رسد که این یک نتیجه قابل‌پیش‌بینی است، اما همه چیز به سرعت در فضای ارزهای رمزنگاری شده تغییر می‌کند و گرچه به نظر می‌رسد BNB ارزش خود را بهتر از سایر آلت کوین‌ها حفظ می‌کند، اما همچنان روند کلی بازارها را دنبال می‌کند، که در حال حاضر به سمت پایین است.

کد خبر 502383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.