ام وی ام X۲۲؛ مشخصات فنی، قیمت، معایب و مزایا MVM X22

خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ (تیگو ۲)، یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران است که توسط مدیران خودرو به فروش می رسد و مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل و بدنه، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب، شرایط فروش ام وی ام ایکس ۲۲ باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان شد.

به گزارش ایمنا، در نمایشگاه اتومبیل پکن در سال ۲۰۱۶، چری تیگو ۲ که یک کراس‌اوور کوچک شهری است به معرض دید عموم درآمد و در همان سال نیز در کشور چین عرضه شد. این کراس‌اوور جمع‌وجور تک دیفرانسیل که بر روی پلتفرم ام وی ام ۳۱۵ شکل گرفته است، در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت مدیران خودرو که تنها نماینده محصولات شرکت چری در ایران است با نام MVM X۲۲ مهمان جاده‌های کشورمان شد و توانست دل مشتریان ایرانی را به‌دست آورد. ایکس ۲۲ در زمان ورود خود به بازار توانست فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو در دو نمونه دنده دستی و اتوماتیک و در شش تیپ به بازار عرضه می‌شود. مشخصات فنی در هر شش تیپ یکسان است و فقط در بخش ایمنی و امکانات تفاوت‌هایی دیده می‌شود.

مشخصات فنی ام وی ام x۲۲

برای این‌که بدانیم MVM X۲۲ بخریم یا نه؟ نگاهی به بخش فنی این کراس‌اوور جمع‌وجور می‌اندازیم. داخل کاپوت ام وی ام X۲۲ یک موتور چهار سیلندری ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتری وجود دارد که حداکثر ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۷۵۰ دور بر دقیقه و توان ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه را به خوبی توزیع می‌کند. ام وی ام X۲۲ دارای جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتومات است. مصرف سوخت این خودرو چیزی حدود ۵.۹ الی ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. حداکثر سرعت ام وی ام X۲۲ در نمونه دنده دستی حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و با جعبه‌دنده خودکار حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده‌است.

 ام وی ام X۲۲؛ مشخصات فنی، قیمت، معایب و مزایا MVM X22

طراحی داخلی ام وی ام x۲۲

به دلیل طراحی مناسب ستون‌های خودرو ام وی ام X۲۲ و سایز بزرگ آینه‌های جانبی و طراحی کاپوت خودرو دید کاملاً مناسبی به اطراف دارید و در زمان ترافیک کاملاً مسلط به خودرو هستید. همچنین نرمی فرمان خودرو باعث کنترل راحت و سریع خودرو می‌شود. تنها چیزی که می‌توان گفت نبود آن احساس می‌شود سیستم هشدار نقاط کور است، اگر این سیستم هم روی خودرو نصب بود دیگر هیچ نقطه‌ای از دید شما پنهان نمی‌ماند.

شتاب این خودرو (ثانویه و اولیه) در حد انتظار نیست و شما نباید انتظار سرعت ناگهانی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. برای اینکه بتوانید شتاب مقبولی را داشته‌باشید باید قلق پدال گاز خودرو را پیدا کنید تا در مناسب‌ترین حالت ممکن دنده تعویض شود. نکته‌ی دیگر این است که چابکی خودرو زیاد چنگی به دل نمی‌زند و در کل ضعیف به حساب می‌آید.

سیستم ترمز ام وی ام X۲۲ کمی گنگ به‌نظر می‌رسد و قدرت ترمز مناسبی به پای راننده انتقال نمی‌دهد. با این اوصاف سیستم ترمز بسیار قوی‌ای دارد و در شرایط اضطراری به خوبی عمل می‌کنند. تعادل خودرو در هنگام پیچیدن و دست‌اندازها متوسط است و ضربه‌ی زیادی به اتاق خودرو وارد نمی‌شود.درکل چه در زمان رانندگی عادی و چه در زمان رانندگی پرفشار، سیستم تعلیق خودرو طوری عمل می‌کند که هیچ‌گونه تکان اضافه و لیز خوردنی حس نخواهید کرد، انگار که لاستیک‌ها کاملاً به زمین چسبیده‌اند.

 ام وی ام X۲۲؛ مشخصات فنی، قیمت، معایب و مزایا MVM X22

نکات مثبت اصلی ام وی ام X۲۲

  • قدرت مناسب پیشرانه
  • سامانه تعلیق پربازده
  • سیستم ترمز قوی
  • طراحی ظاهری و داخلی بسیار مناسب

نکات منفی اصلی ام وی ام X۲۲

  • سروصدای زیاد موتور خودرو
  • نفوذ صدای موتور به داخل اتاق
  • تکنولوژی ABS ضعیف
  • طراحی نامناسب صندلی‌های خودرو

رنگ‌های ام وی ام x۲۲

رنگ‌هایی خودرو ام وی ام x۲۲ در بازار ایران عبارت‌اند از سفید، مشکی، قرمز، نوک مدادی و آبی. توجه داشته باشید برخی از مدل‌ها مانند دنده‌ای، اتوماتیک لاکچری و اتوماتیک اکسلنت در بازار به صورت صفر کیلومتر موجود هستند و می‌توانید نسخه جدید و بدون کارکرد این خودرو را خریداری کنید.

 ام وی ام X۲۲؛ مشخصات فنی، قیمت، معایب و مزایا MVM X22

هزینه استهلاک ام وی ام x۲۲

قطعات خودروهای چینی در مقابل خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند، کمی سخت‌تر و با قیمت بیشتری عرضه شده‌اند چرا که قطعات این خودروها در داخل تولید نمی‌شوند و وارداتی هستند. با این وجود یکی از نقاط ضعف خودروهای خارجی که در کشور هستند، دسترسی کمتر و البته امکان پذیر به قطعات خودرو است که باید در طی کیلومترهای مختلف اقدام به تعویض آنها کنید.

اولین هزینه که یک هزینه ثابت و همیشگی است و باید آن‌را به صورت سالانه تمدید کنید، بیمه شخص ثالث خودرو است. هر ۶۰ هزار کیلومتر یک بار باید اقدام به تعویض تسمه تایم خودرو کنید که هزینه حدودی آن ۶۰۰ هزار تومان است. با سر و صدا در آمدن لنت‌های عقب و جلو باید اقدام به تعویض آنها کنید که هزینه حدودی برای لنت‌های عقب و جلو، ۸۰۰ هزار تومان است.

 ام وی ام X۲۲؛ مشخصات فنی، قیمت، معایب و مزایا MVM X22

قیمت ام وی ام x۲۲

روزهای ابتدایی که خودرو ام وی ام x۲۲ وارد بازار ایران شد، قیمت حدودی نسخه فول و پر آپشن آن ۶۶ میلیون تومان بود که نسبت به قیمت خودروهای داخلی یک گزینه مناسب بود اما قیمت امروز ام وی ام x۲۲ دنده‌ای که ساده‌ترین مدل از این خودرو است، بیش از ۳۳۰ میلیون تومان و نسخه فول آنکه اتوماتیک اسپرت اکسلنت است، بیش از ۴۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر 497498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.